منطقه‌ی دیلگون بنابه مستندات موجود در اولویت ابرسانی قرار داشته و بودجه‌ی تخصیصی آن هم تعیین و مقداری از کار و احداث منبع نیز انجام شده بود.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۹ 17 May 2023

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، صدای مخاطب، منطقه سردسیری دیلگون در مسیر جاده ارتباطی کهگیلویه به یاسوج حوالی بقاع متبرکه امامزاده گان سید محمد و سید عیسی واقع شده است.

در منطقه عشایر نشین دیلگون بی آبی و مشکل آب شرب بیش از ۵۰ سال است که زندگی را بر مردمان صبور این خطه از خاک مقدس ایران اسلامی سخت و طاقت فرسا نموده است، همان گونه که مشخص شده دولت در لایحه بودجه‌ای که ارائه کرده است و در تلفیق بودجه مورد بررسی قرار گرفته، عنایت ویژه و خاصی هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس به مسائل عشایری شده، خصوصا در حوزه آبرسانی به محلات عشایری و بحث راه‌های عشایری که در بودجه ۱۴۰۲ مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

طبق پیگیری‌های اهالی منطقه دیلگون ، مصوب شد که شبکه آبرسانی آب شرب این منطقه که اداره کل آب و فاضلاب روستایی و امور عشایر مشترکأ این آبرسانی را انجام دهند و با توجه به اینکه اکثر اهالی نسبت به خرید انشعاب و خرید کنتور آب نیز اقدام نموده اند و به نهاد‌های مربوطه نیز مراجعه کردند، ولی متأسفانه هنوز هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است.

منطقه‌ی دیلگون بنابه مستندات موجود در اولویت ابرسانی قرار داشته و بودجه‌ی تخصیصی آن هم تعیین و مقداری از کار و احداث منبع نیز انجام شده بود.

ولی طبق اخرین نامه به دست آمده که به دلیل نبود پروانه مراتع داری و ملی محسوب کردن این منطقه با اجرای این پروژه مخالفت شده است.


در صورتی که دیگر مناطقی مثل پُشت کوه ملا طهماسب بهمئی، کّلک سر پیشه گچساران (معروف به شرق گچساران)، مو زرد زیلایی، دِلیک و آبریز کهگیلویه که وضعیتی مشابه منطقه دیلگون داشته اند، ولی مجوز لازم را گرفته اند.

درخواست و انتظار مردم دیلگون از استاندار پیگیری موضوع و از اداره مربوطه و مدیر منابع طبیعی این است که مشکلات این طرح را حل کنند و این طرح را به صورت کامل و طبق طرح مصوب در اسرع وقت به‌صورت کامل اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
بی صحابی است. اگر مردم این منطقه صبور و انقلابی و نجیب هستند پس نباید در کارشان خلل ایجاد کنیم باید کاری کنیم که از عقیده خود پشیمان نشوند. باید به آنها خدمت کنیم . یا مهدی(عج)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار