یادداشت
بر اساس این گزارش در پایان جلسه هادی صداقتی پور به عنوان مشاور امور ورزشی فرماندار منصوب و معرفی شد که البته انتقاداتی را هم در پی داشت.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 29 March 2023

روز گذشته تصویری از دیدار رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه و تعدادی از ورزشکاران این شهرستان با فرماندار منتشر شد که البته مهمترین نکته خبری آن انتصاب مشاور ورزشی فرماندار بود
بر اساس این گزارش در پایان جلسه هادی صداقتی پور به عنوان مشاور امور ورزشی فرماندار منصوب و معرفی شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ین جلسه موجب انتقاداتی نیز شد از جمله سید حسین رهی، فعال فرهنگی و رسانه‌ای که طی یادداشتی نوشت: ابتدائاً و قبل از ورود به موضوع، معروض بدارم؛ انتخاب فردی به عنوان مشاور در حوزه‌های مختلف حق طبیعی هر مسئول اعم از رئیس جمهور بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور تا فرماندار بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی هر شهرستان می‌باشد و در چرایی انتخاب فرد مذکور (جناب آقای صداقتی) بعنوان مشاور ورزشی فرماندار که البته با جمع محدود و خاصی انجام پذیرفت، هیچگونه اظهار نظری نمی‌کنم، اما در خصوص برنامه اخیر (دیدار نوروزی فرماندار دهدشت با برخی ورزشکاران و اعطای حکم مشاوری) موارد و اشکالاتی را عارض می‌شوم. امید است به دید مثبت به آن نگریسته شود.
یه یقین، هدف غائی ورزش، سلامت جسم و روح و ایجاد روحیه‌ی نشاط و شادابی در جامعه در جهت پویایی و بالندگی است.
اینجاست که مقوله‌ی ورزش به سازمان تربیت بدنی و ادارات ورزش و جوانان محدود نمی‌شود بلکه تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها وظیفه‌ی همراهی و مساعدت دارند تا با هماهنگی این دستگاه‌ها و بسیج بخشی از امکانات و منابع آنان، برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت لازم انجام شود تا هدف‌های مشخص (ایجاد جامعه سالم و با نشاط) تحقق پذیرید.
بی شک، یکی از زمینه‌ها و راه‌های رسیدن به این هدف انتخاب مشاور ورزشی و فرهنگی است.
در نگاه اول شاید این امر کلی بنظر برسد، اما با رویکرد جزء به کل (از جزء به کل رسیدن) و ترسیم چشم انداز آینده می‌توان جوامع کوچک را ایده‌آلی تصور نمود.
با گذر از مقدمات، به محور بحث یعنی الزامات معرفی مشاور ورزشی فرماندار کهگیلویه می‌پردازم.
فرماندار محترم باید بداند که؛ عنوان مشاور ورزشی یک اصطلاح عام است و هرگز به یک یا چند رشته ورزشی محدود نمی‌شود..
آقای عبدالعزیز موسوی اصل باید بداند که عملکرد و بازخورد تصمیماتش به عموم مردم این دیار رنجور برمی گردد.
باید بداند که فرمانداری مرکز ثقل ریل گذاری در جهت تحقق اهداف عموم مردم است که ورزش هم از آن مستثنی نیست؛ و هیچ قشر و گروه و قوم خاصی هم اولویت ندارند.
باید بداند که مشاور ورزشی در حکم پل ارتباطی و متقابل او و عموم رشته‌های ورزشی در جهت شناسایی همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و همچنین بیان نواقص، کمبودها، انتقادات و ارائه‌ی راهکار‌های لازم بمنظور رسیدن به توسعه و پیشرفت است.
خود او قبل از هر چیز و هر کس باید شناخت کاملی از وضعیت ورزش شهرستان و نیازمندی‌ها و اولویت‌های ورزشی (تیم ها، باشگاه‌ها و حتی ورزش‌های انفرادی) از سطوح نونهالان تا بزرگسالان و پیشکسوتان داشته باشد.
به راستی فرماندار کهگیلویه، باشگاه فرهنگی ورزشی فرازبام خائیز و افتخارات متعدد و متکثر استانی، ملی، آسیایی و آوازه‌ی جهانی اش را می‌داند؟
رضا آذرشب ها، حسین بیژنی‌ها و سجاد جوشن‌ها را می‌شناسد؟
عموم ورزش‌های رزمی و مربیان ملی شان خاصه (برادران عادلپور) را می‌شناسد؟
آیا اینان و دیگر ورزشی‌ها علی الخصوص پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی، داوران و تیمداران و همچنین بانوان ورزشکار را می‌شناسد و مسائل آنان را به خود مربوط می‌داند یا خیر؟
چرا جناب فرماندار کهگیلویه سراغ این همه غایب بزرگ در آن جلسه محدود و گزینش شده را نگرفت؟!
به راستی هدف او از انتخاب مشاور ورزشی چه بوده است و چه انتظاراتی از وی دارد؟
اما روی دیگر سخنم با آقای ناصر رمضانی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان است.
ابتدائاً برایش آرزوی توفیق دارم در حالیکه مراسم معارفه اش به معنای واقعی کلمه غریبانه و جای کلی بحث و حدیث داشت که در این مقال نمی‌گنجد.
اما هنوز دو سه روزی بیشتر از استمداد طلبیدن او از عموم ورزشکاران در جهت وفاق و همدلی و رسیدن به توسعه نگذشته است که حداقل اولین حضور رسانی اش مؤید اهتمام بر این امر نیست.
چرا حداقل مدیران عامل تیم ها، رؤسای هیئت‌های ورزشی و یا پیشکسوتان ارجمند در این نشست حضور نداشتند؟‌
نمی‌دانم اقدام سیاسی انجام داده، یا مرتکب کج سلیقگی و یا کم تجربگی شده است؟
امید می‌رود در حوزه ورزش با گذر از سیاست بازی و سیاست زدگی، به هم گرایی، توسعه، پیشرفت و کسب عناوین برتر برسیم ان شاءالله.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار