نماینده ولی فقیه در استان
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم تاکنون خیری از شورای شهر ندیده‌اند و تغییر در زندگی شهروندان دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 04 March 2023

حاشیه های شورای شهر و مناقشات آن با شهردار یاسوج بالاخره کار دست این شورا داد و صدای نماینده ولی فقیه در استان را هم درآورد به گونه که حتی بحث انحلال آن هم مطرح شد!

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله سیدنصیر حسینی ظهر امروز در دیدار مدیرکل دفتر شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد، شهردار و رئیس شورای شهر مرکز استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: احساس می‌کنیم که بدون شورا مدیریت شهری بهتر شکل می‌گیرد و مردم خیری از شورا ندیده‌اند و اخطار می‌دهیم اگر آقایان درست کار نکنند، مسیر را تسهیل نکنند و خدمات ارائه ندهند، ما بستر انحلال شورا را فراهم خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: شهرداری یاسوج وظیفه سنگین مدیریت شهری به ویژه مرکز استان که کار ساده‌ای نبوده و عائله بسیاری را دارد، عهده دار است.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تجلیل از شهرداری یاسوج به دلیل تزئین شهر در اعیاد و مناسبت‌های مختلف به ویژه اعیاد شعبانیه، ابراز کرد: مدیریت و خدمات شهری هزینه‌بر بوده و احتیاج به برنامه ریزی منسجم و کارشناسی شده دارد.

وی با اشاره به منابع پایدار شهرداری یاسوج، افزود: این مکان‌ها و منابع درآمدی شهرداری باید به صورت قانونی واگذار شوند.

حسینی ضمن تاکید بر ضرورت جلوگیری از سوء‌استفاده بیت‌المال و اینکه نباید بیت‌المال صرفا به افراد خاصی واگذار شود، ادامه داد: در صورت ضرورت باید سازمان بازرسی برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال ورود پیدا کند.

نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شورای شهر باید تلاش کند تا مشکلات شهر و شهرداری به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: شهروندان و ادارات باید برای خدمات‌رسانی بهتر شهری عوارض خود را به موقع پرداخت کنند.

وی همه اعضای شورای شهر یاسوج را مخاطب خود قرار داد و تصریح کرد: شورای شهر برای خدمات‌رسانی راحت‌تر شهرداری به مردم تاسیس شده و اگر شورای شهر نمی‌تواند کمک کار مدیریت خدمات شهری باشد و وظیفه خود را انجام دهد باید از مسئولیت کناره‌گیری کنند.

حسینی یادآور شد: وقتی که میزان عوارض به صورت قانونی تعیین شده کسی نمی‌تواند در مسیر مدیریت شهری سنگ اندازی کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ادارات مختلف که بدهی به شهرداری دارند خواست تا هرچه سریعتر عوارض و بدهکاری خود به شهرداری‌ها را بپردازند.

وی به مشکل شهرداری یاسوج در عدم پرداخت حقوق کارکنان و دیگر عوامل این مجموعه اشاره کرد و افزود: وقتی کارگران زحمتکش شهرداری حقوق نگرفته‌اند، ضرورت دارد تا ادارات بدهکار به شهرداری عوارض و بدهکاری خود را پرداخت کنند.

حسینی ادارات آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت گاز و مخابرات را خطاب قرار داد و تاکید کرد: با توجه به وضعیت خیابان‌های شهر یاسوج ضرورت دارد تا این ادارات برای حفاری‌های خود حتماً مجوز‌های لازم را از شهرداری یاسوج دریافت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شهرداری زیرساخت‌های لازم را برای شهر آماده می‌کند، ولی متاسفانه ادارات خدمات رسان به خود مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و ضرورت دارد که شهرداری نظارت لازم را بر حفاری‌ها داشته باشد.

وی ضمن تاکید دوباره بر ضرورت توجه به بحث منابع پایدار شهرداری، خواستار تحول در شهرداری یاسوج شد و تاکید کرد: آنچه که هست شکایت مردم علیه شورای شهر بوده و ندیدیم که بگویند اعضای شورا مشکل مردم را حل کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه (اعضای شورا) نتوانستند خدمات شایسته به مردم ارائه کنند، بهترین راه انحلال شورای شهر و کناره کشیدن خودشان از این مسئولیت است و باید بگذارند مردم راحت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار