مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به ازای به کارگیری هر معلول به بخش خصوصی تسهیلات بانکی پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 07 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمدکریم آریا در صورتی که انتظارات کارفرمایان از بکارگیری معلولان برای انجام کار تعریف شده در قرارداد محقق نشود دولت خسارت های آنان را تا سقف ۵۰ درصد از حقوق معلول جبران می کند.

 

وی افزود: براساس راهبرد دولت برای بهبود وضعیت معیشت معلولان به ازای به کارگیری هر معلول تا ۱۵۰ میلیون تومان و تا سقف ۲ میلیارد تومان به بخش خصوصی تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

 

آریا اضافه کرد: همچنین هزینه بیمه تامین اجتماعی معلولان به کار گرفته شده به صورت کامل به کارفرمایان برگشته داده می شود.

 

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون هر یک از معلولان که دارای مهارت باشند می توانند به صورت مستقیم نیز تسهیلات بانکی اشتغال ارزان قیمت دریافت کنند.

 

وی از کمرنگ بودن مشارکت برخی دستگاه ها برای اعمال قانون اختصاص سه درصد ظرفیت اشتغال خود به معلولان در استان گلایه کرد و از این مسئولان خواست برای تحقق این قانون مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

آریا با اشاره به اینکه مسکن از مطالبات مهم دیگر معلولان کهگیلویه و بویراحمد در ملاقات های مردمی با مسئولان است تاکید کرد: خانواده معلولان که خانه نداشته باشند می توانند هم در بخش خودمالکی و هم طرح واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت کنند.

 

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بخش خودمالکی خانواده های معلولان دارای پروانه ساخت و در حال احداث مسکن براساس میزان پیشرفت فیزیکی طرح های خود کمک های بلاعوض دریافت می کنند.

 

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۵ هزار نفر معلول در استان از خدمات مستمری این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار