مالکان سکونت گاهای غیر رسمی اقدام کنند ؛
بگفته معاون املاک اداره کل راه و شهرسازی استان ، طرح صدور سند برای مناطق حاشیه نشین تا پایان اسفند تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵ 01 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، اشرف زاده افزود: در سال‌های گذشته به علت نبود سازمان یگان حفاظت زمین و مسکن برخی از افراد به دلایل نامعلوم اقدام به ساخت و ساز در اراضی دولتی کردند که برای رفع این مشکل و خانه دار شدن آن‌ها ، دولت به وزارت راه و شهرسازی اجازه داد تحت شرایط خاصی اراضی تصرفی تا قبل از سال ۱۳۹۴ را سند دار کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی با بیان اینکه سند مالکیت می‌تواند به عنوان ابزاری این محدود‌ها را به حوزه اقتصادی کشور متصل کند، بیان کرد: متقاضیان از طریق اسناد مالکیت در این محدوده می‌توانند واحد‌های فرسوده خود را مرمت، مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

وی با اشاره به آئین‌نامه اجرائی بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه امسال برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونت گاه‌های غیررسمی، ادامه داد: موضوع این است که در سکونتگاه‌های غیررسمی عمده اراضی، تصرفی یا قولنامه‌ای است و امکان استفاده از فضای رسمی اقتصاد کشور را ندارند.

اشرف زاده گفت: خوشبختانه مقرر شده است صاحبان املاک در اراضی تصرفی دولتی با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی www.facility.udrc.ir نسبت به دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار