اعلام رضایت مدیرکل اقتصادی استاندار از عملکرد جهاد کشاورزی
پایان عملیات ذخیره میوه شب عید و آمادگی برای توزیع میوه با قیمت مناسب، پرداخت مطالبات زیتون‌کاران این استان و روغن‌گیری زیتون برای اولین‌بار، خبرهای خوش ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد بودند.   
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲ 12 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن رضاپور در ستاد تنظیم بازار این استان، اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه کالاهای اساسی را کم‌سابقه و موفق دانست و گفت: تمهیدات لازم در این حوزه به ویژه در تامین و توزیع میوه شب عید، گوشت و دیگر مایحتاج ضروری مردم اندیشیده شده و جای هیچ نگرانی نیست. 

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با درایت ستاد تنظیم بازار این استان قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد کمترین نوسان را داشته است و نگاه این ستاد این است که به گونه‌ای عمل سود که عامه مردم بتوانند میوه و گوشت مورد نیاز خود را بخرند.

 

در همین زمینه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میوه شب عید و دیگر کالاهای اساسی نه تنها در کمیت بلکه در کیفیت نیز وضعیت مطلوبی دارند و همه تلاش ما این است که رضایت مردم حاصل شود.

سید علی معتمدی‌پور با بیان اینکه هر تصمیمی در زمینه بازار محصولات کشاورزی در ستاد تنظیم بازار و کمیته‌های مربوطه اتخاذ می‌شود، ادامه داد: امسال توزیع میوه شب عید را علاوه بر مرکز استان و دیگر شهرها، حتی تا سطح دهستان‌ها نیز انجام خواهیم داد. 

 

وی گفت: توزیع میوه شب عید با ۴۵ غرفه و برای کنترل بازار و جلوگیری از التهاب با دو میوه  پرتقال و سیب با حجم ۲۶۰ تن آغاز خواهد شد.

معتمدی‌پور از تامین سیب تولیدی باغداران همین استان در طرح میوه شب عید خبر داد و گفت: پرتقال با کیفیتی نیز از استان کرمان تامین و در سردخانه تعاون روستایی ذخیره شده است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به پیگیری‌های انجام شده، تصریح کرد: همه مطالبات 2 میلیارد و نود میلیون ریالی زیتون‌کارانی که محصول زیتون خود را به مرکز خرید محصول زیتون تعاون روستایی تحویل دادند به حساب سازمان تعاون روستایی استان واریز و در این هفته به حساب کشاورزان واریز خواهد شد. 

 

علی‌بخش شجاعی افزود: روغن گیری زیتون اولین بار در استان انجام می‌شود و استان ما جز ۵  استان کشور است.  

 

  

 

وی توصیح داد: تعاون روستایی بر اساس مصوبات کمیته راهبری استان و تاکید استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی،  میزان 100 تن محصول سیب درجه یک از باغداران استان بصورت مستقیم خریداری و میزان 160 تن محصول پرتقال والنسیای با کیفیت از باغات شهرستان جیرفت توسط اتحادیه‌های مباشر طرح خریداری و آخرین محموله آن در سردخانه تعاون روستایی استان ذخیره شده است. 

 

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پایان ذخیره‌سازی میوه شب عید، مباشرین ما آماده عرضه میوه با قیمت مناسب در بازار با هدف تنظیم بازار پایان سال و نوروز 1402 هستند.

شجاعی با بیان اینکه حدود ۵۰ عامل در سطح استان براساس تشخیص کمیته مربوطه، کار توزیع میده را انجام خواهند داد، گفت: قیمت میوه زیر نظر ستاد تنظیم بازار ۱۰ درصد زیر میانگین قیمت بازار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار