در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری دنا در خصوص موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 06 March 2023

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جلسه پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری دنا با حضور قاضی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، فرماندار دنا، رئیس دادگستری دنا، دادستان دنا و اعضای شورای اداری برگزار شد.

غلامی پور رئیس دادگستری دنا گفت: آسیب‌های اجتماعی اعم از جرم، شامل مواردی چون اعتیاد، فقر، دزدی، تکدی گری، طلاق، فساد و بی بندوباری بوده بنابراین وقتی از‎ ‎آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌شود مسائل مربوط به جرم را نیز دربرمی گیرد با این تفاوت‎ ‎که فرد آسیب دیده ممکن است با انواع تنگناها و زیان‌ها روبرو شود اما مرتکب جرم‎ ‎نشود، این در حالی است که چنین فردی نیازمند کمک دیگران است.

غلامی پور اظهار داشت: در جامعه مدنی و سالم‎ ‎باید از وقوع آسیب‌ها جلوگیری کرد اما جلوگیری از آن دو مرحله دارد، مرحله اول‎ ‎آن است که قبل از آسیب و جرم از آن پیشگیری کرد و مرحله دوم آن است که به‏‎ ‎افراد آسیب دیده و بزهکار کمک شود که خطرات و زیان‌های آنان افزوده نگردد که به نظر‎ ‎می رسد پیشگیری در هر دو مرحله جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که گاهی فرد آسیب دیده نیز‎‎نیازمند نوعی پیشگیری است‎.

افشین دادستان دنا گفت: وضعیت شهرستان دنا به گونه ای است که اجرایی شدن مصوبات خیلی مهم است چرا که در جلسات مختلف موضوعاتی مصوب می شود ولی متاسفانه عملیاتی نمی شود.

دادستان دنا اظهار داشت: یکی از مباحثی که در شهر سی سخت خیلی مشکل ساز شده و زیبنده این شهر گردشگری نیست بحث سگ های ولگرد است که ظاهرا شهرداری آن هم به تنهایی این موضوع مهم را حل و فصل کرده است و هم اکنون هم در حال جمع آوری آنها هستند.

افشین گفت: موضوع خیلی مهم دیگری که وجود دارد بحث تخریب و تصرف اراضی ملی است به طوری که دیروز گزارشی تصویری از یکی از روستاها داشتم که کل روستا درختان بلوط را بریدند که این وضعیت خیلی ناراحت کننده است که از محیط زیست و منابع طبیعی می خواهم که اسناد و مدارک موجود را هر چه سریعتر برای ما ارسال کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

مدعی العموم دنا گفت: خوشبختانه بحث هایی مثل کلاه برداری و سرقت مسلحانه  در شهرستان نداریم، با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز و فصل های گردشگری وجود دست اندازها و کانال های ایجاد شده توسط پیمانکاران در سطح شهر قابل قبول نیست چرا که با ورود گردشگر و مسافر دیدن چنین وضعیتی زیبنده یک شهر توریستی نیست  که جا دارد شهردار سی سخت و شهر پاتاوه هر چه سریعتر نسبت به ترمیم این کنده کاریها اقدام کنند.

درخشان زاده فرماندار دنا گفت: نکاتی که دادستان به آنها اشاره داشتند را ما به صورت مداوم در شورای تامین مطرح می کردیم و برای حل آنها کوتاهی نکردیم، ما امسال ۲۱جلسه شورای تامین با بیش از ۸۵ مصوبه داشتیم که اکثر آنها به دلیل پای کار بودن و همت اعضای شورای تامین و مدیران مربوطه اجرایی شد.

فرماندار دنا اظهار داشت: رئیس دادگستری و دادستان دنا رویکردی جدید دارند که باعث شد مردم دید بهتری نسبت به دستگاه قضائی داشته باشند و از همان ابتدا نشان دادند که همواره برای رفع مشکلات مردم پای کار هستند.

درخشان زاده عنوان کرد: در شورای تامین مصوبات ارزنده ای داشتیم از جمله بحث نیوجرسی حد فاصل سرنجل کل تا سرتنگ توت نده که از خیلی از تصادفات و مرگ  هم وطنان جلوی گیری می کند، جمع آوری المان های روستای توت نده را داشتیم که باعث شده بود تنشی بسیار در بین اهالی این روستا ایجاد شود.

 مقام اجرایی دولت در دنا گفت: از زمانی که سکان دار فرمانداری دنا را برعهده گرفتم  حدود ۳۶ شورای اداری را در روستاها برگزار کردیم و در همان جا مشکلات را دیدیم و با حضور مدیران مربوطه مشکلات موجود را مرتفع کردیم  که این مهم با استقبال خیلی خوب روستانشینان مواجه شد و باعث شد مشکلات موجود در روستاها سریعتر حل و فصل شود و مهمتر اینکه به تبع برگزاری جلسات شورای اداری در روستاها و گزارش عملکرد به استانداری باعث شد شخص استاندار و معاونین به همراه مدیران کل برای پیگیری مشکلات به روستاها بروند و درد دل مردم را بشنوند و برای رفع مشکل آنها اقدامی جدی کنند.

فرماندار دنا اظهار داشت: در ستاد تسهیلات نوروزی مصوب کردیم که از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۱۵فروردین مجوز هیچ گونه کنده کاری صورت نگیرد و کنده کاریهای موجود در شهر سی سخت و پاتاوه هم ترمیم شوند تا مسافران با چهره نامناسبی در شهر برخورد نکنند، در شهر سی سخت پایش تصویری یک لازمه است که طی اقدامات انجام شده قرار شد مخابرات پای کار بیاید و شهرداری را در انجام این امر یاری کند چرا که اگر این دوربین ها نصب شود قطعا کاهش چشم گیری در وقوع انواع جرم وجنایت خواهیم داشت.

سرهنگ نورالله تقوی نژاد فرمانده انتظامی شهرستان دنا گفت: موضوعی که این روزها سوژه خبری و بحث داغ محافل شده است موضوع مسمومیت دانش آموزان است که تا کنون هیچ چیزی مشخص نشده است که جا دارد آموزش و پرورش دنا در بحث پدافند غیر عامل کنترل بیشتری در ورود و خروج به مدارس داشته باشند، درب حیاط را ببندند و  هرشخصی را به محیط مدرسه راه ندهند.

تقوی نژاد اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال از فرماندار انتظار داریم بحث محصور سازی ادارات را مد نظر داشته باشند چرا که اکثر ادارات به راحتی قابل نفوذ هستند و می تواند زمینه ساز بروز هر گونه حوادثی باشد.

فرمانده انتظامی دنا گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و هجوم مسافران به شهر سی سخت لازم که در زیبا سازی شهر دقت شود و بستر را برای ورود گردشگران به شهر به گونه ای آماده کنیم که با خاطره ای خوش به شهر خود بازگردند.

تقوی نژاد با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان جرائم سازمان یافته ای مانند جرائم اقتصادی،جرائم خشن و جرائم سرقت باسلاح سرد که باعث ناامنی در بین مردم شود نداریم گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب چهارشنبه سوری جهت پیشگیری از هر نوع حادثه ای از قبل اطلاع رسانی از طریق پیامک مبنی بر هشدار و آگاه سازی از خطرات مواد منفجره به مردم داده شود که مردم هوشیارتر عمل کنند تا شاهد بروز هیچ گونه حادثه ای نباشیم.

سرهنگ عرفانی مقام فرمانده سپاه ناحیه دنا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مسمومیت های اخیری که در سطح کشور اتفاق افتاده است به گفته حضرت آقا جنگ ترکیبی است به طوری که اگر تا دیروز در جنگ سخت بودیم امروزه وارد جنگ نرم شده ایم که زیر ساخت های متفاوتی از جمله فرهنگی، اقتصادی و علمی را هدف قرار داده است و الان ما نباید به این نکته که شهرستان دنا شهرستان سبز است بسنده کنیم چرا که احتمال دارد دشمن شهرستان های سبز و دارای آرامش را هدف قرار دهد و به یک باره اتفاقی ناگوار رقم بخورد که می طلبد مدیریت آموزش و پرورش دنا و دیگران عزیزان این مهم را در نظر داشته باشند و پیشگیری های لازم را انجام دهند.

فرمانده سپاه ناحیه دنا اظهار داشت: در روز جمعه به صورت سرزده برخی ادارات را بازدید کردیم در برخی از آنها بحث خود حفاظتی و خود مراقبتی خیلی ضعیف بودند به صورتی که از  درب و دیوارهای آنها به راحتی به داخل قابل نفوذ بود که با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و قصد ناامنی دشمن، این ادارات به راحتی قابل نفوذ هستند و با یک آتش زا دشمن می تواند سناریوی جدیدی علیه نظام بسازد که می طلبد این موضوع جدی گرفته شود تا بهانه دست دشمن نیافتد.

این فرمانده گفت: در رابطه با مصوبات باید بگویم مصوبه ای خوب است که اجرایی شود ولی متاسفانه به ندرت پیش می آید که مصوبات عملی شود که بهتر است از این به بعد برای هر مصوبه ای زمان بندی کنیم و در پایان اگر مصوبه عملی نشد با مدیر مربوطه برخورد شود.

سرهنگ عرفانی مقام گفت: منطقه دشتک سی سخت به شدت تحت تعرض زمین خواران قرار گرفته است و نارضایتی های زیادی برای مردم به وجود آورده و با نوشتن نامه ای با تعداد زیادی امضا اعتراض خود را اعلام کرده اند و گفته اند این زمین ها در سنوات گذشته به افرادی خاص و منفعت طلب واگذار شده  است که جادارد از همین جا دادستان دنا نسبت به این مهم ورود کنند و نگذارند بیت المال به دست عده ای سود جو بیافتد.

فرمانده سپاه ناحیه دنا اظهار داشت: در یکی از روستاهای نزدیک به شهر سی سخت که از آرد دولتی استفاده می کند نیروهای ما در یک هفته دو مرتبه آراد قاچاق گرفتند که می طلبد صنعت ومعدن و جهاد کشاورزی به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.

فرمانده سپاه دنا گفت: تنها شهرستانی هستیم که از  نبود سیستم پایش تصویری رنج می بریم و همیشه کمبود آن در خیلی از مسائل احساس می شود

یکتاپرست شهردار سی سخت گفت: از اولین  روزی که به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شدم کارکنان شهرداری در اعتصاب بودند چرا که بیش از ۲۴ماه حقوق معوقه و ۲عیدی  طلب داشتند ولی همکاران به بنده لطف داشتند و بنده را از جنس خودشان دانستند پس بنابراین همه توان خود را گذاشتم و سعی کردم و همه جوره از حقوق آنها دفاع کردم و با همفکری فرماندار دنا و همکاری روشنفکر در تهران مطالبات شهرداری را  پیگیری کردیم  که منجر به نتایج مثبی شد.

شهردار سی سخت اظهار داشت: برای زیبا سازی شهر گل خریداری کرده ایم که همین هفته به دستمان خواهد رسید و عملیات گل کاری راانجام خواهیم داد،برای  مبلان شهری، سطل های زباله و روشنایی بلوارها خریدهایی انجام داده ایم که به محض رسیدن در سطح شهر نصب خواهیم کرد، کنده کاری های موجود در سطح شهر را روکش آسفالت خواهیم کرد تا هم مردم و هم مسافران با آرامش خاطر در سطح شهر تردد کنند.

یکتاپرست اظهار داشت: در بحث پایش تصویری شهر سی سخت، شهرداری دوربین ها را خریداری کرده است، پایه ها را نصب کرده است، جاهایی که نیاز به برش بوده را برش داده است ولی مخابرات که می بایست طبق مصوبه استاندار که گفته بود برای پایش تصویری شهرداری فقط کنده کاری را انجام دهد و بقیه مراحل با مخابرات است پای کار نیامد و توقعات دیگری دارند که جا دارد این مهم که دغدغه همه مردم و مسئولین است پی گیری شود.

جلسه پیشگیری از وقـوع جرم شهرستان دنا برگزار شد

جلسه پیشگیری از وقـوع جرم شهرستان دنا برگزار شد

جلسه پیشگیری از وقـوع جرم شهرستان دنا برگزار شد

جلسه پیشگیری از وقـوع جرم شهرستان دنا برگزار شد

جلسه پیشگیری از وقـوع جرم شهرستان دنا برگزار شد

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار