جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای از برخی اقدامات در این دانشگاه انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ 17 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص اتفاقات اخیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیانیه‌ای صادر کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: با هیچ مسئولی عهد اخوت نبسته‌ایم و همچنان صدایمان در جهت رفع فساد در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بلند است. خواه مسئول فعلی باشد یا قبلی! چپکی باشد یا راستکی! چماق به دست باشد یا تسبیح به دست! سیاهی لشکر نمایندگان باشد یا شوومن شب انتخابات آنها! فلذا رسالت دانشجویی این تشکل ایجاب می‌کند که در این مسیر تا آخرین لحظه ادامه دهد و ذره‌ای در احقاق حق "مظلوم ساکنانِ حوزه‌ی سلامت" کوتاه نیاید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این تشکل خود را موظف می‌داند پیرو بیانیه قبلی در مورد معاون توسعه سابق سو تفاهمی را رفع کند و در ادامه به موارد مهم دیگری در مورد مسئولان فعلی اشاره کند و آن این است که اگرچه هیچ سندی در مورد خرج هزینه از بیت المال برای منزل سازمانی آقای معاون س-م وجود ندارد و این یک حقیقت است، اما امضای ایشان پای اسناد دیگر و تخصیص بودجه آن چنانی از جانب ایشان به عنوان معاون توسعه و پشتیبانی برای خانه‌ی سازمانی رئیس خود، گواه خیلی حرف هاست و در مورد ضریب k بودن ایشان، دانشگاه باید در محل تعهد خدمت به ایشان خانه بدهد و نه در ستاد علوم پزشکی استان! حال مطالباتی واضح و، اما دردناک در مورد مسئولان فعلی وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم

در ادامه چنین آمده است: معاونت توسعه فعلی دانشگاه باید در اسرع وقت در مورد غصب خانه سازمانی از زمان مسئولیت قبلی تا بحال که قریب به ۵ سال است می‌گذرد و نیز در مورد اسراف بیت المال که بر اساس شنیده‌ها هزینه‌های میلیونی در آن زمان بوده که یک تخلف واضح است و همچنین شائبه‌ی استخدام‌های بدون ضابطه به طور گسترده در زمان مسئولیت قبلی‌شان پاسخگو باشد و نیز بداند دانشگاه زمین قلدربازی نیست که برای عزل یک کارشناس قراردادها، تمام حوزه آن شهرستان را از نماینده تا دیگر مسئولان آن شهرستان در دانشگاه را برای یک اعتصاب دست جمعی علم کند تا در آخر با یک شیرینی خوران صوری قضیه را جمع کند، این کار یک بدعت غیرآکادمیک است تا فردا دیگر اقوام این رفتار‌ها را نیز تکرار کنند و بدانید هیچ نهادی واضح‌تر و ضدفساد‌تر از جنبش دانشجویی نیست و بدون شک گردن تمام قلدران و کسانی که جان و سلامت مردم را دست مایه هر کاری می‌کنند خواهد شکست.

در ادامه آمده خطاب به برخی نمایندگان مجلس آمده است: جناب آقای نماینده؛ بر خلاف فرمایشات رهبری معظم انقلاب در انتصابات دخالت مستقیم می‌کنید.

همچنین شنیده شده است که رئیس فعلی دانشگاه علی رغم استطاعت مالی از گذشته در یکی از خانه‌های سازمانی دانشگاه سکنت گزیده‌اند و طبق شنیده‌ها مبلغ هنگفتی را خرج این منزل کرده‌اند ما خواستار شفاف سازی هرچه سریعتر از جانب ایشان نیز هستیم و نیز خواستاریم بار دیگر با دقت به خانه‌های دانشگاه نگاه کنید و ببینید چه کسانی در آن‌ها هستند تا متوجه شوید رئیس حوزه ریاست سابق، که یک نیروی شرکتی است بر خلاف قانون خانه‌ای را غصب کرده، آن هم در شرایطی که تعداد خانه‌های متاهلی دانشجویی دانشگاه تنها ۳ واحد فرسوده می‌باشد که این مهم یک مطالبه صریح جنبش دانشجویی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ترویج فرهنگ ازدواج در دانشگاه است و ایشان باید هرچه سریعتر طبق قانون این خانه را تخلیه کنند.

در پایان آمده است: تشکل جامعه اسلامی دانشجویان در برابر کسانی که می‌خواهند آزمون انقلاب را در این دولت ببازند کوتاه نمی‌آید و این مجموعه‌ی دانشجویی دانشگاه را در جلوگیری از هرگونه فساد احتمالی رصد خواهد کرد و ساکت نخواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
حالا حرف شما هم قبول اما ایخواسم باند اصلاح طلبان سر کار می بودن ببینم اینقدر فسادستیز می بودید؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار