استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور بازرسان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور برای بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 05 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده در نشست شورای مسکن از ورود هئیت بازرسی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور به استان از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت خبر داد و گفت: این هئیت جهت بررسی آخرین روند طرح نهضت ملی مسکن وارد استان می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه‌ها تا امشب مهلت دارند مشکلات طرح نهضت ملی مسکن و راهکار‌ها را احصاء کنند تا در جلسه آینده به هئیت بازرسی گزارش شود.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: در مواردی که برای رفع مشکلات تلاش انجام شد، اما راهکاری پیدا نشد را به دولت گزارش دهیم تا تدبیر جدیدی اندیشیده شود.

وی با اشاره به گزارش کمبود زمین در شهر‌های کوچک استان گفت: در شهر‌های کوچک مانند لنده با مشکل زمین مواجه نیستیم بنابراین راه و شهرسازی شهرک جدید احداث کند.

دکتر احمدزاده با اشاره به اینکه مشکل کمبود زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج همچنان به قوت خود باقی است، گفت: برای رفع این مشکل باید اعتبار در اختیار استان قرار بگیرد تا با خرید زمین مشکل حل شود.

وی بر اهمیت ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرائی و سیستم بانکی در به نتیجه رسیدن طرح نهضت ملی مسکن همکاری کنند و با کسانی که می‌توانستند در طرح نهضت ملی مسکن همکاری کنند، اما کوتاهی کردند برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی هم با بیان اینکه بانک‌ها به تازگی شروع به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ کرده‌اند، گفت: سهمیه هر بانک مشخص و ابلاغ شده است.

عیسی شهامت با اشاره به سهمیه سه هزار و ۶۰۰ واحدی مسکن روستایی گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن شهری جهت دریافت تسهیلات مسکن به بانک معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار