تابناک کهگیلویه و بویراحمد از یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی گزارش می دهد
یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور جمعی از مدیران استانی، شهرستانی، خانواده معظم شهدای دانشگاه وعموم مردم شهید پرور استان کهگیلویه وبویراحمددر سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹ 06 March 2023

یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با حضور جمعی از مدیران استانی، شهرستانی، خانواده معظم شهدای دانشگاه وعموم مردم شهید پرور استان کهگیلویه وبویراحمددر سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر سعید جاودان سیرت ، گفت: این یادواره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده و بسیار مفتخریم که میزبان خانواده‌های معظم شهدای دانشگاه هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه وبویراحمد ، با بیان اینکه همه آحاد جامعه در تلألو نورافشانی و جانفشانی شهیدان در امنیت و آسایش است، افزود: شهادت گران‌ترین و بهترین مرگ‌ها به حساب می‌آید و به سبب آنکه عملی آگاهانه، اختیاری و در راه حق است، افتخارآمیز و قهرمانانه است.

شاغل بودن ۶۶۷ جانباز، آزاده و فرزند شهید در دانشگاه / هاشمی : عملکردمان اهدافمان را زیر سوال برد

دکتر جاودان سیرت اظهار داشت: خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم به ما یادآوری میکند که "شهیدان مرده نیستند، بلکه زندگانی هستند که در نزد من روزی می‌خورند"، این آیات همه نشان از نقش و جایگاه ویژه شهدا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان با بیان اینکه ۶۶۷ جانباز، آزاده و فرزند شهید در این دانشگاه مشغول به کار بوده اند، خاطر نشان کرد: اعتلای اهداف نظام جهموری اسلامی یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های جامعه دانشگاهی است و همه ما باید در این راه گام برداریم.

عملکردمان اهدافمان را زیر سوال برد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان، ترویج آرمان های آنها و تکریم خانواده های معزز ایثارگران کاری ارزشمند و یک وظیفه همگانی و همیشگی است.
سید جواد هاشمی در یادواره ۱۵ شهید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهدا نیازمند برگزاری محافل و مجالس و یادواره نیستند آنها راه خود را که از خودگذشتن و رسیدن به خداوند بود انتخاب کردند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: ما هستیم که محتاج این جلسات و محافل می باشیم و نیازمندی مسئولان به حضور در این جلسات بیشتر است.

شاغل بودن ۶۶۷ جانباز، آزاده و فرزند شهید در دانشگاه / هاشمی : عملکردمان اهدافمان را زیر سوال برد

وی تاکید کرد: جوان‌های ۱۵و ۱۶ ساله برای دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی رفتند و جان خود را فدا کردند و امروزه ما میراث‌دار رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی آنها هستیم.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و از خود گذشتگی ایثارگران در کمال آرامش و امنیت به زندگی ادامه می‌دهیم.
هاشمی‌مهر با اشاره به اینکه با مطالعه وصیت نامه شهدا می‌توانیم به آرمان‌های آنها پی ببریم، گفت: شهدا در وصیت نامه های خود بر دو مورد تاکید داشتند، نخست تبعیت از رهبری و پشتیانی از ولایت فقیه و فرامین امام و رهبری و مورد دوم مسئله حجاب بود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خودمان را محاسبه کنیم و ببینیم چه میزان توانسته‌ایم به آرمان‌های شهدا و اعتلای راه شهیدان که همان اعتلای کلمه‌الله بوده عمل کنیم.
وی بیان کرد: گاها برخی اهدافی که داشتیم به واسطه عملکرد خودمان زیر سوال رفت.
هاشمی مهر اظهار داشت: آن زمان که امکانات آنچنانی وجود نداشت و چیزی به نام فضای مجازی نبود عده‌ای جوان کم سن و سال از دورترین مناطق کشور با عشق به خدا و مولایشان امام حسین(ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی به میدان مبارزه رفتند و عده ای از آنها جان خود را فدا کردند.
معاون اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: امروزه که در امنیت و آرامش هستیم و نظام همه امکانات را برای جوان‌ها فراهم کرده است باید قدردان و ادامه دهند راه و آرمان های شهدا باشیم.
وی عنوان کرد: رعایت حجاب یکی دیگر از شاخص‌هایی بود که مورد تاکید همه شهدا بود و نیاز است به وصیت شهدا جامعه عمل بپوشانیم.
هاشمی‌مهر تاکید کرد: تنها راه نجات همه ما، فرزندان و نظام این است که به آرمان‌های اولیه انقلاب که آرمان شهدا است، بازگردیم.
وی گفت: در زمان جنگ ایران اسلامی محتاج سیم خاردار بود اما امروزه به یکی از کشورهای قدرتمند در عرصه نظامی تبدیل شدیم که این افتخار را مرهون شهدا هستیم.
وی بیان کرد: به واسطه خون مطهر و پاک شهدا در حوزه‌های مختلف به نانودارو، تسلیحات نظامی، موشک های قاره پیما و دیگر امکانات دست پیدا کردیم لذا قدردان مجاهدت‌های شهدا باشیم و نه در شعار بلکه در عمل شهدا و خانواده آنها را مورد تکریم قرار دهیم.

شاغل بودن ۶۶۷ جانباز، آزاده و فرزند شهید در دانشگاه / هاشمی : عملکردمان اهدافمان را زیر سوال برد

حجت الاسلام و المسلمین مسعود داستار؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در این یادواره ابراز داشت: آسایش، آرامش و امنیتی که امروز داریم همه مرهون ایثار و فداکاری شهدا است، ما باید قدردان این عزیزان باشیم و در راه پاسداشت اهداف شهدا عمل کنیم.
لازم به ذکر است؛ یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به منظور تجلیل و گرامی داشت ۱۴ شهید جنگ تحمیلی و یک شهید مدافع سلامت استان برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار