معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ذخیره‌سازی مناسب مرغ و گوشت منجمد در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 29 March 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری در کارگروه امنیت غذایی با اشاره به توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار در عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی توزیع کالا‌های تنظیم بازار، طوری برنامه‌ریزی کند که این کالا‌ها به دست مصرف کننده واقعی برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد توسط جهاد کشاورزی افزود: سیاست ستاد تنظیم بازار ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی است که این مهم به خوبی در استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد به میزان مورد نیاز انجام گرفته است، عنوان کرد: در حال حاضر بازار استان کمبودی به لحاظ مرغ و گوشت قرمز ندارد و در صورت نیاز این محصولات وارد بازار می‌شوند.

عسکری با اشاره به توزیع مرغ گرم به بازار گفت: کشتارگاه‌های استان در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خروج مرغ از استان ممنوع است و بسیج اصناف در این زمینه نظارت داشته باشد تا هیچ مرغی از استان خارج نشود.

این مسئول خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید به بهترین شکل ممکن انجام شد و سیب و پرتقال شب عید ۳۲ درصد کمتر از قیمت بازار به دست مردم رسید.

عسکری بیان کرد: ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین عملکرد را در عید نوروز و ماه مبارک رمضان در میان ستاد‌های تنظیم بازار‌های کشور داشت.

عسکری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نرخ تورم رتبه اول کشور را در اختیار داشت، گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، کهگیلویه و بویراحمد در ماه‌های پایانی ۱۴۰۱ به لحاظ نرخ تورم در رتبه بیست و هشتم کشور قرار گرفت.

در ادامه سید علی معتمدی با اشاره به ذخیره‌سازی خوب مرغ و گوشت قرمز منجمد گفت: از وزارت جهادکشاورزی خواستیم ۱۲۰۰ تن مرغ منجمد برای استان در نظر بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر بازار مرغ و گوشت با مشکلی مواجه نیست، گفت: طی نوروز ۱۴۰۲، یک میلیون جوجه‌ریزی در سطح استان انجام گرفت و طی این مدت دو هزار تن مرغ گرم توزیع شد، ضمن اینکه مرغ منجمد به اندازه مورد نیاز به بازار عرضه کردیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
دروغ مگه شاخ و دم داره.شما یکماهه گوشت منجمد در بازار می بینید ؟کم دروغ بگید
بویر احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
این هم مثل میوه های عید که دو روز توزیع کردن بقیش اینجور که میگن رفت خارج استان آزاد فروخته شد. قطعا مسیولان در این تخلف شریک بوده اند ولی جیک از کسی در نیومد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار