طی یکسال؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت ۱۵۰ دستگاه خودروی حامل چوب و ذغال قاچاق توقیف شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 14 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران منابع طبیعی و تشدید بازرسی‌ها در جاده‌های ارتباطی استان طی یکسال گذشته ۹۱ تن چوب درختان جنگلی و ذغال قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد که از این مقدار ۶۰ تن چوب و ۳۱ ذغال بوده است.

سعید جاوید بخت با بیان اینکه در این مدت ۱۵۰ خودروی حامل چوب و ذغال قاچاق نیز توقیف شد، افزود: به منظور حفاظت از عرصه‌های جنگلی استان مبازره با سودجویان و تخریب کنندگان عرصه های منابع طبیعی تشدید می‌شود.

جاوید بخت از رفع تصرف ۴۵۰ هکتار از عرصه‌های منابع ملی و طبیعی طی یکسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در این مدت برای رفع تصرف ۲۵۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و ملی نیز پرونده تشکیل و این پرونده ها برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

وی یکی از مشکلات مهم در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و کوتاه کردن دست سودجویان از این عرصه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد را کمبود قرق بان بیان کرد و ادامه داد: استاندارد پوشش قرق بانی به ازای هر ۶ هزار هکتار یک نفر است در حالیه، در کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۳٠ هزار هکتار جنگل یک قرق بان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار