مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی به ۳۳ هزار حادثه دیده در کهگیلویه و بویراحمد طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 18 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «کاظم فلاحی دوست» روز شنبه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در سال جاری ۳۳ هزار نفر حادثه دیده با اعزام ۱۰۴۳ تیم با ۵۰۷ دستگاه آمبولانس امدادرسانی شد.

وی اظهار کرد: طی این مدت ۱۶ سورتی امدادرسانی هوایی معادل ۳۶ ساعت پرواز در مناطق محروم و دور افتاده که امکان امدادرسانی زمینی وجود نداشت، انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سیل مونسون ۵ هزار خانوار توسط هلال احمر در سطح استان پوشش داده شد.

فلاحی دوست تصریح کرد: در سطح استان با ۱۴ پایگاه ثابت و سیار و ۹ شعبه در شهرستان‌ها، مرکز کنترل حوادث، مرکز تیم توانا بانوان و مرکز آنست (سگ‌های تجسسی) استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی ادامه داد: در طرح خدمات سفر نوروزی توسط حوزه جوانان از ۲۵ تا ۱۷ فروردین ماه با ۷ پست اجرا می‌شود که امیدواریم این تعداد را به ۹ پست افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۴ اسفندماه۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ با ۸ پایگاه سیار و ۶ پایگاه ثابت و حدود ۲هزار نفر و ۲۵ دستگاه خودرو کمک دار اجرا می‌شود.

فلاحی دوست تاکید کرد: طرح اوقات فراغت با ۱۷۰۵ نفر شرکت کننده اجرا شده است، در طرح مهربانی و مهر ۱۵۰۰ بسته توزیع کردیم و طرح دادرس در ۹۰ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست که در این طرح آموزش کمک‌های اولیه به ۵ هزار دانش آموز ارائه شد.

وی اظهار کرد: اعضای هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۸۶۷ نفر رسیده که عضوگیری نسبت به سال قبل افزایش ۵۰ درصدی داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت میلیارد تومان در زمینه درمانی و بیماران صعب العلاج به استان اختصاص داده شد که تاکنون ۹۴درصد این میزان جذب شده است که در این زمینه در سطح کشور دومین استان بوده ایم.

فلاحی دوست با اشاره به ساختمان نیمه کاره اداری و امدادی هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از سال ۹۳ تا به ۱۴۰۰، ۸ میلیارد تومان به این ساختمان اختصاص داده شد در حالی که طی امسال ۲۰ میلیارد تومان به این ساختمان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: ۹ پایگاه هلال احمر در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله محور یاسوج به اقلید، یاسوج به شیراز، پاتاوه به دهدشت، دیل گچساران، مارگون، بهمئی و لنده نیاز داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در پنج شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان اداری، سوله و پایگاه امدادی نداریم. همچنین انتظار داریم با مساعدت و همکاری منابع طبیعی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها زمین برای اسکان اضطراری در مواقع حوادث غیر مترقبه و اضطراری اختصاص یابد.

فلاحی دوست تاکید کرد: با توجه به شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به بالگرد و پد بالگرد داریم چرا که هر حادثه به اتفاقی در استان رخ می‌دهد و نیاز به امداد هوایی داریم باید التماس کنیم تا بالگرد به محل حادثه از سایر استان‌ها اعزام شود.

وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد داروخانه هلال احمر ندارد البته پیگیری‌های صورت گرفته که ماده ۲۰ استانی آن اخذ شده است و نیازمند توجه و مساعدت مسئولان بخصوص مسئولان کشوری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار