در حالی که تا ساعاتی پیش اطلاعیه اداره کل هواشناسی برای نوع فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد به رنگ زرد بود، به یکباره این هشدار یک سطح بالاتر رفت !
کد خبر: ۱۰۹۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۹ 26 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمددر حالی که تا ساعاتی پیش اطلاعیه اداره کل هواشناسی برای نوع فعالیت سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد به رنگ زرد بود، به یکباره این هشدار یک سطح بالاتر رفت و به رنگ نارجی تبدیل شد که البته انتشار برخی نقشه‌ها احتمال عملکرد سامانه به سطح بالاتر را هم در درون خود دارد و هوشیاری و آمادگی کامل بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

اطلاعیه هواشناسی تغییر رنگ داد / منتظر برف سنگین بهاری باشیم؟!

تغییر هشدار از زرد به نارنجی
در حالی که اطلاعیه اولیه هواشناسی استان در سطح زرد بود، اما ساعاتی پیش با بررسی‌های جدید نقشه‌ها این رنگ تغییر و به نارنجی که قاعدتا نیازمند آمادگی بیشتر است تبدیل شد.
در اطلاعیه جدید اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار «نارنجی» نسبت به بارش باران و برف در این استان صادر شده است.

در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان در اطلاعیه صادر شده آمده است: این سامانه از صبح روز یکشنبه ششم فروردین ماه شروع و تا اواخر وقت روز دوشنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ در کل استان ادامه خواهد داشت.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده طی مدت فعالیت این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای، در نقاط مستعد تگرگ، برخی ارتفاعات سردسیری بارش برف پیش بینی می‌شود.

همچنین اختلال در تردد جاده ای، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها، احتمال ریزش تگرگ و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.


در ادامه اطلاعیه توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف در بستر رودخانه‌ها پرهیز شود، در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها تردد نشود، از کوهنوردی و چرایی دام در مناطق مرتفع با توجه به وقوع صاعقه خودداری شود، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه‌ها و سایر سازه‌های موقت کنترل شود.

اطلاعیه هواشناسی تغییر رنگ داد / منتظر برف سنگین بهاری باشیم؟!

یکی از کانال‌های هواشناسی استان با انتشار تصاویری از آخرین پیش بینی‌ها، شرایط بارش‌های سنگین را متذکر شده است.

در توضیح عکس بالا نوشته شده:
هشدار سیل و کولاک برف: خط قرمز توقف موج‌ها پشت کوه‌های زاگرس و عبور ممنوع، انتظار ساعت‌ها ریزش سنگین در مناطق مختلف استان

اطلاعیه هواشناسی تغییر رنگ داد / منتظر برف سنگین بهاری باشیم؟!

در ادامه با انتشار تصویر فوق و توضیح در خصوص آن آمده است:
کاهش شدید دما فردا یکشنبه در غرب و بخصوص جنوب غرب همزمان با رخنه موج، احتمال تکرار مجدد برف گسترده در تمام سردسیر

اطلاعیه هواشناسی تغییر رنگ داد / منتظر برف سنگین بهاری باشیم؟!

آماده باش برای اسکان اضطراری
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به بارش‌های شدید در روز‌های یکشنبه و دوشنبه گفت: تدابیر لازم برای اسکان مسافران نوروزی اندیشیده شود و هشدار‌های لازم از طریق ارسال پیامک به مسافران داده شود.

علیرضا نیکروز بیان کرد: ورزش و جوانان سالن‌های خود را برای اسکان اضطراری در اختیار مدیریت بحران قرار دهد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نظر می‌رسد با توجه به تغییرات لحظه‌ای سامانه‌های فعال بهاری، احتمال غافلگیری در حجم بارش‌ها وجود دارد که اندیشیدن تدابیر لازم بسیار ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار