عدل هاشمی پور نماینده سابق شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در پیامی عید سعید نوروز را به مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ تبریک گفت.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 21 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی پور نماینده سابق شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در پیامی عید سعید نوروز را به مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ تبریک گفت.

متن پیام;

به نام خدای تحول آفرین

 

به نام خدایی که حکم به گردش ایام و تغییر فصول داده است که اکنون موسم رویش، بیداری و زنده شدن طبیعت است.

عید نوروز سمبل این نو شدن و دگرگونی است که سابقه ی چندین هزار ساله و از کهن ترین رسوم ایرانیان است.

نوروز از دیرباز همراه با آیین های خاص جشن گرفته شده و مردم بهترین ها را برای همدیگر طلب می کنند. همان که در این دعای زیبا می خوانیم؛ 

« یا مقلب القلوب و الابصار؛ یا مدبر اللیل و النهار؛ یا محول الحول و الاحوال؛ حول حالنا الی احسن الحال »

اینجانب، در کمال ارادت و تواضع، عید باستانی نوروز را که مصادف شده است با ماه مبارک رمضان(ماه خدا و خودسازی) به حضور محترم همه هموطنان ارجمند خاصه هم استانی های عزیز و گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم و از سر صدق و وفا، بهترین ها را برای همه اوقات و احوال با سرانجامِ عاقبت بخیری برای مردم شریف از خدای بزرگ خواهان و خواستارم.

در حقیقت؛ بهار؛ فصل رویش، مهرورزی و سرآغاز دگرگونی است که پیام آن به ما انسانها بسی ارزشمند و قابل تأمل است.

زنده شدن طبیعت، علاوه بر تجلی و معرفت خداوندی، رستاخیز و زنده شدن مردگان را هم یادآور می شود که فلسفه هستی و رمز خلقت بشر است.

به یقین اگر همیشه بهار می بود غفلت و فراموشی پروردگار حتمی بود.

از طرفی سکون همیشگی (زمستان) نیز مساوی بود با نیستی مطلق.

اما خداوند حکیم بهار را در پی زمستان و همینطور تابستان و پاییز را پس از آن در جهت برداشت و بهره وری و کاشت مجدد قرار داده است تا چرخه هستی منسجم و کامل باشد.

از دیگر جلوه های بهار و تماشای طبیعت. پی بردن به ضرورت تغییر در جهت نو شدن و نیل به معرفت و شناخت خداوندی است. همان که حضرت رسول (ص) به زیبایی فرموده است: آنکس که با تغییر دنیا از وضعی به وضع دیگر آگاه و بیدار نشود، از غافل ترین مردمان است.

گرامی می دارم نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام‌ "مهار تورم و رشد تولید" را

امیدوارم سیاستگذاری ها در جهت تبیین این دو موضوع مهم که در حقیقت دغدغه عموم مردم هستند بصورت عملی اجرا شوند تا در نتیجه ی آن رفاه، رضایت و سربلندی مردم عزیز ایران اسلامی بیش از پیش حاصل گردد.

چراکه مشکلات جامعه امروزی از جمله؛ بیکاری جوانان تحصیل کرده، فقر و مشکلات معیشتی که بی شک، بخشی از آن نتیجه ی سوء مدیریت ها، نبود نظارت و عدم ایفای وظیفه ی مسئولان است نیز قابل کتمان نیست که امیدوارم به فضل خدای بزرگ و همت جهادی مردم و مسئولان شاهد گشایش و رونق امور مردم باشیم ان شاءالله.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

عدل هاشمی پور

نوروز 1402

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار