فرمانده سپاه فتح استان خبر داد؛
سردار خرم دل گفت: دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 14 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح این استان در جلسه شواری سیاست گذاری کنگره ملی شهدا گفت: با توجه به اینکه دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود باید همه زیرساخت‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این کنگره در سال ۱۴۰۲ فراهم می‌شود.

سردار حمید خرم دل از تشکیل ۲۵ کمیته اجرایی متشکل از دستگاهها، ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌ها برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد و افزود: در این جلسه احکام این کمیته‌ها برای پیگیری وظایف به مسئولان ذیربط تحویل داده شد.

سردار خرمدل با بیان اینکه نود عنوان برنامه با ۳۶ هزار ریز برنامه در خصوص دومین کنگره ملی شهدای استان در سال آینده پیش بینی شده است، اضافه کرد: با هدف آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با رشادت‌ها و دلیری‌های شهدا و همچنین ترویج فرهنگ شهید و شهادت بین آنان ۴۰ درصد برنامه‌های پیش بینی شده دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد مربوط به دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه علاوه بر دانش آموزان، دانشجویان و مهد‌های کودک هم اولویت برای شرکت در این مراسم را دارند گفت: این کنگره با کمک مردم و محوریت مردمی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در همه مراکز شهرستان‌های استان مراسم گرامیداشت شهدا برگزار می‌شود افزود: نصب یادمان‌های ماندگار در بلوار‌ها و میدان‌های مرکزی شهر‌ها استان از دیگر برنامه‌های دمین کنگره ملی شهدای استان است.

سردار خرم دل اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این کنگره ملی را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: ۳۰ درصد از این میزان اعتبار را سپاه پرداخت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: پایداری اسلام چه در گذشته و چه در زمان حال مدیون خون پاک جوانان و نوجوانانی است که به میدان جنگ رفتند و به شهادت رسیدند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه شهدا از معنویت اخلاق و انسانیت دفاع کردند افزود: خانواده‌های شهدا در حقیقت پیام رسان شهدا هستند و امید است که با حضور خانواده‌های شهدا، در این کنگره راه شهیدان همچنان تداوم داشته و ادامه یابد.

وی با بیان اینکه هیچ کس و هیچ جایگاهی به جایگاه شهدا نمی‌رسد، اضافه کرد: براساس روایات و سیره زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع)، بالاترین و زیباترین مرگ در راه خدا شهادت است و مردان و اولیای خدا، با شهادت از نردبان کمال بالا رفتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: با برگزاری چنین برنامه ایی از جمله کنگره ملی شهدا تلاش شود که ایثار و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان شناسانده شود.

علی احمد زاده افزود: تلاش می‌شود تا اعتبارات باقی مانده را جذب کنیم، اما باید برای هزینه این اعتبارات برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

آقای احمدزاده برگزاری کنگره ملی شهدا را فرصتی مناسب برای تجدید میثاق مردم استان با آرمان‌های شهدا، ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و گفت: ضروری است زمینه حضور خانواد ه‌های همه شهدای استان در این کنگره ملی فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار