مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آمار براساس شهدای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان است.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 13 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رضا پارسیان نژاد با اشاره به بزرگداشت ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور امام خمینی (ره) در سال ۵۸، افزود: از هزار و ۸۱۵ شهید استان، هشت شهید مروبط به انقلاب، ۶۳ شهید جاوید الاثر، یک شهید مدافع حرم، یک شهید سلامت و بقیه مربوط به دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه شهید سید علی نورالدینی اولین شهید استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید، ادامه داد: محمد احسانی دیل مسن ترین شهید استان است که در سن ۶۱ سالگی به شهادت رسید و فرزند برومند ایشان هم به شهادت رسید و ابوالقاسم علیپور با ۱۳ سال سن، کم سن و سال‌ترین شهید استان است.

وی به آخرین شهید استان اشاره کرد و گفت: شهید داوود جاودان نیا آخرین شهید استان است که در ارتفاعات کردستان در بهمن ماه امسال به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اضافه کرد: برنامه سلام شهید، بازدید از خانواده‌های شهداء، و برگزاری یادواره‌های شهدا از مهمترین برنامه‌ها در روز بزرگداشت شهید است که در مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار