استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و برخی از کارشناسان و رسانه‌ها بازدید سرزده از صمت را با عنوان جدید طرح «تبسم» آغاز گرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ 14 March 2023

یکی از موضوعات همیشگی در خصوص بررسی عملکرد دستگاه‌های دولتی، بازدید‌های سرزده از دستگاه‌ها است که ضمن همین موضوع بحث گشت ارشاد مدیران هم از وعده‌های دولت است.
در کهگیلویه و بویراحمد، امروز از طرف معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری طرحی کلید خورد که به گفته پیوند قرار است پوسته خشن بازدید سرزده یا گشت ارشاد کنار گذاشته و تلاش شده که ظاهری ملایم‌تر داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و برخی از کارشناسان و رسانه‌ها بازدید سرزده از اداره کل صمت را با عنوان جدید طرح «تبسم» آغاز گرد.
توضیحات طرح تبسم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، این طرح بر خلاف اسم آن به نظر می‌رسد در اجرا بسیار جدی و به احتمال قوی می تواند مبدا تغییر مدیران ضعیف در دولت رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد باشد.

در صمت چه گذشت؟
در اولین بازدید سرزده در قالب طرح «تبسم» پس از ورود استاندار و معاون منابع، کارشناسان استانداری کار بررسی عملکرد همه معاونت‌ها و دوایر را آغاز کردند و پس از پایان کار کارشناسان، جلسه جمعبندی و بازخورد این بازدید در اداره کل صمت به ریاست استاندار برگزار شد.
در این بازدید برخی موضوعات از جمله ضعف‌ها و مشکلات موجود در اداره کل صمت مشهود بود از جمله گلایه شدید برخی از کارمندان از مدیریت دستگاه، بی توجهی برخی دوایر به ظاهر محل کار خود و درهم ریختگی ظاهری، بیان برخی مشکلات از جمله گلایه از عدم حضور نیروی انتظامی در گشت‌های کنترل بازار که به گفته یکی از کارشناسان موجب گا‌ها برخورد‌های قهری مغازه داران با بازرسان می‌شود، کمبود و ضعف تجهیزات برای روابط عمومی دستگاه به گونه‌ای که مدیر کل روابط عمومی استانداری در بازدید خود تجهیزات موجود در اداره روابط عمومی صمت را کلکسیونی و قدیمی عنوان کرد. ضمن اینکه برخی کارمندان در یک مورد از نحوه چینش نیرو‌ها و تغییر و تحولات در این دستگاه به شدت گلایه داشتند و این گلایه‌ها مستقیما و به صراحت برای استاندار تشریح کردند.

خبری نیست برداشت منفی نکنید !
استاندار در پایان این بازدید و در جمع بندی نهایی گفت: هدف از این بازدید پیگری تغییر اساسی در روند اجرای کار‌ها در دستگاه‌های دولتی است و هیچ پیش داوری در کار نیست و فکر نکنید در صمت مشکلی بوده پس کسی برداشت منفی نداشته باشد هیچ خبر خاصی نیست و از همه دستگاه‌ها این بازدید‌ها صورت می‌گیرد.
سید علی احمدزاده ادامه داد: صنعت و معدن از دستگاه‌های پیشران در اقتصاد و توسعه است و اگر خوب کار کند و موفق باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
احمدزاده گفت: زمان پاسخ به استعلامات در صنعت، معدن و تجارت بسیار زیاد است که لازم است در این خصوص اقدام عاجل صورت گیرد و باید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه گذار وقتی قصد سرمایه گذاری در استان داشت شرایط برای وی فراهم باشد.
وی افزود: شرایط برای سرمایه گذاران باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها ترغیب به سرمایه گذاری در شهرستان‌هایی مانند چرام، کهگیلویه، باشت و دیگر مناطق شوند نه اینکه همه در شهر یاسوج جمع شوند.
احمدزاده گفت: تامین امنیت برای سرمایه گذاری در استان یکی از ضروریات است که باید مورد توجه باشد.

شهرک های صنعتی محل واسطه گری نیست !
احمدزاده ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی لازم به تغییر برخی شرایط هستیم به گونه‌ای که نباید اجازه سوء استفاده داده شود چرا که گرفتن زمین از شهرک‌های صنعتی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحد تولیدی است نه دلال بازی و فروش زمین!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: واسطه گری در این شهرک‌ها باید جمع شود و ارائه زمین و امکانات به شرط سرمایه گذاری در زمان تعیین شده و مشخص باشد.
احمدزاده ادامه داد: نظارت بر بازار باید جدی گرفته شود مردم در این خصوص بسیار گلایه‌مند هستند.
وی گفت: امنیت بازرسان در بازرسی از بازار باید تامین شود و اگر در جایی با ان‌ها برخورد و مورد بی احترامی قرار گرفتند باید صنف مورد نظر پاسخگو باشد ضمن اینکه بازرسان باید خوش بر خورد باشند، اما دلیل نمی‌شود که مورد بی احترامی قرار گیرند.
احمدزاده ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور در حال تغییر اساسی و بهبود است باید سرمایه گذاران امیدوار و پای کار باشند.
استاندار گفت: تغییراتی در قیمت تمام شده نهاده‌های تولید ایجاد شده که هم واحد‌های تولیدی و هم صنوف نیازمند سرمایه درگردش هستند که باید این واحد‌های نیازمند به سرمایه در گردش شناسایی شوند تا دولت این سرمایه را تامین کند که هیچ واحد تولیدی از حرکت باز نماند.

احمدزاده در پایان خطاب به مدیر کل صنعت ، معدن و تجارات استان گفت که ساختمان اداری و اتاق های صمت کهگیلویه و بویراحمد نیازمند زیباسازی و توجه بیشتر است که لازم است دستی به سر و روی فضای آن کشیده شود !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار