استاندار در جلسه ایثارگران
احمدزاده : نرخ بیکاری از بالای ۱۱ درصد به ۹ درصد رسید و الان هم ۷.۶ درصد رسیده است کار‌های بزرگی برای اشتغال در استان در حال انجام است و کار‌های بزرگی هم در آینده انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰ 05 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ نشست شورای ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار و با حضور تنی چند از رزمندگان و فرماندهان جانبازان و آزادگان دفاع مقدس و همچنین مسئولان دستگاه‌های مختلف اداری در محل سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

در این نشست استاندار ابتدا از روند برگزاری این جلسه و حاشیه‌های به وجود آمده انتقاد کرد و گفت: جلساتی از این قبیل باید با هدف برگزار شوند تاکسی آزرده خاطر نشود مهمانان بزرگواری در این نشست داشتیم این جلسه برای احترام به ایثارگران بود و بسیاری از ایثارگران در این جلسه حضور دارند که باید در آن نتیجه‌ای بگیریم.

وی در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های ما وضعیت اشتغال ایثارگران است در گذشته بخشی از ایثارگران جذب و بخشی هم جذب نشدند دستگاه‌های نظارتی ورود پیدا کردند و با بعضی از مدیران که تخلف کرده بودند برخورد شد و بسیاری هم عملکرد خوبی داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: کسانی که در این زمینه خوب عمل کنند جز رستگاران هستند و هر کسی بد عمل کند به عمل خود می‌رسد دستگاه‌های نظارتی و بازرسی اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات حضور دارند اگر تخلفی شود ورود پیدا می‌کنند و هیچ چیز پنهان نیست.

وی گفت: نباید هر گونه که می‌خواهیم حرف بزنیم اگر هم مشکلی هست اطلاعات را به دستگاه‌های ناظر بدهند.

استاندار با بیان اینکه در سطح مدیران باید حرمت نگه داشته شود گفت: افترا و تهمت خیلی جا‌ها رواج دارد نباید چنین حرف‌هایی زده شود باید مراقب رفتار‌های خودمان باشیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه راجع به فرزندان شهدا به دستگاه‌ها تکلیف کرده ایم و هیچ دستگاهی حق ندارد سهمیه‌ها را رعایت نکند گفت: هر استخدامی در استان باید از طریق آزمون باشد رقابت وجود داشته باشد و البته سهمیه‌ها اعمال شود.

وی در ادامه گفت: بخش خصوصی هم باید مسئولیت پذیر باشد هر سرمایه گذاری در سطح استان انجام می‌شود باید بخشی از ایثارگران هم به کار گرفته شوند وقتی به کارخانجات تسهیلات می‌دهیم آن‌ها هم باید سهمیه ایثارگران را رعایت کنند.

احمدزاده در ادامه ضمن درخواست صبوری از مردم با بیان اینکه کار‌های خوبی برای اشتغال در استان انجام شده گفت: نرخ بیکاری از بالای ۱۱ درصد به ۹ درصد رسید و الان هم ۷.۶ درصد رسیده است کار‌های بزرگی برای اشتغال در استان در حال انجام است و کار‌های بزرگی هم در آینده انجام خواهد شد.

استاندار به برخی از اقدامات برای کمک به اشتغال اشاره کرد و گفت: تجهیز کارگاه چاه‌های گاز مختار در دستور کار قرار گرفته و در سفر دولت کلنگ‌زنی می‌شود ۱۵ چاه داریم و برای هر یکی از یونیت‌های آن‌ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر اشتغال خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: پالایشگاه گچساران اگر تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری برسد ۳ تا ۴ هزار نفر در آنجا مشغول به کار می‌شوند مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی میشود بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود پتروشیمی دوم دهدشت همچنین اوره و آمونیاک چرام هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

استاندار افزود: کار سد سقاوه شروع می‌شود و سد آبریز هم ایجاد می‌شود کارخانه فسفات تعداد زیادی را در آن مشغول خواهد کرد سیکل ترکیبی در دهدشت و پادوک هزار نفر شغل ایجاد می‌کند کارخانه پتروشیمی گچساران در سفر دولت به بهره برداری می‌رسد ۵۰۰ نفر جذب شده و ۵۰۰ نفر دیگر از طریق آزمون جذب خواهد شد که استان را در خصوص اشتغال به جایگاه بسیار خوبی خواهد رساند در بخش اشتغال در بخش خصوصی به شدت کار انجام می‌شود در بخش طیور و آبزیان هدف گذاری ۸۰۰ شغل داریم الان سه تا چهار کارخانه برای ساخت آماده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه به جز ایثار گران بسیاری از کسانی دیگر هم که سهمیه ندارند مشکل اشتغال دارند گفت: به آن‌ها نیز باید رسیدگی کنیم.

استاندار با بیان اینکه در خصوص کارخانه نشاسته و گلوکز هم اگر بخواهد واگذار شود باید به ستاد اجرایی یا بنیاد مستضعفان واگذار شود گفت: در صورت راه اندازی ۳۵۰ شغل دیگر ایجاد خواهد شد.

وی با انتقاد از حرف‌های رد و بدل شده در نشست شورای ایثارگران گفت: حرف‌های اینچنینی نزنیم بد اخلاقی را کنار بگذاریم بد اخلاقی‌ها استان را بدنام می‌کند یک مسئول از کشور می‌آید ۱۰۰ نفر روی او می‌ریزند و حرف‌های آنچنانی زده می‌شود این‌ها بیشتر به مشکلات فرهنگی بر می‌گردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: هر آنچه که داریم صدقه سر ایثارگران است مدیون آن‌ها هستیم در هیچ سفری در این استان نبوده که به گلزار شهدا نردیم یا خانواده‌های شهدا سرکشی نکنیم از آن‌ها کمک و حاجت می‌خواهیم.

وی گفت: توجه به گلزار شهدا در اولویت‌های کار ما قرار دارد این دولت دولت متدینین و انقلابی است و باید به خانواده شهدا و ایثارگران رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
اینقدری که پروژه شمرد و گفت احداث می شود رییس جمهور آمریکا هم نیتره بسازه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار