نخستین مسابقه دانش آموزی شاهنامه خوانی ویژه سنین ۷ تا ۱۸ در موضوعات و بخش‌های گوناگون در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که حدود ۳۳۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 01 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد؛ پیمان جمشیدی مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان گفت:، نخستین مسابقه شاهنامه خوانی ویژه سنین ۷ تا ۱۸ در موضوعات و بخش‌های گوناگون به همت واحد موسیقی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وی افزود: با رویکرد پیوند نسل جوان و احیای ارتباط با این میراث کهن، نخستین جشنواره شاهنامه خوانی به همت واحد موسیقی حوزه هنری و با همکاری نهاد‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
وی افزود: شاهنامه از دیرباز در کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ویژه‌ای در میان مردمان این دیار داشته و پیوند عمیق در میان مردم این خطه و ارزش‌های این کتاب حماسی وجود دارد.
جمشیدی با اشاره به موضوعات این مسابقه، عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل عناوین ایثار و از خودگذشتگی، دلاوری و شجاعت، ایران و میهن دوستی، راستی و درستی، احترام به بزرگان و خانواده، مهر و دوستی و گذشت و بخشش است.
وی تصریح کرد: بخش‌های اجرایی این جشنواره شامل شاهنامه خوانی با تکیه بر آواز محلی، نقالی و پادکست بود که علاقمندان در این بخش‌ها شرکت کردند.
مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان با اشاره به آثار دریافت شده گفت: حدود ۳۳۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شدند که داوری این آثار شروع شده است و آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ۱۸ اسفند ماه امسال برگزارخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار