خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد، دنا و مارگون;
محرومیتِ موجود در منطقهء دشمن‌زیاریِ‌ سردسیر موروثی و به‌ جا مانده از مسئولینِ متعدد و مختلفِ استان می‌باشد و پس تمیز بدانید که مطالباتِ مردم در مناطق مختلف استان به جا و به‌ حق است.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 15 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نصیب الله دیبا فعال سیاسی، اجتماعی طی یادداشتی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مورد محرومیت های منطقه دشمن زیاری سردسیر نوشت.

 

متن یادداشت;

 

"جناب آقای دکتر سید علی احمدزاده استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد
جناب آقای دکتر مهدی روشنفکر نماینده محترم مردم بویراحمد، دنا، مارگون و سپیدار در مجلسِ شورای اسلامی"


سلام علیکم

محرومیتِ موجود در منطقهء دشمن‌زیاریِ‌ سردسیر موروثی و به‌ جا مانده از مسئولینِ متعدد و مختلفِ استان می‌باشد و پس تمیز بدانید که مطالباتِ مردم در مناطق مختلف استان به جا و به‌ حق است.

دغدغه‌های مناطقِ روستاییِ مردم دشمن‌زیاریِ سردسیر را، بهتر و بیشتر؛ دریابید.

منطقه‌ی جوکار دشمن‌زیاری که قریب به 20روستا و جمعیتی بالغ بر 2000نفر را در خود جای داده است.


متاسفانه از زمانی که بخشِ مارگون تبدیل به شهرستان شده ؛ خدمات‌رسانی جهت حلِ مطالبات و مشکلاتِ مردمِ این منطقه در عمل، خیلی‌خیلی ضعیف‌تر از قبل شده_ هر چند قبلاً هم زیاد تلاشی از طرف مسئولینِ وقت نمی‌شد!

چرا طی سالیانِ سال، حرف‌درمانی؛ یک اولویت و یک رویه در بین اغلبِ مسئولین کهگیلویه و بویراحمد بوده و یا می‌باشد!؟

جاده دسترسی روستا یکی از مطالبات عمده مردم منطقه جوکار است.


90درصد از اشتغالِ مردم منطقه از طریق کشاورزی است، که آبیاری آن توسط پنج کیلومتر کانال آب قدیمی و پر از عیب و اشکال صورت می‌گیرد.


یکی از خواسته‌های مهم پمپاژِ آب است و هر ساله مردم پیگیر این موضوع هستند و تاکنون نتیجه خاصی در این زمینه نگرفته‌اند.


از دیگر مشکلات عمده روستاهای منطقه جوکار نبود اورژانس جاده‌ای (با توجه به اینکه فاصله با اورژانس جاده‌ای قریب به 30کیلومتر تا اولین روستا، و 60کیلومتر تا آخرین روستا واقع شده است) و مشکلِ تامین آب آشامیدنی است، اشتغال‌زایی و زمینه‌سازیِ اشتغال‌آفرینی، احداث سالن ورزشی، قطعی اینترنت و اشکال در ارتباط تلفنی، درخواست ایجادِ مرکز ترویج کشاورزی، حل و فصل اختلافات ملکی مطابق با آراءِ صادره از محاکم قانونی، می‌باشد که انتظار داریم مسئولان مربوطه حل مشکلاتِ مردم را در اولویت قرار بدهند.


قابلِ ذکر است، اوایلِ سالِ ۱۴۰۱ فرماندارِ محترم شهرستان مارگون آقای دکتر مختار اندرخور اعلام کرده بودند: [در موضوع جاده جوکار ۱۵ میلیارد تومان برای زیرسازی و آسفالت هم موضوع روکش آسفالت از محل متمم سفر ریاست جمهوری مصوب شد "ولی به دلیل وقفه در تخصیص از پایتخت هنوز به مناقصه نرفته" ان شاءالله به محض وصول اعتبار به مناقصه خواهد رفت در بحث خسارت سیل مونسون تابستان گذشته تمام خسارت دیده‌گان تشکیل پرونده شدند و به نهادهای زی‌ربط ارجاع داد شده‌اند "که اگر اعتباری تخصیص داده شود" قطعا این عزیزان سهم خود را دریافت خواهند کرد و در بحث همین سیل یک‌دستگاه بیل مکانیکی به مدت یک ماه در اختیار مردم بزرگوار جوکار بود برای لایه روبی جداول کشاورزی و هدایت آب به شالیزارهای آنان ، موضوع پمپاژ آب کشاورزی آنها برای سال آینده طرح مطالعاتش انجام پذیرفته ان‌شاءالله در سال آینده(۱۴۰۲) ردیف بودجه برای آن پیش بینی خواهد شد. ساختِ یک کتابخانه عمومی با اعتبار یک میلیارد تومان پیش‌بینی شده و در ۱۴۰۲ کلنگ زنی خواهد شد در بحث اورژانس جاده باتوجه به اینکه یک اورژانس جاده‌ای برای دالون در نظر گرفته شده دالون تا جوکار هم مسافت چندانی ندارد میتواند آن ها را پوشش دهد و همه روستاهای فاقد گاز آنها در دستور کار هست بعضی از همین روستا ها در حال حاضر کار علمک گذاری آنها شروع شد].

امروز ۲۵ اردیبهشت۱۴۰۲ از آقای فرماندار_حاج اندرخور مجدد می‌پرسیم: آن قول‌هایی که اذعان داشتید تا ۱۴۰۲ عملیاتی و اجرا می‌گردد، در چه مرحله‌ای می‌باشد!!؟
و آیا عملاً شروع به‌کار کرده‌اید؟؟


عالیجنابان دکتر سید علی احمدزاده و دکتر مهدی روشنفکر
محبت بفرمایید به مدیرانِ کلِ در راهداری و حمل و نقل استان_ مخابرات، ارتباطات و فناوری استان_ سازمان جهاد کشاورزی استان_ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآوری نمایید که قول‌هایی که فروردین ۱۴۰۲ داده‌اید، چه شد!!!؟؟؟


در آخرین بازدید از منطقه‌ی جوکارِ دشمن‌زیاری (فروردین۱۴۰۲)، آقای محمدی مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشتند که پنج کیلومتر از جاده دسترسی به منطقه جوکار در اردیبهشت به مرحله اجرا خواهد رفت؛ آیا عملاً شروع به کار شده است؟

آقای اکبری معاون ارتباطات و فناوری استان گفته بودند که تا پایان فصل بهار ماه مشکل اینترنت روستایی برطرف می‌شود و در تلاش هستیم تا رومینگ اپراتور شرکت همراه اول نیز به انجام برسد؛ آیا عملاً شروع به‌کار شده است!؟

همچنین آقای سید علی معتمدی‌پور مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بودند که به مطالبه مردم منطقه جوکار در زمینه کانال‌های آب کشاورزی مورد توجه ما میباشد و ۲۰۰متر کانال در بونهءبَن، ۳۰۰متر کانال در چهارمون، در دستور کار قرار دارد، و اضافه بر آن اذعان داشتند که خانه ترویج در منطقه جوکار نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت برای پمپاژ آب در منطقه جوکار ۲۰ میلیارد تومان در سفر دوم ریاست جمهوری پیش‌بینی کرده‌ایم؛ آیا عملاً شروع به‌کار شده است!؟

و در آخر مدیر کل محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفته بودند که آسفالتّ روستاهای «چهارمورن، آبسردان و جوکار بونه‌بَن» در آینده نزدیک انجام خواهد شد؛ چرا هنوز عملاً اتفاقی نیفتاده است!؟


امید است آقای استاندار به‌عنوانِ نمایندهءِ دولت، آقای روشتفکر به‌عنوان نماینده‌ی مردم در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا، مارگون و سپیدار؛ دلسوزانه پای دغدغه‌های مردم مناطق روستایی زیرمجموعه‌ی خود نشینند تا این قشرِ همیشه پایبند به انقلاب و ولایت
بیش از پیش دلگرم بوده و باشند.

منتظرِ خبرهای خوبتان بصورت عملیاتی و اجرائی و "در عمل" می‌مانیم.

"به امید استانی در مسیرِ پیشرفت و خوداتکائی و خودکفائی"

ققنوس_آتشین
والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار