مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از بسیج بسیج امکانات و تجهیزات برای برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی خبرداد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ 19 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه در جلسه هماهنگی برگزاری امتحانات نهایی با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر گفت: امتحانات ویترین آموزش و پرورش محسوب می شود و از همه ظرفیتها و امکانات برای برگزاری موفق و مطلوب آزمونها استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: خرداد ماه فصل مهمی برای ثمره دستاورد های آموزشی در آموزش وپرورش است که باید با برنامه ریزی دقیق ، ثمره این تلاش ها و زحمات به بار بشیند و هیچ حقی تضییع نشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آزمون نهایی پایه دوازدهم از ۳۱ اردیبهشت ماه شروع وتا 25 خردادماه ادامه دارد گفت: روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان با استفاده از بسیج امکانات فرآیند آزمونها را به نحو احسن برنامه‌ریزی و مدیریت نمایند.

وی افزود: در آزمون سراسری سوابق تحصیلی سهم ۴۰ درصدی دارد که ۲۶ درصد مربوط به دروس عمومی و ۱۴ درصد ویژه دروس اختصاصی است و این سهم در آزمون سراسری لحاظ می‌شود.
عزت خواه به جزئیات برگزاری آزمون امتحانات نهایی اشاره کرد وگفت: فرایند آزمون بطور کامل ضبط خواهد شد، تصحیح امتحانات هم به صورت الکترونیکی است و پاسخنامه های امتحانات بعد از اسکن و بارگذاری در سامانه ، توسط معلمان استانهای دیگر تصحیح خواهند شد .

وی از آمادگی کامل برای برگزاری امتحانات در سطح استان خبر داد و گفت: با تشکیل ستاد امتحانات در استان و شهرستانها و پیگیری و تلاش های شبانه روزی همکاران اسکنر و چاپگرهای پرسرعت برای حوزه های تصحیح خریداری و تامین شده است و همچنین در حوزه های امتحانی تجهیزات لازم از جمله سیگنال یاب ، موبایل یاب و دوربین هم تهیه شده است.
عزت خواه تاکید کرد: با تمهیدات اندیشیده شده دانش آموزان و اولیاء هیچ گونه دغدغه و نگرانی نداشته باشند و امتحانات به نحو مطلوب و در کمال صحت و سلامت برگزارخواهد شد.
رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم امسال نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته و از ۳۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۵ هزار نفر دانش آموز کهگیلویه وبویراحمدی در ۹۳حوزه در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.
یونس محمود زاده به دانش آموزان توصیه کرد: پاسخگویی به سوالات را در پاسخ برگ‌ها وجاهای مشخص شده انجام دهند، چون پاسخ برگ‌ها شخصی سازی شده است و در صورت مغایرت اطلاعات به مراقب امتحان اطلاع دهند، پشت پاسخ برگ چیزی ننویسند در صورت نیاز به برگه اضافی به مراقب مراجعه کنند.
وی بیان کرد: دانش آموزان با خودکار مشکی پررنگ به سوالات پاسخ دهند چون در زمان اسکن بهتر دیده می شود وکار تصحیح راحت تراست ، روی سربرگ پاسخنامه چیزی ننویسند،
از لاک غلط گیر استفاده نکنند ،از تاکردن ومچاله کردن وخیس کردن پاسخ برگ اجتناب کنند وشماره داوطلبی صندلی خود را با پاسخ برگ تطبق دهند.
محمود زاده تصریح کرد : شروع آزمون‌ها ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است، از آنجایی که احراز هویت دانش آموزان بصورت الکترونیکی انجام می‌شود و فرآیند طول می‌کشد لذا دانش آموزان حتما یک ساعت زودتر در حوزه امتحانی خود حضور داشته باشند.
وی در پایان تاکید کرد: داشنن هرگونه وسایل الکترونیکی همراه دانش آموزان تخلف محسوب می شود وبرابر مقرارت محروم خواهند شد

گفتنی است: در این جلسه رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، رئیس اداره سنجش، رئیس اداره فناوری، کارشناس حراست و کارشناس روابط عمومی دیدگاههای خویش را برای هرچه بهتر برگزار کردن امتحانات نهایی بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار