استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تا نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ به طور کامل و صد درصدی آماده سفر دولت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰ 18 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در نشست برنامه‌ریزی سفر هیات دولت به استان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ با فراز و نشیب‌هایی برای مردم استان همراه بود، گفت: در این سال کار‌ها و پروژه‌های خوبی در آب شرب، راه روستایی و حوزه زیرساخت برای بهره‌مندی مردم افتتاح شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، رقم‌های خوبی از اعتبارات استانی و اعتبارات سفر رئیس جمهور به صورت نقد به استان اختصاص داده شد که موجب سرعت بخشی و شتاب دهی به پروژه‌های عمرانی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی استان از سفر دور دوم هیات دولت گفت: در برخی حوزه‌ها کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که از داشتن پروژه و امکاناتی محروم است و در گذشته برای داشتن این موارد کاری صورت نگرفته است.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: مثلا در حوزه بهداشت و درمان تنها استانی هستیم که بیمارستان سوختگی نداریم، یا تنها استان کشور هستیم که از داشتن بزرگراه محرومیم و در حوزه آب و سایر حوزه‌ها چنین مواردی داریم که به مدیران تکلیف شد که این موارد احصاء و در سفر دولت مورد مطالبه قرار گیرند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی پروژه‌ها موجب گره‌گشایی در استان می‌شود، گفت: جاده بابامیدان_ یاسوج، یاسوج_ اصفهان، یاسوج _ شیراز محور‌های مهم ترانزیتی کشور هستند که در این استان قرار دارند، اما بیشترین تلفات و حوادث رانندگی را این محور‌ها دارند و با اعتبارات قطره چکانی، استانی مشکلات این محور‌ها رفع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر دولت چانه‌زنی می‌کنیم تا برای محور‌های استان اعتبار در نظر گرفته شود، گفت: برخی راه‌ها مانند کهگیلویه به جایزان و خوزستان یا محور پل بریم به باشت_ چرام و در نهایت اتصال به باغملک و خوزستان نیازمند اعتبار هستند و در سفر دور دوم دولت پیشنهاد می‌دهیم تا اعتبار اختصاص داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طرح ساماندهی و زیباسازی رودخانه بشار اشاره کرد و یادآور شد: رودخانه بشار فرصت طلایی برای جذب گردشگر است که علاوه بر اینکه مشکل تردد پل‌های بشار باید رفع می‌شود طرح زیباسازی بشار در سفر دولت ارائه می‌شود تا این منطقه را به زیباترین نقطه شهر یاسوج در حوزه گردشگری تبدیل کنیم.

دکتر احمدزاده ادامه داد: بیمارستان‌های استان نیازمند تجهیزات هستند، ضمن اینکه تنها استانی هستیم که مرکز پرتو درمانی نداریم که همه این کمبود‌ها در سفر دولت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل پرواز‌های فرودگاه یاسوج علی‌رغم پیگیری‌ها هنوز رفع نشده افزود: علاوه بر رفع این مشکل، فرودگاه گچساران نیز نیازمند تجهیزات است که این موارد در سفر دولت ارائه می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه مدیران موظف شدند بسته کاملی از نیاز‌های استان را تا ۱۰ فروردین آماده کنند، گفت: هنوز زمان دقیق سفر دولت به استان مشخص نیست، اما استان تا نیمه دوم فروردین ۱۴۰۲ به طور کامل آماده سفر خواهد شد.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: به همین منظور تعطیلی مدیران برای ایام نوروز لغو شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر اعتبارات مورد نیاز برای توسعه استان را از سفر دولت اخذ کنیم.

به گفته استاندار، خبر‌های خوبی برای استان در راه است و در سفر پروژه‌های کم‌نظیر و تحول‌زائی برای استان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسند و آرزو‌های دیرینه مردم تحقق پیدا خواهد کرد.


استاندار بیان کرد: ابر پالایشگاه گچساران، پروژه گاز مختار و پتروشیمی دوم دهدشت در شهرستان چرام از جمله پروژه‌هایی هستند که در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان دارد و تلاش می‌کنیم بتوانیم از این فرصت برای ایجاد تغییر و تحول در زیرساخت‌ها استفاده کنیم و ظرف چند سال آینده به توسعه برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار