معاون فنی اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱۶ هزار اصله نهال برای توزیع در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 07 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گودرز باقری فرد افزود: توزیع نهال رایگان تا پایان هفته درختکاری در استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این نهال‌ها که از گونه‌های صنوبر، برگ سوزنی، زالزالک، کاج و سرو، زبان گنجشک، اَفرا، بلوط و کنار، گونه‌های مناسب جنگل و فضای سبز هستند با هدف احیای طبیعت، تقویت پوشش گیاهی توزیع می‌شوند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: علاقه‌مندان به طبیعت سبز می‌توانند برای تحویل درخت به اداره‌های منابع طبیعی سراسر استان مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که غرس کدام نهال‌ها با توجه به طبیعت استان مقاوم‌تر هستند، گفت: گونه کنار بهترین گزینه برای کاشت در مناطق گرمسیری و گونه جنگلی بلوط گزینه مناسب در به منظور غرس در مناطق سردسیری است.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۴ هزار هکتار جنگل دارد که بیش از ۵۰ گونه درختی و درختچه‌ای دارد ۷۰ درصد جنگل‌های استان را، درخت بلوط پوشش می‌دهد و در سال گذشته، ۲۶ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط استان درگیر آفت برگخوار بلوط شد.

این استان، ۵۱۲ هزار هکتار مرتع خارج از جنگل دارد که بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان دارای پوشش گیاهی مرتعی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
.....دروغ میگه همشو دادن فامیلهای خودشونه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار