اهمیت احسان و نیکوکاری، وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه با دشمن، نقش موثر کمیته امداد در کمک به اقشار مستضعف از محور‌های خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های استان بود.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱ 03 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه دوگنبدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری، گفت: احسان و نیکوکاری از جمله اعمال پسندیده‌ای است که ثمرات و آثار مثبت آن در زندگی انسان تاثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام حجازی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز ضروری است که در این ایام افراد توانمند به لحاظ مالی دست فقرا و نیازمندان را بگیرند.

وی ادامه داد: برخی افراد و خانواده‌هایی در شهرستان در وضعیت مالی خوبی به سر نمی‌برند و نیازمند کمک از سوی افراد توانمند هستند و ما باید با شناسایی این خانواده‌ها با خدا معامله کنیم و توشه‌ای برای آخرت خود جمع کنیم.

امام جمعه دوگنبدان در ادامه با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: جوانان موتور محرک توسعه کشور هستند و مسئولان باید برای رفع مشکلات جوانان چاره‌اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ما همیشه مورد تهدید دشمن قرار دارد و جوانان هدف اصلی دشمن هستند پس باید به جوانان توجه بیشتری شود.

 

لزوم توجه به عدل، احسان و نیکوکاری

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز جمعه این شهر  باتبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: تجلیل امام زمان (عج) از حضرت علی اکبر (ع) در زیارت ناحیه مقدسه، علی اکبر را بهترین نسل از دوران حضرت ابراهیم (ع)، اولاتر به خدا و رسول خدا (ع) دانسته است.

حجت الاسلام سیادت با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در سوره نحل آیه ۹۰ فرمود ان الله یامر بالعدل و الاحسان، خداوند به عدل و احسان فرمان می‌دهد.

وی با تبریک مناسبت نیمه شعبان و ولادت امام مهدی (عج) و سربازان گمنام امام زمان (ع)، ادامه داد: دوران غیبت امام زمان (عج) دوران نورانی، دوران کمال و افضل دوران است که در نظر خداوند مرضی‌ترین دوره، این دوره است.

 

وزارت اطلاعات پایگاه عظیم مبارزه با دشمن

 امام جمعه چرام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب در وصف سربازان گمنام امام عصر (عج) فرمودند: وزارت اطلاعات در حقیقت یک پایگاه عظیم مبارزه و جهاد با دشمن بوده و یکی از بهترین و با وفاترین مجموعه‌های برآمده از انقلاب است.

حجت الاسلام نوراله افشارافزود: از زمان تاسیس وزارت اطلاعات، فرزندان هوشیار این مرز و بوم، توطئه‌های زیادی را خنثی کردند و اگرفداکاری این عزیزان نبود، آرامش و امنیت ما متزلزل می‌شد.

وی بیان کرد: این پرسش اساسی برای بسیاری از ما به وجود می‌آید که اگر ایران بزرگ، چنین سربازان گمنامی را نداشت آیا واقعا می‌توانستیم در سایه‌سار وامنیت و آسایش به این همه دستاورد‌های علمی و فرهنگی و اقتصادی دست یابیم؟  

 

نقش موثر کمیته امداد در کمک به اقشار مستضعف

امام جمعه سرفاریاب درخطبه‌های عبادی سیاسی این شهر با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر (ع) در کمال ایمان به خدا قرار داشت و صاحب فضائل و خصلت‌های ناب انسانی بود و لازم است جوانان ما با حق محوری، باطل ستیزی، وفاداری، ادب، رشادت و بصیرت از آن حضرت الگو بگیرند.

حجت الاسلام زارعی پور همچنین با تبریک ولادت مهدی موعود (عج)، معرفت امام زمان را در مسیر معرفت خداوند عنوان کرد و افزود: قلب آن حضرت تجلی گاه معارف الهی است.

وی با گرامی داشت سالروز تاسیس نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: این نهاد حمایتی نقش مهمی در حمایت از اقشار ضعیف ایفا می‌کند که لازم است در روز احسان و نیکوکاری نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

 

 

هدف دشمن از مسموم کردن دانش آموزان ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان است

 

امام جمعه مارگون در خطبه های سیاسی عبادی این شهر به ناکامی زورگویان عالم و مدعیان حقوق بشر در قضیه مسمومیت دانش آموزان دختر اشاره کرد و گفت: قم اول شهری بود که دشمن می خواهد بر اعتقادات دینی و مذهبی مردم غلبه کرده و مردم را از این انقلاب دور کنند.

 

حجت الاسلام خواجه پور افزود: هدف دشمن از این اقدامات راه اندازی جنگ ترکیبی است ولی بدانند که شکست خواهند خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار