مدیر آموزش شهرستان بویراحمد با نگاه آماری وضعیت شهرستان را تشریح کرد و اظهار داشت: این شهرستان ۵۰۰ مدرسه فعال دارد که ۲۹۸ مورد ابتدایی، ۱۰۳ مورد مدارس متوسطه اول، ۵۷ مدرسه متوسطه دوم و ۲۷ مدرسه هم فنی و حرفه‌ای و کار دانش هستند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹ 05 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، کورش دلشاد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تقدیر و تشکر از استاندار فرماندار و نماینده، ولی فقیه که دغدغه مشکلات آموزش و پرورش را دارد و اعلام کرده است که آمادگی میزبانی نشست‌های شورای آموزش و پرورش را دارد.
دلشاد با اشاره به ایام گرامیداشت دهه فجر ادامه داد: نظام اسلامی بر دو رکن اساسی اسلامیت و مردمی بودن استوار است.
وی گفت: دستاورد‌های انقلاب بسیار گسترده است به گونه‌ای که رهبری در بیانیه گام دوم بر این دستاورد‌ها تاکید زیاد داشته است بنابراین برای ما این بیانیه، منشور نظام برای کار محسوب می‌شود.
دلشاد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نظام عدالت در تقسیم امکانات است از جمله عدالت آموزشی است به گونه‌ای که در دورترین نقاط استان ما دانش آموزان که به دلیل نبود مدرسه ترک تحصیل کند نداریم.
اموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از نگاه آمار
مدیر آموزش شهرستان بویراحمد در ادامه با نگاه آماری وضعیت شهرستان را تشریح کرد و اظهار داشت: این شهرستان ۵۰۰ مدرسه فعال دارد که ۲۹۸ مورد ابتدایی، ۱۰۳ مورد مدارس متوسطه اول، ۵۷ مدرسه متوسطه دوم و ۲۷ مدرسه هم فنی و حرفه‌ای و کار دانش هستند.
دلشاد افزود: در مقطع ابتدایی ۱۱۶۸ کلاس، متوسطه اول ۴۶۵ کلاس، متوسطه دوم ۳۸۰ کلاس، فنی و حرفه‌ای ۷۷ و کار و دانش هم ۶۸ کلاس درس وجود دارد.
وی با اشاره به این نکته که بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: ۳۷ هزار و ۸۵۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۶ هزار و ۱۳۲ نفر در متوسطه اول، بیش از ۱۰ هزار نفر در مقطع متوسطه دوم و ۲ هزار و ۶۶۰ نفر هم در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.
دلشاد افزود: یکی از مشکلات اصلی در اموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، کمبود فضای فیزیکی است چرا که هر ساله بیش از ۳ هزار نفر ورودی مهاجر داریم که این موضوع کمبود فضا را در پی دارد و باعث تراکم بالای دانش آموزی در کلاس درس می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال تحصیلی جاری ۸ باب مدرسه جدید افتتاح، ۱۰ هزار متر مربع آسفالت مدارس، ساخت و تعمیر ۱۲۰ سرویس بهداشتی، تجهیز و تعمیر ۳۵۵ مورد وسایل سرمایشی و گرمایشی، توزیع ۱۵۵ دستگاه رایانه افتتاح ۶ چمن مصنوعی و کلنگ زنی ۸ چمن مصنوعی از جمله اقدامات در حوزه توسعه و پشتیبانی بوده است.
دلشاد افزود: در حوزه رفاهی بیش از ۳۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به یک هزار و ۲۳۴ نفر و ۱۹ میلیارد تومان وام مرابحه اعطا شد.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد به دیگر آمار مربوط به عملکرد این دستگاه آموزشی و تربیتی اشاره کرد و ادامه داد: ۶۸ هزار و ۲۱ نفر از فرهنگیان این شهرستان عضو بیمه دانا هستند. در اسکان نوروزی مقام اول را کسب کردیم که بیش از ۹۰ درصد اسکان در شهرستان بویراحمد بوده است.
وی اظهارکرد: در بحث رتبه بندی رتبه اول برای همه صادر شده و رتبه نهایی در هیئت ممیزی در حال اجراست همچنین یکی از کار‌های مهمی که انجام دادیم تجهیز اتاق سرور مرکزی به برق اضطراری است برای اینکه اطلاعات دانش آموزان از روی سیستم‌ها حذف نشود.
دلشاد تصریح کرد: در حوزه ضمن خدمت تجلیل از معلمان نمونه را داشتیم در بحث مستند سازی املاک ۱۴۹ ملک را سند دار کردیم در حوزه قرآن و عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی ۴۰ هزار دانش آموز داشتیم و قریب بر ۱۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند در حوزه قرآن عترت و نماز ۱۴ رتبه کشوری کسب کردیم و با سازمان دانش آموزی همکاری بسیار خوبی داریم و مانور زلزله در ۲۵۰ مدرسه صورت گرفت.
وی افزود: جشن عاطفه‌ها امسال کم نظیر و باشکوه بود که با حضور دو هزار دانش‌آموز دختر برگزار شد همچنین در حوزه واحد فرهنگی فردا ۷۲ برنامه برگزیده استانی داشتیم در حوزه بهداشت سفیران سلامت شش اثر برگزیده داشتیم تعداد ۱۰ هزار نفر در پرسش مهر شرکت کردند یک هزار نفر به مسابقه راه یافتند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: مرکز مشاوره‌ای امسال راه اندازی کردیم یکی از توانمندترین نیرو‌های خودمان را در آن قرار دادیم در حوزه تربیت بدنی مقام اول استانی در رشته والیبال و تنیس روی میز را داشتیم مقام اول مادران و دختران و پدران و پسران در رشته والیبال و تنیس داشتیم در رشته فوتسال مقام اول در رشته فوتسال متوسطه دوم و مقام اول استانی دوومیدانی دختران و پسران ۶۲ مقام اول در دو و میدانی را داشتیم.
دلشاد اظهارکرد: تعداد ۷۸ مدرسه شهرستان بویراحمد زیر ۱۰ نفر هستند و شناسایی ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل را داشتیم.
وی افزود: در جشنواره خوارزمی کسب رتبه اول استانی متوسطه اول را داشتیم، رتبه سوم در محور بازارچه و رتبه سوم در محور آزمایشگاه داشتیم در متوسطه رتبه اول کنکور توسط «فرناز حسن زاده» و مدال طلا توسط «سنا اژدری» در پژوهش سلول‌های بنیادی کسب شد همچنین دانش آموزان شهرستان بویراحمد در کنکور سراسری سال گذشته ۹ رتبه زیر ۱۰۰ و ۵۹ رتبه زیر ۱۰۰۰کسب کردند.
مدیراداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: در رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش رتبه سوم هستیم و در این رشته ۶۳ درصد آن پسر هستند و ۳۷ درصد دختر هستند و امسال در این رشته‌ها هفت درصد رشد داشتیم.
دلشاد تصریح کرد: در کل استان سه درصد افراد در رشته ریاضی هستند، اما در سالی که گذشت در مدرسه مصلی نژاد کلاس ریاضی تاسیس کردیم و ۱۰ درصد افزایش داشته مسابقات علمی مرحله شهرستانی متوسطه اول ۶۴۰ نفر در مسابقه علمی شرکت کردند.
وی بیان کرد: تعداد ۹۰ مدرسه غیر دولتی داریم و ۹ مدرسه شاهد و ایثارگران داریم دانش آموزان شاهد حدود ۱۰۰۰ نفر هستند هیئت امنایی ۳۸ مدرسه داریم.

دلشاد با بیان اینکه فضا‌های آموزشی در مناطق و شهرک‌های شهری یاسوج دیده نشده است، اظهار کرد: تراکم مدارس ۴۰ دانش آموز در هر کلاس است در حالی که استاندارد تراکم در شهر ۳۵ و روستا ۲۵ است.
وی افزود: مشکلات ما فضا‌های استیجاری است که متناسب با آموزش و مدرسه نیستند و بیشتر مسکونی هستند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: روستای سرآبتاوه در این شهرستان، ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد و با مشکل فضای آموزشی مواجه است، ۱۵ مجتمع‌های آموزشی برای مناطق مختلف شهرستان در نظر گرفته ایم که مطالعات در حال انجام است و در برنامه داریم که در سفر دوم رئیس جمهور به استان پیشنهاد می‌دهیم.
دلشاد عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی شهرستان بویراحمد چهار است در حالی که استاندارد این سرانه هشت است.
وی در خصوص ترافیک ایجاد شده در سطح شهر یاسوج بدلیل نداشتن سرویس مدارس تاکید کرد:آموزش و پرورش هیچ نقشی در سرویس مدارس ندارد و تنها یک هماهنگ کننده است، در سطح شهرستان بویراحمد ۱۷ دستگاه مینی بوس داریم، که نداشتن سرویس ناوگان عمومی از جمله مشکلات این شهرستان است.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان با رانندگانی که صلاحیت دارند قرارداد ببندند. شهر یاسوج حدود ۳۰ هزار دانش آموز دارد، که ۶۶ مدرسه این شهر دو شیفته هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
واقعا دلشاد خیلی تواناست برای مدیر مدرسه بن زرد عالیه
محمدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
درود بر مدیر توانمند شجاع ومردمی الحق شایسته مدیرکلی بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار