رئیس اداره دامپزشکی بویراحمد گفت: شهروندان از ماهی فروشان سیار بدون مجوز ماهی خریداری نکنند.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 28 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد گفت: بازرسان مواد خام دامی شهرستان در قالب طرح بازرسی‌های مستمر، دیشب یک دستگاه خودروی حامل ماهی که بدون مجوز اقدام به فروش ماهی می کرد را شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی، همه محموله ماهی موجود در این خودرو ضبط شد.

منوچهر آشتیانی مقدم با بیان اینکه حمل فرآورده‌های خام دامی با خودرو نیازمند اخذ مجوز حمل بهداشتی از ادارات دامپزشکی مبدا است افزود: از آنجایی که عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت سیار  در خودروها ممنوع است، فعالیت و عرضه مستقیم ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی توسط خودروهای سیار و دوره گرد فروش ماهی ممنوع است و این کار تخلف بهداشتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل نامشخص بودن مبدا تهیه ماهی، نحوه صید آن و تجهیز نبودن این خودروها به امکانات سرمایشی، احتمال فساد ماهی در این نوع خودروها محتمل است و  سلامت مردم را تهدید می کند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویراحمد از تشدیدبازرسی های بهداشتی دامپزشکی در ایام پایانی سال هم خبر داد و گفت: شهروندان تخلف های بهداشتی حوزه دام و فرآورده های دامی را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار