مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: این عوارض طبق قانون بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستا‌های فاقد دهیاری وعشایر توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 18 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، میلاد فرخان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۳۹میلیارد تومان عوارض بین شهرداری‌های استان توزیع شد، افزود: امسال این عوارض رشد سه برابری داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ادامه داد: از مبلغ ۳۱۵ میلیارد تومان، ۲۹ میلیارد تومان سهم عشای، ۱۶ میلیارد تومان سهم روستا‌های فاقد عشایری، ۱۱۸ میلیارد تومان نیز سهم دهیاری‌ها شده و مابقی نیز به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: این میزان اعتبار از محل مالیات و ارزش افزوده برای انجام خدمات عمرانی، بهبود مبلمان شهری، روستایی و جبران هزینه‌های قانونی شهرداری‌ها و دهیاری استان به این مراکز پرداخت شد.

فرخان همچنین با اشاره به اعتبارات آلایندگی در استان، گفت: امسال عوارض آلایندگی ۱۴۶ میلیارد تومان بوده که به مناطق مشمول آلایندگی اختصاص یافت و بین شهرداری ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری و روستایی توزیع شد.

وی گفت: طبق قانون شهرداری‌ها مکلفند عوارض پرداختی از طریق امور مالیاتی را در بخش عمران شهری هزینه کنند و ما برای تکلیف قانونی و وظیفه‌ای که داریم با تمام شهرداری‌های استان مکاتبات لازم را انجام داده‌ایم که نسبت به عوارض پرداختی سال ۱۴۰۱ و انجام وظیفه قانونیِ خود، توضیحات کافی در خصوص اقداماتشان را به امور مالیاتی استان ارائه نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: امور مالیاتی طبق قانون وظیفه نظارتی هم دارد و منتظر دریافت پاسخ شهرداری‌ها هستیم تا در صورت لزوم، اقدام قانونی را انجام دهیم.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از نکات مهم، این است که توزیع عوارض بر اساس سرانه جمعیتی صورت می‌گیرد که در سامانه‌های مالیاتی تعریف شده است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷ شهرداری و حدود ۵۵۰ دهیاری است و ۵۰ هزار مودی مالیاتی در این استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار