استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای راهبری تصادفات استان اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌های مرتبط با موضوع ایمنی راه ها در ایام نوروز مورد پایش و بررسی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۹ 20 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده، با بیان اینکه تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها وظایف مشخصی در حوزه امنیت راه‌ها وکاهش تصادفات دارند افزود: هماهنگی، همدلی و نظارت دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای کمک به کاهش تصادفات ضروری است.
احمد زاده با اشاره به نصب علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز استان گفت: برای آشکارسازی نقاط مستعد حادثه‌خیز با نصب بنر و یا علائم افقی و عمودی هشداردهنده و در صورت لزوم نیوجرسی در دستور کار قرار گیرد.
وی بر اجرای دقیق مصوبات جلسه به ویژه در حوزه ترافیکی تاکید کرد و گفت: در این بخش اجرای هر مصوبه می‌تواند از بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای و حتی شهری جلوگیری کند که بسیار مهم است.
استاندار با اشاره به توریستی بودن شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، گفت: افتتاح جاده در دست اجرا در مسیر یاسوج – سی سخت که مسیر فعلی آن دارای نقاط حادثه خیز فراوانی است منجر به کاهش مخاطرات و سوانح جاده‌ای و شکوفایی گردشگری این منطقه خواهد شد.
احمدزاده افزود: رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی مسیر‌های اصلی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، اما در زمینه کاهش تصادفات و ترافیک باید با برنامه ریزی جامع و مشخص به این مهم دست یافت و ضمن توسعه زیرساخت‌ها با ارتقا فرهنگ ترافیک قدم‌های موثری نیز برداشته شود.
وی آرامش، امنیت و سلامت مردم استان و مسافران نوروزی را اولویت متولیان امر دانست و گفت: در این راستا آماده باش همه دستگاه‌های اجرایی خدماتی و امدادی برای مقابله با هرگونه حوادث ضروری است.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در زمینه کنترل شوتی‌ها ناوگان قاچاق کالا و قاچاق اتباع بیگانه اداره کل راهداری و پلیس راه با نصب جداکننده مسیر را برای شوتی‌ها و قاچاقچیان کالا و ارز و قاچاقچیان اتباع بیگانه ناامن و سخت کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود نقاط پرخطر در جاده کمربندی یاسوج گفت: پیامک‌های کوتاه مبنی بر پرخطر بودن جاده برای رانندگانی که در جاده کمربندی یاسوج -اصفهان و یاسوج - شیراز تردد می‌کنند ارسال شود.
وی با اشاره به کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد و وجود جاد‌های پرخطر در آن گفت به همین دلایل آمار تلفات جاده‌ای در آستان بالا بوده و نباید مسیر‌های این استان با استان‌های برخوردار مقایسه شود و ضروری است که نگاه ویژه‌ای در این زمینه از سوی مسئولان کشوری به استان شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد ابراز امیدواری کرد: امید است در کنار فرهنگ سازی و دیگر اقدامات مورد نیاز با تشکیل گشت‌های نامحسوس جاده‌ای شاهد کاهش محسوس حوادث جاده‌ای در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار