معتمدی پور :
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خبری خوش از تصاحب صدر جدول در طرح‌های کلان کشور از جمله اجرای طرح کشاورزی قراردادی، جهش تولید در دیمزار‌ها و طرح کاداستر سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۹۰۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 02 February 2023

به گزارش تابناککهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این استان در طرح‌های مختلف سراسری همواره در رده‌های آخر بوده، اما در دولت جدید و با همت همکارانم در عمده طرح‌های مهم در رده‌های برتر کشور قرار گرفتیم که بسیار افتخارآمیز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در اجرای طرح الگوی کشت که بعد از نیم قرن با شهامت دولت جدید در حال شروع شدن است، استان ما از پیشگامان است و مقدمات کار فراهم شده و در حال حاضر هر حرکت اساسی در کشاورزی استان انجام می‌شود، مطابق با الگوی کشت و سیاست‌های کلان وزارت جهاد است.
وی کشاورزی قراردادی را یکی از زیربنا‌های اصلی طرح الگوی کشت دانست و افزود: در این طرح ملی که رقابت و حساسیت بالایی در بین سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور وجود دارد، با یک تدبیر و همت والا توانستیم در میان استان‌های قدر و برخوردار، در صدر جدول قرار بگیریم که در نوع خودش یک تابوشکنی بود.
معتمدی‌پور گفت: سال‌ها عادت کرده بودیم که استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه آخر کشور باشد، اما در یکسال گذشته هر طرح مهمی بوده، این استان اگر اول نبوده در بین سه استان اول بوده است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این موفقیت‌ها تصادفی نبوده و حاصل یک برنامه مدون و انسجام بدنه سازمان بوده، توضیح داد: اگر فقط در یک طرح اول می‌شدیم شاید چنین استنباطی می‌شد، اما وقتی در چند طرح از جمله جهش تولید در دیمزارها، کشاورزی قراردادی و جهش عملکردی در طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی اول می‌شویم یعنی اینکه بخش کشاورزی این استان روی ریل خودش قرار گرفت.
وی گفت: در طرح کاداستر، این استان به لحاظ جهش عملکردی رتبه اول کشور را کسب کرده است و در طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار نیز در حال حاضر رتبه سوم کشور هستیم و برای کسب رتبه اول کشور در حال تلاش هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به صحبت‌هایش در اولین نشست پیرامون دو طرح کلان کشاورزی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در آن نشست‌ها هدف‌گذاری رتبه اول انجام و بعد از آن برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر لازم برای تحقق این هدف در دستور کار قرار گرفت و اکنون با دستیابی به این هدف خستگی از تن همکارانم در سراسر استان خارج شده است.
معتمدی‌پور افزود: این موفقیت‌ها، کار تیمی و همدلی در جهاد را نهادینه کرده و به همین دلیل از همه کارشناسان توانمند پهنه‌ها، مدیران شهرستان‌ها، عوامل ستادی، ادارات تابعه و در راس آن‌ها شرکت بازرگانی دولتی و غله، شرکت خدمات حمایتی و همه عوامل در گیر این دو طرح مهم وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان قدردانی می‌کنم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگرچه کسب این رتبه‌ها غرورانگیز است، اما اکنون در مرحله داشت هستیم و لازم است با یک مدیریت اصولی زمینه تولید محصولات اساسی کشاورزی در این استان را در مرحله برداشت فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار