جناب آقای رئیسی طی ۴۵ سالِ گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده‌هایی در بهارستان داشته (از جمله آقایان هدایت‌خواه، بزرگواری، تاج‌گردون، زارعی، هاشمی‌پور، سید قدرت‌الله و سید ناصر حسینی، روشنفکر و موحد و.).اما یک تیم حقیقت‌یاب مامور به بررسی تعیین نمایید که چرا هنوز مطالباتِ و پروژه‌های نیمه‌کارهء این استان پابرجاست!
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 15 April 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نصیب‌الله دیبا فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی نوشت : دولت واقعاً باید با تمام قدرت آن‌طورى که على (ع) براى محرومین دل می‌سوزاند، با تمام قدرت برای محرومین، دل بسوزاند؛ مثل یک پدرى که بچه‌هایش اگر گرسنه بمانند، چطور با دل افسرده دنبال این می‌رود که آن‌ها را سیر بکند، یک دولت تابع امیرالمؤمنین باید این‌طور باشد. *

برادر گرامی جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
احتراماً به استحضار می‌رساند اینجانب روستا زاده‌ای از شهرستان کهگیلویه_دهدشت، استان کهگیلویه و بویراحمد که من باب تکلیف بر خود بعنوان یک سربازِ رهبری لازم می‌دانم پیرو مطالبات مردم استان کهگیلویه وبویراحمد مطالبی را خدمت جنابعالی عرض بر قلم نمایم.

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای رئیسی قطعاً یکی از وظایفِ کلی مسئولان محترم اجرایی؛ اجرایِ سیاست‌های عمومی دولت و سعی در بالا بردن سطح زندگی، تامین رفاه و آسایش عمومی در شهر‌ها و روستاهاست. در این راستا گزاف نیست اگر بگویم مناطقِ مظلوم و محرومِ حوزه‌های انتخابیه سه گانه در این استان به دیدهء فراموشی سپرده شده‌اند!
آقای رئیس جمهور؛ مردم خونگرمِ استان کهگیلویه و بویراحمد التزام و اعتقادِ قلبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند و همگان شاهد نثار خون پاک جوانان این استان در جهت حفظ آرمان و ارزش‌های ناب اسلامی هستند که سند این ادعا قریب به ۱۸۸۰ شهید (انقلاب، ۸سال دفاع مقدس، ترور، مدافعین حرم، سلامت)، و تقریباً ۸۲ هزار نفر جامعه هدف ایثارگری، ۳۱۷ نفر آزاده، قریب به ۱۰ هزار و۷۴۲ نفر جانباز سرافراز (که تعداد ۹۶۸۰نفر در قید حیات هستند؛ تعداد ۱۱۳۲ والدین شهداء در استان داریم که قریب به ۷۰درصد والدین شهداء به خاطر شرایط سنی که داشته‌اند از دنیا رفتند؛ تعداد ۶۳ شهید جاویدالاثر و ۱۵۱۸ فرزند یادگار شهید) در استان کهگیلویه وبویراحمد می‌باشد که چونان فانوسی، هدایت‌گرِ بیداردلان می‌باشند.
آقای رئیسی؛ باید بگویم تمام وجودم پر از آه و درد است، پر از آه و درد است هنگامی که دستان چاک خورده، پینه بسته و بدن‌های نحیف و گونه‌های قرمز شده و خشکیده مردم منطقه‌ام را مشاهده می‌کنم، وقتی می‌بینم مادران و پدرانی را که تا همین دیروز بار تامین نیاز‌های استان و کشور را بردوش خود می‌کشیدند امروز بی‌یار و یاور مانده‌اند.
جناب آقای رئیسی خدای نکرده قصد ناسپاسی و بی‌احترامی ندارم و بنده نیز مؤیّد ارایه خدمات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی به منطقه می‌باشم، اما به خدای احد و واحد قسم دور از انصاف است اگر اقدام اساسی جهت حل مشکلات این مردم مظلوم انجام ندهید.
جناب آقای رئیس جمهور؛ آیا انصاف است مردم مظلوم و محرومِ کهگیلویه و بویراحمد که اغلب کشاورز هستند جاده‌ی استانداردی جهتِ انتقال محصولات خود به بازارِ مصرف را نداشته باشند؟ آیا انصاف است مردمِ روستا‌های این استان آب شُرب لوله کشی شده نداشته باشند و رودخانه‌هایی خروشان همچون مارونِ همیشه جاودان داشته باشند! آیا انصاف است سد آبریز (مارون۲) و حق آبهء مردمِ کهگیلویه بزرگ بواسطه مافیای آب خوزستانی دانه‌ای داغ در گلوی عدالت باشد! آیا انصاف است مردم محروم روستا‌های حومه کهگیلویه‌بزرگ به جای نفت و گاز از هیزم برای سوخت خانگی استفاده کنند؟ تو رو به جَدت آیا انصاف است! به خدا قسم در پیشگاه خداوند متعال مسئولید اگر صرفاً بنشینید و نظاره‌گر باشید.

آقای رئیس جمهور آیا مسئولین ارشد کشور از وضع و مشکلات مردم مظلوم و محروم کهگیلویه وبویراحمد مطلع هستند، به خدا دور از انصاف است که مردم انقلابی و همیشه در صحنه این استان این‌قدر مورد بی‌مهری قرار گیرند.

نامه دردمندانه با ۴۵ درخواست از رئیس جمهور

جناب آقای رئیسی طی ۴۵ سالِ گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده‌هایی در بهارستان داشته (از جمله آقایان هدایت‌خواه، بزرگواری، تاج‌گردون، زارعی، هاشمی‌پور، سید قدرت‌الله و سید ناصر حسینی، روشنفکر و موحد و.).
اما یک تیم حقیقت‌یاب مامور به بررسی تعیین نمایید که چرا هنوز مطالباتِ و پروژه‌های نیمه‌کارهء این استان پابرجاست!
شما متفکر شوید که اگر نماینده‌گانِ ادوار مختلفِ استان سالی یک‌پروژه را تحویل می‌دادند، آیا تا الان مطالبات استان به صفر نرسیده بود!
امیدوارم با پیگیری مجدانه حضرتعالی شاهد تحولی عظیم و رفع مشکلات، دغدغه‌ها و مطالباتِ مردم مظلوم این استانِ محروم باشیم:
۱_مطالعه و احداث سد مخزنی آبریز (مارون۲) در منطقه دشمن‌زیاری شهرستان کهگیلویه (مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه)
۲_احداث و استانداردسازی جاده ملی دهدشت_دشمن‌زیاری_پاتاوه_اصفهان
۳_اعلام بخشداری مستقل منطقه دشمن‌زیاری در گرمسیر_کهگیلویه (و الحاق مجدد بیدانجیر و راک به بخشِ دشمن‌زیاریِ واحد)
۴_احداث پتروشیمی دشت مازه و دشت کلاچو در کهگیلویه
۵_تعیین استاندار ویژه (بدلیل محرومیت و موقعیتِ خاص این استان) و همچنین ترتیباتی‌قاطع اتخاذ گردد تا از دخالت‌های انتصاباتی و قبیله‌ای_جناحی نماینده‌گان قوه مقننه و لید‌رهای سیاسی_ایلیاتی آنان، جلوگیری شود.
۶_مطالعه و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در شهرستان کهگیلویه_دهدشت
۷_مطالعه، ساماندهی و احداث معادن چرام و سرفاریاف (کارخانه بوکسیت و خاک آلومینیوم در سرفاریاب و معدن فسفات کوه لار (بناری) در چرام)
۸_احداث کارخانه سیمان تنگ سپو در کهگیلویه_دهدشت
۹_مطالعه و احداث سد بالیاب در دیشموک_کهگیلویه
۱۰_احداث و راه‌اندازی معدن نیترات لیراب در دیشموک_کهگیلویه
۱۱_جاده مهم و ترانزیتی مواصلاتی فارس به خوزستان (از معبر نورآباد - باشت -گچساران) بعد ۴۴سال هنوز یکطرفه و بزرگراه نشده
۱۲_احداث راه اصلی بابامیدان-دشت روم، گنجگون-سپیدان و لنده-تشان (که تا۱۴۰۵ باید به اتمام رَسد)
۱۳_احداث باند دوم بابامیدان-گچساران-بهبهان و خیرآباد-دهدشت (که تا۱۴۰۴ باید به اتمام رسد)
۱۴_احداث باند دوم بابامیدان-یاسوج-سمیرم (که تا ۱۴۰۵ بایست به اتمام رسد)
۱۵_احداث بزرگراه شیراز-سپیدان-یاسوج (که تا ۱۴۰۴ بایست به اتمام‌رسد)
۱۶_احداث راه اصلی باغچه سادات-سرفاریاب (که تا ۱۴۰۴بایست به اتمام رسد)
۱۷_احداث راه اصلی سورمق-اقلید-یاسوج و احداث تقاطع غیرهمسطح ازسمت یاسوج و راه اصلی خلار به علی‌آباد سرتنگ و راه اتصال سپیدان به محور اقلید به یاسوج و تکمیل راه مواصلاتی ساران به بهشت مکان آباد (که باید تا ۱۴۰۵به اتمام رسد)
۱۸_احداث محور گناوه-دوگنبدان (که تا ۱۴۰۳ بایست به اتمام رسد)
۱۹_بهسازی و احداث محور یاسوج-سی‌سخت (که تا ۱۴۰۳باید به اتمام رسد)
۲۰_احداث و بهسازی مسیر پل بریم-چرام، چاروسا، دیشموک، باغملک (که تا ۱۴۰۴بایست به اتمام رسد)
۲۱_کمک به احداث خط لوله انتقال گاز اتیلن به شهر‌های مهاباد، سنندج.
میاندوآب، تبریز، گچساران، کرمانشاه، دهدشت، خرم آباد، اندیمشک، چهارمحال و بختیاری، همدان و ممسنی (که تا ۱۴۰۷باید به اتمام رسد)
۲۲_مطالعه و احداث سیلوی مستقلِ ذخیره گندم و آرد در کهگیلویه_دهدشت
۲۳_شهرستان شدن بخش بهمئی سردسیری_دیشموک و چاروسا (۱۵بلاتکلیفی)
۲۴_تکمیل آبرسانی به دشت‌های امامزاده جعفر، خان احمد، لیشتر، باشت و دشت مور و ساماندهی رودخانه‌های باشت و دیل (که تا ۱۴۰۳بایست به اتمام رسد)
۲۵_آبرسانی به شهر‌های دهدشت، گچساران (دوگنبدان)، چرام، لیکک بهمئی، سوق و لنده (که تا۱۴۰۳بایست به اتمام‌رسد)
۲۶_تامین و انتقال آب به اراضی دهدشت غربی (که تا۱۴۰۳ بایست به اتمام رسد)
۲۷_سد مخزنی تنگ سرخ بشار (به نسبت ۵۵درصد منابع عمومی و ۴۵درصدِ سایر منابع) (که تا ۱۴۰۴بایست به اتمام‌رسد)
۲۸_احداث سد مخزنی سقاوه (۷۰ درصد از محل بودجه عمومی دولت و ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی) (که تا۱۴۰۶بایست به اتمام رسد)
۲۹_حفاظت پارک ملی گلستان و زیست کره دنا (که تا۱۴۰۶بایست به اتمام‌رسد)
۳۰_ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر‌های دهدشت و لنده و یاسوج (که تا ۱۴۰۷ باید به اتمام رسند)
۳۱_ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر‌های دوگنبدان، باشت و سی‌سخت (که تا۱۴۰۴بایست به اتمام رسند)
۳۲_بهبود استاندارد تجهیزات و تعمیراتِ اساسی بیمارستان‌ها -دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان کهکیلویه و بویراحمد - بهداشت و درمان
۳۳_احداث استادیوم ورزشی ۱۵۰۰۰ نفری در یاسوج (تا۱۴۰۳بایست به اتمام رسد)
۳۴_تعمیرات اساسی، خرید تجهیزات ومحوطه‌سازی و تاسیسات زیربنایی-دانشگاه یاسوج
۳۵_تأمین فضای پژوهش و فناوری و تعمیرات اساسی، تأمین تجهیزات و ماشین آلات - پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویر احمد (که تا سال۱۴۰۵ بایست به اتمام رسد)
۳۶_مطالعه و احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر چرام
۳۷_مطالعه و احداث پایگاه انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد
۳۸_اتصال راه اصلی سپیدان به محور اقلید-یاسوج
۳۹_احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی لنده
۴۰_مطالعه و احداث جاده باغملک به دهستان منگشت و از دهستان منگشت به منطقه سیاحتی_زیارتی امامزاده عبداالله
۴۱_مطالعه و احداث جاده ارتباطی باغملک به بخش صیدون و از بخش صیدون به بخش دیشموک
۴۲_احداث کارخانه تولید کربنات استرانسیوم در لیکک بهمئی_کهگیلویه تا از خام فروشی مواد سلستین جلوگیری شود
۴۳_عدم خط‌دهی تماس عادی تلفن و ضعف آنتن‌دهی خطوط برای استفاده از اینترنت (دهن‌کجی به برنامه‌های بلندمدتِ دولت الکترونیک) در مناطق روستایی استان خاصه مناطق روستایی کهگیلویه بزرگ (ادارات کل مخابرات، ارتباطات وفناوری اطلاعات)
۴۴_اتصالِ یاسوج به شبکه ریلی
۴۵_مطالعه و احداث فرودگاه هواپیمایی کهگیلویه بزرگ_دهدشت
در پایان پیشاپیش از زحمات بی‌دریغ حضرتعالی جهت رفع مشکلات مردم محروم نهایت تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم جسارت حقیر را به بزرگواریتان بخشیده باشید.

والسلام و علی من اتبع الهدی
رونوشت:
*معاون محترم اجرایی رئیس جمهور؛ مهندس محسن منصوری، معاون اقتصادی رئیس جمهور؛ دکتر محسن رضائی‌میرقائد، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دکتر داود منظور، سایر اعضای هیئت دولت؛ استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر سید علی احمدزاده، اعضای محترم مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی؛ رئیس محترم فراکسیون مناطق محروم در مجلس شورای اسلامی؛ جناب آقای موسوی و معاون محترم توسعه روستایی و مناطق محروم*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار