استاندار کهگیلویه و بویراحمد
احمدزاده : باید در خصوص تغییر این وضعیت یک بازنگری اساسی صورت گیرد و البته طرح‌ها و پروژه‌ها به گونه تعریف شوند که مورد توجه رئیس جمهور و دولت در این سفر قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ 18 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در جلسه هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی ویژه سفر دوم رئیس جمهور گفت: سفر اول رئیس جمهور به استان همزمان با معارفه من بود که متاسفانه پروژه‌های فرهنگی به خوبی تعریف نشد هر چند در متمم سفر تلاش‌های زیادی رشد و اعتبارات خوبی هم گرفتیم.
احمدزاده افزود: نگاه دولت در سفر دوم به چند محور خواهد بود که توجه ویژه‌ای هم به حوزه فرهنگی خواهد داشت.
وی ادامه داد: خوشبختانه دولت و شخص رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد لذا مدیران هم باید برای این سفر نگاهی فراگیر، جامع و توسعه محور به حوزه فرهنگی داشته باشند.

احمدزاده گفت: در آخرین جلسه هیئت دولت که با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، اولین موضوع، بحث فرهنگی و جنگ ترکیبی و شناختی با توجه به حوادث اخیر بود که مورد تاکید زیاد قرار داشت.

وی ادامه داد: در دوره همه گیری کرونا که آموزش بر پایه فضای مجازی قرار گرفت متاسفانه جوانان و نوجوانان ما مستقیما در معرض ارتباط با دشمن و تولیدات آن‌ها قرار گرفتند که مشکلات زیادی در حوزه فرهنگی بوجود آمد.

احمدزاده گفت: در نشست دولت که با حضور استانداران برگزار شد، پیشنهاد دادم که در یک برنامه سه ساله بازنگری اساسی در حوزه فرهنگی ایجاد شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم در حالی که دستگاه‌های متولی فرهنگ ما وضعیت مناسبی ندارند. چگونه انتظار کار فرهنگی از دستگاهی مانند سازمان تبلیغات در شهرستان‌ها داریم در حالی که پرسنل شاغل در اداره شهرستانی شامل یک روحانی به عنوان مدیر و یک آبدارچی است!

وی افزود: باید در خصوص تغییر این وضعیت یک بازنگری اساسی صورت گیرد و البته طرح‌ها و پروژه‌ها به گونه تعریف شوند که مورد توجه رئیس جمهور و دولت در این سفر قرار گیرد.

احمدزاده با بیان این نکته که مدیران باید برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند، ادامه داد: اگر در حوزه فرهنگی خوب کار شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این نکته که مدیران برنامه جامع و کامل داشته باشند، افزود: چیزی نباید جا بماند ضمن اینکه مدیران فرهنگی دنبال ایده‌های مهم و تحول ساز باشند چرا که یک پیشنهاد و طرح خوب و جامع می‌تواند بسیاری از پروژه‌های خرد فرهنگی را در دل خود داشته باشد.

احمدزاده گفت: مدیران به گونه‌ای برنامه ریزی داشته باشند که در این سفر بتوانیم یکبار برای همیشه وضعیت و ساختار فرهنگی استان را تعریف کنیم که البته پس از این ایده پردازی و پیشنهادات باید تلاش کنیم این ساختار تعریف شده را عملیاتی کنیم.

استاندار ادامه داد: مدیران برای حوزه‌های فرهنگی بانوان، جوانان و ورزش برنامه، طرح و پروژه‌های تحول ساز داشته باشند به این معنی که حوره فرهنگی را به صورت یک بسته جامع تعریف کنند.

احمد زاده با اشاره به این نکته که هیچ دستگاهی نباید در سفر دوم جا بماند، خطاب به مدیران گفت: به این که چقدر اعتبار می‌دهند فکر نکنید، شما فرض را بر این بگذارید که هر چه اعتبار نیاز است، خواهند داد، پس شما پروژه‌های مهم و موثر در توسعه فرهنگی استان داشته باشید.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی تعریف شود که قابل طرح و دفاع باشند و مشخص باشد که این پروژه تا چه میزان در توسعه استان موثر است.

استاندار با اشاره به محتمل بودن اولین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید به کهگیلویه و بویراحمد، افزود: البته برخی وزرا مانند وزیر نیرو اصرار دارند که سفر اول رئیس جمهور در سال جدید کهگیلویه و بویراحمد نباشد تا برخی پروژه‌های این وزارتخانه‌ها تکمیل شوند، اما با وجود همه این احتمالات، مدیران استان آمادگی کامل برای قریب الوقوع بودن سفر را داشته باشند.

احمدزاده تاکید کرد که قرار نیست طرح و پروژه‌ای نوشته شود و خوانده شود بلکه باید تعریف و توجیه به صورت عملیاتی و میدانی باشد ضمن اینکه باید همه مناطق استان دیده شود. 

لازم به توضیح است در این جلسه مدیران فرهنگی برخی موضوعات و مشکلات حوزه مدیریتی خود را مطرح کردند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار