در آخرین نشست شورای شهر یاسوج در سال جاری باز هم در موضوعات مختلف میان اعضای شورا بحث و جدل بالا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ 07 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با موضوعات مختلف برگزار شد که در ابتدای جلسه هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج اینگونه گفت که بی حرمتی به اعضای شورا در برخی پیج‌ها مصداق بداخلاقی است.

اکبری در ادامه با بیان اینکه از سوی مردم تماس‌های زیادی با ما گرفته می‌شود که شهرداری می‌گوید بیاید ۱۰ یا ۲۰ یا ۵۰ میلیون تومان بابت اجاره سازه‌ها را بدهید گفت: طبق ماده قانونی می‌توانیم مغازه‌ها را قفل یا پلمپ کنیم اینکه نیوجرسی جلوی محل کسب و کار کسی بگذارند کار درستی نیست همچنین شهرداری نمی‌تواند مستقیم از ساز‌های موقت مبلغی دریافت کند.

وی گفت: سازه‌ها یا موقت یا پایدار هستند اگر پایدار است به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود و اگر سازه ناپایدار باشد حکم تخریب می‌گیرد شهرداری حق ندارد از سازه ناپایدار پول علی الحساب بگیرد اگر فردا روزی مشکلی پیش آید شهرداری باید خودش پاسخگو باشد.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج می‌گوید که شهرداری جلوی این سازه‌های نیوجرسی قرار می‌دهد و طلب پول می‌کنند و برای برداشتن نیوجرسی هم جرثقیل می‌فرستند و باید یک و نیم میلیون تومان بابت حق جرثقیل شهرداری از مردم گرفته شود این چه عدالت و انصافی است اعضای شورای شهر هستیم مردم به ما اعتماد کردند باید از حقوق مردم دفاع کنیم.

اکبری در ادامه با بیان اینکه اگر شهر پویا و زنده نباشد شهروند هم نمی‌تواند امید داشته باشد گفت: قانونگذار اجازه چنین کار‌هایی را به شهرداری نداده است.

در ادامه هدایت الله امیری با بیان اینکه کسی مخالف گرفتن عوارض قانونی از کسبه نیست گفت: ما می‌گوییم اگر قرار است سازه موقتی در این شهر باشد باید در کمیسیون این موضوع مطرح شود چیزی به نام علی الحساب گرفتن از سازه‌های موقت نداریم که بروند و سر خود پول بگیرند اگر این سازه برایش مشکلی پیش آمد چه کسی باید پاسخگو باشد در طول ۱۱ ماه خواب بودند الان در ماه دوازدهم به دنبال کسب درآمد و پرداخت حقوق کارگر و کارمند از این راه هستند در حالی که کار از این کار‌ها گذشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج هم گفت: چند هزار صنف در یاسوج داریم که باید عوارض پرداخت کنند ما هم دوست نداریم به مردم فشار بیاید، اما با عوارض باید شهر را بسازیم الان هم بهترین موقع برای تسویه حساب است هر چند به هیچ وجه نباید با بی احترامی از کسی عوارض بگیریم من هم مخالف گذاشتن نیوجرسی جلوی کسب و کار مردم هستم و امیدوارم که تکرار نشود.

در ادامه عطاالله دانشی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: پرداخت حقوق کارگران شهرداری مربوط به شهرداری است، اما با لطایف‌الحیلی اعضای شورا را در مخمصه قرار داده‌اند در حالی که ما مسئول پرداخت حقوق نیستیم.



وی در ادامه با بیان اینکه اگر در جایی شهردار خواسته کاری را برای مردم و کارگران انجام دهد و ما مانع شده‌ایم آن را به مردم بگویند گفت: در جلسه با امام جمعه محترم آن گونه که شنیده‌ایم ایشان هم به شورا و هم به شهرداری توصیه داشته اند و آنچه در سطح جامعه با این خبر یک طرفه مطرح شده جایگاه شورا و شهرداری را عوض کرده‌اند.

این عضو شورا گفت: اگر جایی ما مزاحم خدمت به مردم هستیم بگویند تا مردم بدانند، اما آنچه هست ما مطالبه‌گر حقوق مردم و شهروندان هستیم به کرات از استاندار و نمایندگان مجلس خواسته‌ایم که کمک کنند و التماس کرده‌ایم تا به شهرداری کمک شود.

وی بیان کرد: در آستانه عید نوروز هستیم آقای شهردار چه چیزی در چنته دارد برای آذین بندی شهر چه کاری انجام داده‌اند.

دانشی خطاب به رئیس شورا گفت: در خصوص سایت‌ها و پیج‌هایی که علیه شورا و به شرف حیثیت شورا توهین کرده‌اند چه کرده‌اید باید در دادگاه این موضوع پیگیری شود دلیلی ندارد که وکلای مردم اینگونه مورد توهین و تهمت قرار گیرند.

بهنام عباس نژاد عضو دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج با انتقاد از عملکرد رئیس شورای اسلامی شهر گفت: آقای آشنا شما که از تخلفات اطلاع دارید مگر نماینده مردم نیستید اگر رئیس شورای شهر هستی چرا هنوز یک برگ نامه به ارگان‌های امنیتی و بازرسی برای جلوگیری از این همه تخلفات شهرداری نداده‌اید تا اینکه امروز همه کلیت شورا و شهرداری را زیر سوال ببرند شورا با این کار شما از مسیر خود خارج شده است.

برگزیده اول شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: چرا باید عملکرد شهرداری به جایی برسد که اکنون برای جمع کردن زباله‌های شهر از کارگران افغانی استفاده شود و روزی ۶۰۰ هزار تومان به آن‌ها بدهند چرا این پول را به کارگران خودمان نمی‌دهید شهردار می‌گوید اطلاع ندارم و آن را گردن پیمانکار می‌اندازد.

وی گفت: شهردار در جلسه‌ای گفتند افتخار تبدیل وضعیت ۱۴۲ نیرو را داشتم که این کار شامل حال ایشان نمی‌شود و اقدام دولت است چرا باید اگر کار خوبی صورت بگیرد فقط متعلق به خود آقای شهردار باشد و شهردار در جا‌هایی که ناتوان است به دنبال متهم کردن دیگران است.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در پاسخ به برخی از اعتراضات و دلیل مکاتبه نکردن تخلفات شهردار با دستگاه‌های امنیتی گفت: کوتاهی نکرده‌ایم قبل از اینکه بخواهیم دست به قلم بشویم باید نظارت بهتری بر کار شهرداری داشته باشیم اگر غفلتی صورت می‌گیرد باید در خود شورا قبل از هر چیز به آن رسیدگی کنیم وظیفه ما نظارت است.

آشنا گفت: جمع آوری زباله با پیمانکار است بارگیری و حمل و نقل و دفع آن هم با خود آنهاست ربطی به آقای شهردار ندارد هر کارگری بیاورند هدف روی زمین نماندن کار است نمی‌توانیم برای خدمت به مردم کوتاهی کنیم می‌خواهد این کارگر ایرانی باشد یا خارجی.

هدایت اکبری در همین خصوص گفت: همین پول را به کارگران خودمان بدهید دیگر اعتراض نمی‌کنند.

بهنام عباس نژاد عضو دیگر شورای اسلامی هم که از توضیحات رئیس شورای شهر قانع نشده بود گفت: شما زیرکانه سفسطه می‌کنید.

در ادامه عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان این که شک نداریم صحبت‌های نماینده محترم، ولی فقیه به این گونه‌ای که مطرح شده نبوده گفت: متاسفانه باید گفت مشکلات کنونی شهر به خود ما برمی‌گردد اگر شهردار امروز خوب کار نمی‌کند دستپخت همین شورا بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر هم با بیان اینکه امام جمعه پدر معنوی ماست و نماینده رهبری معظم است گفت: ایشان ضمن تشکر از زحمات شورا و شهرداری گفتند اگر نمی‌توانید کار کنید خداحافظی کنید و اگر هم می‌خواهید کار کنید کشمکش نداشته باشید.

در ادامه امیری گفت: می‌خواهیم پرونده آن‌هایی که تبدیل وضعیت شده‌اند را بررسی کنیم هر چند قویا حامی بکارگیری ایثارگران هستیم، اما باید برای ما موضوع تبدیل وضعیت‌ها روشن شود دستگاه ناظر هستیم.

در ادامه یکی از موضوعات دیگری که محل مناقشه میان اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج بود مربوط به مناقصه ساخت بخشی از اتصال جاده سروک به پل چهارم بشار بود که امیری گفت ما هم آرزو داریم که وصل شود، اما وقتی وصل شود و جلوی آن بسته باشد چه فایده‌ای دارد.

اوا افزود: اسناد و محل تامین اعتبار را برای ما بفرستید تا ما هم بدانیم که چگونه می‌خواهید آن را به مناقصه بگذارید شما که می‌خواهید کاری را با ۱۳ میلیارد تومان انجام دهید جزئیات را به ما بدهید این که فقط یک برگه خالی که پشت آن چرک نویس است در اختیار ما قرار دهید چه فایده‌ای دارد شما نمی‌توانید حقوق بدهید حالا میخواهید جاده پل چهارم را بسازید.

هدایت اکبری هم گفت: ما موافق ساخت آن هستیم شهرداری هر جا تب کند ما هم می‌میریم، اما باید جزئیات را بدانیم البته شهرداری اگر کار کند ما هم نوکر شهردار هستیم.

امیری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه سوءمدیریت‌ها و دور زدن‌ها در شهرداری یاسوج را نمی‌پسندیم گفت چرا می‌خواهید ناآگاهانه چیزی را بر ما تحمیل کنید و پروژه به این سنگینی را بدون مقدمه در دستور کار قرار دهید.

رئیس شورای اسلامی شهر در جواب گفت: این پروژه مربوط به امروز و دیروز نیست و اکنون به دنبال تکمیل آن هستیم و ما نیز معتقدیم که باید با رعایت تشریفات قانونی کار صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حشمت اله ولدی جهان اباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
با سلام ..این چه شهریست که تمام خیابان ها و اسفالتش داغون است.‌.ایا شهر داری هم وجود دارد.خدایی کل ایران را بگردید اگر خیابان یک شهر را دیدید که مثل یاسوج درب و داغون باشد...خدایی حقوق و مزایایی که عزیزان می گیرند حلال است در حالی که شهر یک وایرانه ی پراز چال وچوله است..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار