در آیین بزرگداشت روز شهدا و جهاد تبیین عنوان شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه موفقیتهای نظام اسلامی به برکت خون شهداست که صاحبان اصلی انقلاب و نظام شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان هستند.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹ 12 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیین بزرگداشت روز شهدا و جهاد تبیین با حضور مشاور استاندار کهگیلویه وبویراحمد در امور شاهد وایثاگران، مسئول معاونت سیاسی سپاه فتح استان، رئیس بسیج فرهنگیا ن سپاه فتح استان و کارکنان اداری آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن بزرگداشت روز شهدا گفت: روز بزرگداشت شهدا بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
حسنعلی عزت خواه افزود: روز شهید، روزی است که می‌خواهیم با شهدا ارتباط برقرار کنیم و در این روز عزیز که به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی نامگذاری شده، از شهدا مدد می‌جوییم و می‌خواهیم که دعاگوی ما باشند.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی مدارس استان گفت: هنگام سرکشی از دانش آموزانی که دچار بدحالی شده بودند با جملات بسیار سنگین و امید بخشی از این دانش آموزان در استقامت و پایداری در مقابل دشمنان برای حمایت از آرمان‌های شهدا مواجه شدیم.
عزت خواه، ضمن محکوم کردن جنایت دشمن در «مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس» و «ناامن‌سازی فضای آموزشی کودکان و تشویش خاطر خانواده‌های آنان» از دانش آموز دختر دبیرستان نمونه الزهرا یاسوج که اخیرا مورد هدف این جنایت قرار گرفته به خاطر ایستادگی در مقابل دشمن و پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی صمیمانه تقدیر و تشکر کردند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان به منش و مرام رزمندگان و شهدا اشاره کرد وگفت: ما جنگ را به صورت کلاسیک اداره نکردیم بلکه با رعایت اخلاق و انسانیت جنگیدیم و از کشور و نظام اسلامی دفاع کردیم.
عزت خواه بیان کرد: امروز شهدا از ما اشک و گریه نمی‌خواهند بلکه عمل برای اعتلای نظام و انقلاب می‌خواهند.
وی ادامه داد: رزمندگان ما با اسیر عراقی هم با رعایت اخلاقی اسلامی برخورد می‌کردند و حتی در اسارت دشمن هم سعی داشتند با الگوگیری از آیات قران نسبت به جلوگیری از پناه بردن به غیر مسلمان آگاه باشند.
عزت خواه، تکریم ایثارگران را وظیفه‌ای همگانی دانست وگفت: ایثارگران سرمایه‌های انقلاب اسلامی هستند که در راستای حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت کشور از بهترین هستی خود یعنی جانشان گذشتند تا ما امروز در آرامش و آسایش زندگی کنیم.
وی افزود: آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ۵۶۹ شهید فرهنگی ودانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد، ۱۰۲ نفر شهدای فرهنگی هستند.
عزتخواه در پایان اظهار داشت: شهدا از خواهران حجاب اسلامی و از برادران کردار و رفتار در شان حکومت اسلامی می‌خواهند.

عزتخواه : شهدا از ما اشک و گریه نمی خواهند / سرهنگ تازیک : انقلاب میراث دار شعار مرگ بر دیکتاتور هستیم نه اغتشاشگران !

در ادامه این آین آیین مسئول معاونت سیاسی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:مقام معظم رهبری بنا به ضروریات و اقتضای زمان بر جهاد تبیین تاکید فراوانی دارند.
سرهنگ تازیک تصریح کرد: اتفاقات اخیر کشور نیازمند روشنگری است و ابهاماتی که دشمن با دسیسه طرح می‌کند باید برملا شود، چون دشمن در پی تحریف و شبه افکنی در جامعه است.
مسئول معاونت سیاسی سپاه فتح استان خاطر نشان کرد: دشمن با رخنه در مسائل فرهنگی و اجتماعی و با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود سعی در ملتهب کردن جو روانی جامعه دارد و واجب قطعی است که ما دستاورد‌های انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنیم.
سرهنگ تازیک با اشاره به برخی شعار‌های مطرح شده در اغتشاشات اخیر افزود: انقلاب میراث دار مقابله با دیکتاتور است به گونه‌ای که وقتی در ابتدای انقلاب از امام خواستار تشکیل دولت شدند فرمود باید نوع نظام و حکومت به رای مردم گذاشته شود و آن‌ها بدانند چه نوع حکومتی قرار است تشکیل شود.
وی گفت: دشمنی ما و غرب دشمنی ماهوی است چرا که موضوع نبرد حق و باطل است نه بر اساس موضوعاتی مانند هسته‌ای یا موشکی و یا جنگ اشخاص که با تغییر اوباما و ترامپ یا بایدن پایان یابد.
سرهنگ تازیک در پایان اظهار داشت: ما برای شرایط فعلی دو نوع تحلیل داریم یکی تحلیل منطقی، انقلابی و دیگری تحلیل ارتجاعی که در تحلیل انقلابی اینگونه مطرح می‌شود که کشوری که در علم و تکنولوژی، هسته‌ای و هوا فضا سرآمد است نباید بن بست داشته باشد، اما تحلیل ارتجاعی که تفکر بسیار خطرناکی است همه چیز را در هماهنگی با غرب می‌بیند.
وی، هوشیاری وبصیرت ملت ایران در مقابله با هجمه‌های دشمنان را ستودنی دانست و بر حل مشکلات اقتصادی مردم توسط مسئولان و برنامه ریزان تاکید کرد.
در ادامه این آیین مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز گفت: جشن روز شهید و جهاد تبیین دو موضوعی هستند که بیشترین وابستگی را با هم دارند
محمد مشکینی با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات خوب آموزش وپرورش در ترویج فرهنگ ایثار وشهادت افزود: دایره تبیین، گسترده است و موضوعات متنوعی شامل فرهنگی، علمی، اجتماعی، نظامی و ... را شامل می‌شود، اما آن جهادی که حضرت آقا بطور قطعی و فوری تاکید برآن دارند شامل دستاورد‌های انقلاب اسلامی، واقعیت رژیم پهلوی و بیان مشکلات با نگاه امیدوارانه به آینده کشور است.
در این مراسم سرکار خانم آیدا التیامی نیا به نمایندگی از دانش آموزان دبیرستان نمونه الزهرا یاسوج از اقدام کاملا برنامه ریزی شده دشمن در مسمومیت مدارس کشور گفت: ترس دشمن از آگاهی و بصیرت دانش آموزان هست.
التیامی نیا خاطرنشان کرد: ما زن‌ها و دختران پایبند نظام خواهیم بود و هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمن بر ما مسلط شود و تا آخرین قطره خون پشت رهبری و نظام و انقلاب خواهیم بود.
در پایان این آیین به مناسبت روز شهدا از خادمان شهدای استان با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار