یادداشت
اقتصاد و معیشت در کنار توجه و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی امروز از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولان در نظام اسلامی است .
کد خبر: ۱۰۹۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 23 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید ولی موسوی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و رئیس هیات اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد طی یادداشتی نوشت : کشور عزیزمان ایران اسلامی در طی گام دوم انقلاب نیازمند انتخاب مسیری روشن برای رشد روز افزون اقتدار نظام اسلامی در جهان است. مسیری که با پیمودن آن ضمن اینکه رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان آورد بستر ساز توسعه پایدار برای در امان ماندن انقلاب از توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف باشد.

اقتصاد و معیشت در کنار توجه و نگاه ویژه به مسائل فرهنگی امروز از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مردم و مسئولان در نظام اسلامی است که رهبر حکیم وفرازانه انقلاب اسلامی با نگاه ژرف انگیزی که به مسائل کلان کشور دارند سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.
بی شک نامگذاری این دو مقوله مهم باعث می‌شود ذهن همه تصمیم گیران وبرنامه ریزان و فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ورسانه‌ای به این سمت سود هدایت شود و به عنوان مهمترین راهبرد سال مد نظر قرار گیرد.
رشد اقتصادی امروز در شرایطی محقق می‌شود که تورم کنترل شود، ثبات به بازار‌ها بازگردد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد. تجارب کشور‌های دیگر نشان می‌دهد که در شرایط مشابه وضعیت کنونی، می‌توان هر دو هدف رشد تولید و کاهش تورم را محقق ساخت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه در سال‌های قبل به، مصرف کالای داخلی، رفع موانع تولید، رونق تولید و دانش‌بنیان شدن تولید پرداخته‌اند و لذا در شعار سال ۱۴۰۲ با توجه به مقدمات فوق و باز شدن راه‌های توسعه تجاری با کشور‌های جهان و بازگشایی دوباره کارخانجات تولیدی در کشور، موضوع مهم رشد تولید را مورد تاکید قرار داده‌اند.
از جهات دیگر دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی اعم از داخلی و خارجی درصدد تضعیف هر چه بیشتر معیشت مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر در جامعه هستند تا با جنگ اقتصادی به اهداف پلید چندین و چندین ساله خود برسند.
مقام معظم رهبری با بصیرت همیشگی راه را به همه نشان داده اند. تاکیدشان بر موضوع مهار تورم نشان از این دارد که جنبه‌های مختلف و پیدا و پنهان مساله را دیده‌اند پس ما هم نباید به آمار‌های ظاهری دلخوش کنیم.
واقعیت تورم آشکارتر از آن است که با عدد سازی بتوان آن‌را کم اهمیت جلوه داد؛ لذا می‌طلبد دولت و قوای سه گانه، انرژی و برنامه خود را صرف زخم چندین ساله تورم فزاینده کرده و اجازه ندهند این وضعیت ادامه پیدا کند.
دولت سیزدهم نیز در یکی از بالاترین نقاط تورم تاریخ کشور و پایین‌ترین نقاط درآمد سرانه بر سرکار آمده است. در این شرایط کشور نیازمند الگوی کلان با محوریت مهار تورم و تقویت تولید و رشد اقتصادی است.
عملکرد تیم اقتصادی دولت سیزدهم در توجه به سفره و معیشت مردم نیز بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه خواهد بود تا با تصمیمات سنجیده و درست برای اجرای تحقق شعار سال گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز شود.
در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز مسئولان عالی دولت باید با تشکیل کارگرو‌هایی طرحی نو در اندازند تا با ایده پردازی و نظارت دقیق هم شاهد رشد تولید در بخش‌های مختلف با مشارکت مردم باشیم و هم با کنترل قیمت‌ها شاهد مهار تورم و افزایش قدرت خرید مردم و رضایت مندی آنان از خدمات نظام جمهوری اسلامی باشیم.
امید می‌رود با نامگذاری سال ۱۴۰۲، حل مشکلات اقتصادی مردم امروز به کانون توجه مسئولان قوای مختلف تبدیل شود و مردم انتظار دارند با تاکیدات رهبر حکیم و ژرف انگیز انقلاب بر حل مشکلات اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید سرلوحه کار مسئولان نه در شعار و گفتار بلکه در عمل قرار بگیرد تا شاهد شکوفایی اقتصاد ایران عزیز در جهان باشیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
بنازما ولی ببینن خودت یه کاری ننیکنی جلو تورم را بگیری که وهمه رده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار