مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان پیش بینی های لازم و آمادگی برای پیشگیری، مقابله، بازدارندگی و پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۲ را داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳ 10 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز روز جمعه در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش سفر‌ها در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و در راستای آمادگی و پاسخگویی موثر همه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی، امدادی و خدمات رسان در حوزه مدیریت بحران باید تمهیدات لازم از هم اکنون بکار گرفته شود.

نیکروز تاکید کرد: پاسخ به هرگونه مخاطره احتمالی ویژه نوروز ۱۴۰۲ براساس تصمیمات و مصوبات اتخاذ شده مدیریت بحران استان انجام می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر آگاه سازی مسافرین نوروزی مبنی برعدم سکونت و استقرار در بستر و حریم رودخانه ها، مکان‌های پرخطر و حادثه خیز تاکید و خاطرنشان کرد: توسط دستگاه‌های مربوطه نصب علائم هشدار دهنده در این محل‌های پرخطر اقدام شود.

وی ارائه لیست کشیک دستگاه‌های حوزه بحران و تجهیزات و اپراتور‌های فعال در حوزه مدیریت بحران در بخش دولتی و خصوصی برای ایام تعطیلات نوروزی را لازم و ضروری بیان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر آمادگی ظرفیت ها، توان تجهیزاتی و تدارکاتی دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان با هدف بکارگیری به هنگام و موثر در زمان وقوع حوادث احتمالی را به دستگاه‌های ستاد بحران استان تاکید کرد.

نیکروز، اعلام اطلاعیه‌ها و هشدار‌های صادره از سوی مدیریت بحران و سازمان هواشناسی استان را مبنای عمل از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در اطلاع رسانی به هنگام به مردم عنوان کرد.

وی تاکید کرد: هشدار نارنجی برای روز جمعه در خصوص بارش‌ها در استان صادر شده و دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان علاوه بر آمادگی، اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری برهوشیاری کامل برای چهارشنبه آخرین هفته سال تاکید کرد و گفت: اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌های تابعه ومدیران مربوطه برای شب چهارشنبه سوری اقدامات لازم را مد نظر داشته باشند.

نیکروز با بیان اینکه، پویش رسانه‌ای و فضای مجازی در خصوص تبعات چهارشنبه سوری صورت گیرد تاکید کرد: در این رابطه خانواده‌ها هم هوشیار باشند وغفلت نشود و ماموریت‌های ذاتی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، امدادی و درمانی برای کاهش مخاطرات به خوبی انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار