از ۱۵ اسفند الزامی می‌شود ؛
بگفته مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی حتما باید این کد را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 01 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ سحر افزود: بیمه شدگان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان از پانزدهم اسفند ماه سال جاری برای دریافت خدمات پزشکی، درمانی و دارویی باید کد رهگیری صادر و ارسال شده به تلفن همراه خود را ارائه کنند. 

 

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به همین منظور بیمه شدگان و بازنشستگان تا قبل از نیمه اسفند ماه باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبت‌نام  و یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: ارائه کد رهگیری که توسط پزشک به بیمار اعلام و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به گوشی تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود برای دریافت دارو و خدمات پاراکلینیکی الزامی است.

 

چراغ سحر گفت: در صورتی که کد رهگیری فراموش شود، بیمار می‌تواند با مراجعه به سامانه es.tamin.ir از طریق انتخاب منوی بیمه‌شدگان ، خدمات سلامت الکترونیک ، نسخ الکترونیک من ، کد رهگیری را دریافت کند.

 

وی افزود: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه همزمان کارت ملی و کد رهگیری به هنگام مراجعه به داروخانه‌ها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی) برای دریافت خدمت الزامی است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخه‌پیچی خواهند بود.

 

چراغ سحر بیان کرد: با اجرایی شدن این فرایند از سوء استفاده‌های احتمالی و نیز تداخل احتمالی نسخه‌پیچی در داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک و احیاناً ارائه نادرست دارو یا خدمات پاراکلینیکی به بیماران، جلوگیری خواهد شد.

 

وی یادآور شد: ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه شدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است و این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، در اسرع وقت به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: برای ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است و در خصوص بیمه‌شدگان تبعی زیر سن قانونی که شماره تلفن به‌نام خود ندارند، کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمه‌شده اصلی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار