در اولین نشست شورای اداری سال جدید با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور مطرح شد :
احمدزاده : دامن زدن به برخی مسائل از طرف برخی افراد مخالف دولت نشان دهنده تلاش ان‌ها برای عدم موفقیت دولت است در حالی که این افراد باید بدانند در پیروزی دشمن خود آن‌ها هم متضرر می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 27 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست شورای اداری استان که با ریاست رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس و همزمان در کل کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته برای استان اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاد از جمله اجرای پروژه‌های مختلف و سفر رئیس جمهور که در این زمینه اعتبارات خوبی هم وارد استان شد هر چند مشکلاتی هم در این سال داشتیم.

وی ادامه داد: برگزاری این نشست در همه استان‌ها با حضور همه مدیران و به ریاست رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس در تاریخ کشور بی سابقه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تخصیص اعتبارات دولت به کهگیلویه و بویراحمد شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های زیاد عمرانی و اقتصادی در دهه فجر و هفته دولت بودیم.

به گفته استاندار؛ با تخصیص اعتبارات سفر، عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌ها آغاز شد و یا روند پروژه‌هایی که در دست احداث بودند سرعت و شتاب بیشتری گرفت.

دکتر احمدزاده بزرگترین دستاورد ملی سال گذشته را راهپیمایی حماسی و بی‌نظیر ۲۲ بهمن دانست و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد در همه شهرها، مراکز شهرستان‌ها و روستا‌های استان شاهد حضور و راهپیمایی مردم در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی بودیم.

وی ادامه داد: این استان سال گذشته در رده بسیار بالا به لحاظ امنیتی قرار گرفتند و جزء استان‌های سفید امنیتی هستیم که خوشبختانه هنوز در این شرایط خوب امنیتی قرار داریم و جزء استان‌های با کمترین وقایع پیش آمده بودیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد روند همکاری در بین مدیران را در سال گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: البته که نباید مسائل خلاف انتظار در بین دستگاه‌ها را شاهد باشیم.
دکتر احمدزاده خدمت به مردم را یک افتخار بزرگ برای مسئولان دانست و گفت: اگر اختلاف میان دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد موجب خدشه و آسیب به مردم می‌شود.

استاندار تاکید کرد: همه دستگاه‌های دولتی مکلف هستند چنانچه اختلافی باشد آن را کنار بگذارند و اگر حل شدنی نبود در استانداری مطرح کنند و تا جایی که امکان دارد اختلافات دستگاه‌های دولتی به دستگاه قضایی ارجاع داده نشود.

وی تصریح کرد: سال که گذشت عمده مدیران تمام قد پای کار بودند و خدمت به مردم را سرلوحه قرار دادند.

دکتر احمدزاده خاطرنشان کرد: برخی از مدیران هم با روحیه بالا پای کار بودند، اما چون اسباب و وسایل خدمت آنطور که باید و شاید مهیا نبوده وظایف خود را به خوبی انجام ندادند و باید آهنگ کار در سال جدید بیشتر از گذشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات اقتصادی کشور هم اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد، اما امید‌های خوبی در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده که مشکلات اقتصادی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده حل و فصل شود.

دکتر احمدزاده بخشی از مشکلات اقتصادی را مربوط به داخل کشور ندانست و عنوان کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی دست از توطئه و تحریم برنداشتند و قصد دارند با یک جنگ تمام عیار اقتصادی حکومت را به پرتگاه ببرند و عده‌ای در داخل کشور هم آن‌ها را همراهی می‌کنند که به امید خدا به این هدف نمی‌رسند. 


احمدزاده افزود: هر چند دشمنان تلاش‌های زیادی کردند که ضربه به نظام و دولت بزنند، اما به دلیل پایبندی رئیس جمهور و اعضای دولت به اصول انقلاب، امام و رهبری، تلاش‌های آن ها بی نتیجه ماند.

وی ادامه داد: متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی جریان‌های داخلی مخالف دولت خواسته یا ناخواسته، آگاهانه یا نا آگاهانه هماهنگ با سیاست‌های دشمنان در راستای تضعیف دولت گام برمی دارند. دامن زدن به برخی مسائل از طرف این افراد نشان دهنده تلاش ان‌ها برای عدم موفقیت دولت است در حالی که این افراد باید بدانند در پیروزی دشمن خود آن‌ها هم متضرر می‌شوند.

احمدزاده با اشاره به این نکته که اعتبارات خوبی آن هم به صورت نقد داده شده است، افزود: تا تیرماه باید همه پروژه‌ها کاملا فعال و دارای پیشرفت چشمگیر و این اعتبارات جذب شده باشند.

وی گفت: با توجه به قریب الوقوع بودن سفر دوم رئیس جمهور به استان همه مدیران بابد اطلاعات پروژه‌های پیشنهادی این سفر را حداکثر تا ۱۰ فروردین به معاونت‌های مرتبط در استانداری تحویل دهند.

استاندار گفت : کهگیلویه و بویراحمد از مقاصد اولین های سفرهای رئیس جمهور در سال جدید خواهد بود اما احتمالا به دلیل شرایط آب و هوایی برخی استان ها تغییراتی ایجاد شود و حداقل یک استان دیگر که احتمالا خوزستان خواهد بود جلوتر از کهگیلویه و بویراحمد میزبان رئیس جمهور باشد. 

استاندار خطاب به مدیران گفت: سرکشی‌ها به شهرستان‌ها را جدی بگیرید و در این بازدید‌ها کاملا با فرمانداران و بخشداران هماهنگی صورت گیرد. اهداف این بازدید‌ها کاملا مشخص و نشست‌ها هم در قالب همان اهداف و در نهایت مصوبات پیگیری و رصد شوند.

وی ادامه داد: فرمانداران هم سفر مدیران به شهرستان‌های خود را به صورت دقیق و جدی پیگیری کنند.

احمدزاده گفت: جلسات در پیکره دولت در هر دستگاهی و در هر سطحی باید کاملا هدفمند، رئوس مطالب مشخص و از حضور افراد غیر مرتبط با دولت در جلسات که گا‌ها حاشیه هم ایجاد می‌کنند جلوگیری شود. البته مدیران توجه داشته باشند که خبرنگاران جز این مورد نیستند و حتما باید در جلسات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: گاهی ۲ ساعت جلسه بدون خروجی برگزار می‌شود که باید اینگونه نباشد و حتما جلسات با خروجی مشخص برگزار شوند ضمن اینکه روسای ادارات کل باید به صورت مستمر با مدیران شهرستانی جلسات هدفمند داشته باشند.

احمدزاده گفت: در بخش اقتصادی و عمرانی نیازمند توجه ویژه مدیران هستیم از جمله در حوزه زیرساخت‌ها باید در همین دولت شاخص‌های جاده، برق، آب، گاز و دیگر موارد به گونه‌ای ارتقا یابد که این مناطق از محرومیت خارج شوند.

وی با بیان این نکته که جذب سرمایه گذار برای استان ما بسیار سخت است، افزود: در بحث سرمایه گذار گا‌ها مشاهده می‌شود که صدور یک مجوز سرمایه گذاری تا ۲ ماه طول می‌کشد که اصلا قابل قبول نیست و این زمان حداکثر تا ۱۵ روز تعیین تکلیف شود.

استاندار ادامه داد: این نمی‌شود که کار صدور مجوز را به یک کارشناس بسپارید و این کارشناس هم یک هفته مرخصی باشد و کار سرمایه گذار لنگ بماند که در صورت وجود چنین سهل انگاری مدیر دستگاه مسئول است و بازخواست می‌شود.

احمدزاده افزود: برخی مدیران ما واقعا در طراز ملی هستند، اما عده‌ای هنوز نتوانسته اند در حد و اندازه دولت ظاهر شوند که اگر نتوانند عملکرد خود را بهبود بخشند حتما به سراغ آن‌ها می‌رویم!

استاندار با تاکید بر این نکته که خدمات شهرداری‌های استان پایین است، ادامه داد: دولت از شهرداری‌ها حمایت می‌کند از جمله اینکه این دولت تاکنون بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان کمک کرده است، اما آن‌ها باید خودگردان باشند و درآمد داشته باشند و متناسب با این درآمد‌ها هزینه کنند این نمیشود که شهرداری‌ها فقط محلی برای افزودن نیروی مازاد بر نیاز به بدنه خود باشد.

احمدزاده گفت: ما به شهرداری‌ها هم کمک و حمایت می‌کنیم و هم نظارت، اما نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها بر عهده شورا‌ها است که باید جدی گرفته شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از بانک‌ها انتظار بیشتری داشتیم که متاسفانه در سال گذشته در حد انتظار ظاهر نشدند البته تعدادی از این بانک‌ها در حوزه‌هایی خوب بودند و در حوزه‌هایی هم اصلا خوب نبودند و به صراحت می‌گویم که هیچ بانکی نبود که در همه موارد خوب عمل کرده باشد.

احمدزاده خطاب به روسای بانک‌ها با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف، جوانان، ازدواج، اشتغال، سرمایه گذاری و ... عملکرد خوبی وجود ندارد، گفت: ما نمی‌خواهیم خود را با استان اصفهان مقایسه کنیم، اما حداقل می‌توانیم انتظار داشته باشیم بانک‌های ما مانند استان ایلام عمل کنند.

وی افزود: بانک‌ها در بحث اعتبارات دولتی هم خوب عمل نمی‌کنند و مدیرانی که در این زمینه خوب عمل نکنند باید از این استان بروند ضمن اینکه رایزنی‌هایی هم در دولت انجام داده ایم که این مدیران ضعیف باید از کهگیلویه و بویراحمد بروند و خواهند رفت.

در ادامه این نشست ویدیو کنفرانس، رئیس جمهور سخنانی مطرح کرد که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان نکات مهم این سخنرانی را مورد تاکید مجدد قرار داد و از مدیران استان خواست یک بار دیگر این سخنان را گوش داده و نکته برداری کنند.
احمدزاده گفت: یکی از بهترین و کاربردی‌ترین سخنان رئیس جمهور در این نشست ویدیو کنفرانس ایراد شد که انتظار این است همه مدیران توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشند.

استاندار توجه به شعار سال، تسهیل شرایط سرمایه گذاری، بهره وری بیشتر با کار جهادی، کاهش تورم، افزایش تولید توجه به فرهنگ، دانش بنیان کردن همه حوزه‌ها رعایت توازن در توسعه، تکریم ارباب رجوع، کم کردن هزینه‌های دستگاه‌های دولتی، استفاده از نخبگان در دستگاه‌ها، وارد نشدن مدیران به حاشیه‌ها را از جمله نکات کلیدی سخنان رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: اگر مدیران استان نکات بیان شده رئیس جمهور را مورد توجه قرار دهند در سال جدید حتما مدیر موفق خواهند بود.

احمدزاده خطاب به مدیران بیان کرد: متاسفانه عده‌ای برای تامین منافع، عده‌ای برای خودنمایی، عده‌ای بر اثر ناآگاهی و عده‌ای هم دنبال اغراض خاص در پی حاشیه سازی هستند که تاکید می‌کنم تا سرحد امکان از ورود به این حواشی خودداری کنید.

وی در خصوص رعایت توازن در توسعه گفت: مدیران باید در بحث توسعه توازن شهرستانی را رعایت کنند و به همه مناطق استان توجه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار