در دیدار اساتید بسیجی با استاندار چه گذشت
مسئول سازمان بسیج اساتید استان ، معاونین سازمان، مسولین کانون‌ها و اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و به بیان مسائل و دغدغه‌های خود پرداختند.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶ 21 May 2023

یه گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول سازمان بسیج اساتید استان در این دیدار ضمن تقدیر از استاندار استان گفت: یکی از وظایف بسیج اساتید احصا مسائل مختلف و کمک به رفع مشکلات است که در این زمینه ۲۰ کارگروه تشکیل خواهد شد.

دکتر دهناد از اساتید بسیجی استان مطالبی از جمله چینش نیرو‌های انقلابی در راس ادارات و سازمان‌ها، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی با تکیه بر معلم ارزشی و انقلابی، توجه به مشکلات دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان استان، تاکید بر نقش بسیج اساتید به عنوان بازوی توانمند علمی فرهنگی و ... را بیان کرد.

دکتر صالح پور؛ مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد یاسوج گفت: مشکلاتی در شهر یاسوج بروز و نمود پیدا می‌کند و مردم آن‌ها رابه زبان نقد بیان می‌کنند عدم برخورداری بین مدیریت شهری و شورای شهر است.

وی افزود: شورای شهر به شورای شهرداری تبدیل شده است، دولت نفت را می‌فروشد و شهرداری تراکم را می‌فروشد که در این بین مردم متضرر می‌شوند، شهرداری دولت را قبول ندارد و دولت شهرداری را که این موضوع مشکل ایجاد می‌کند.

صالح پور با بیان اینکه شهرداری به جای چابک سازی به وسیع سازی روی آورده است گفت: کاهش ازدواج، مهاجرت، حاشیه نشینی، زباله گردی، پسماند و ... از مشکلات شهری است که به آن‌ها توجهی نمی‌شود.

وی افزود: طرح مدونی در مدیریت شهری نیست و بر گرده مردم خود را نشان می‌دهد، تغییرات پی در پی در لایه‌های مدیریتی و عدم حرکت از شهر الکترونیک به سمت شهر هوشمند و سنتی عمل کردن از دیگر معضلات است.

دکتر حبیبی زاد مسئول کانون دانشگاه یاسوج نیز به نبود کوی اساتید در استان اشاره و بر ضرورت استفاده از زمین‌های دانشگاه برای ایجاد این مهم تاکید کرد.

وی از اقدامات ارزشمندی که توسط دولت سیزدهم انجام شده است گریزی زد و از رسانه‌ها و صدا و سیما به دلیل عدم اطلاع رسانی مناسب از این اقدامات انتقاد کرد.

حبیبی زاد دلیل پیشرفت برخی استان‌ها را عدم نگاه قومی و قبیله‌ای و توجه به نیرو‌های کارآمد آن‌ها در سطح کشور عنوان کرد.

وی توجه به حوزه کشاورزی از جمله زنبور عسل، باغبانی و پرورش دام و طیور و را برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان ضروری خواند.

دکتر مصلح معاون علمی پژوهشی بسیج اساتید استان گفت: مسئله معیشت از مهمترین مسایل جامعه است و با مطالعه سند آمایش استان متوجه می‌شویم صنایعی که تسهیلات به آن‌ها تعلق می‌گیرد بر مبنای مزیت اقتصادی و ارزش افزوده نیست و تولیدات کهگیلویه و بویراحمد به دیگر استان‌ها صادر و با فرآوری و ارزش افزوده به استان وارد می‌شوند که سودی برای ما ندارد.

وی افزود: تسهیلات طرح بانکی در جا‌های دیگر هزینه می‌شود و آمار‌هایی که در زمینه ایجاد اشتغال ارایه می‌شود نادرست هست و به اشتغال ضربه میزند.

مصلح، نبود خوابگاه در دانشکده نفت و گاز را از دیگر مشکلات برشمرد و ابراز امیدواری کرد بودجه‌ای برای احداث خوابگاه اختصاص داده شود.

دکتر فرح بخش معاون جهاد تبیین بسیج اساتید استان گفت: توسعه استان نیاز به بسترسازی دارد و اگر از بسیج اساتید هسته‌ای شکل بگیرد که به هسته مرکزی متصل شود و با بدنه دولت ارتباط برقرار کند به طور قطع کار گشاست.

وی افزود: مطالبه گری بین بسیج اساتید و استانداری باید توامان باشد و بسیج اساتید آماده کمک به استانداری است و یک بازوی توانمند در کمک به احصا مسایل و توسعه استان خواهد بود.

فرشید شهابی مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هم گفت:استاندار معاونت‌های اقتصادی و عمرانی و ... دارد، اما معاونت فرهنگی وجود ندارد و اگر این معاونت شکل بگیرد در حوزه فرهنگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی به ضعف برخی مدیران و عدم دفاع آن‌ها از دولت انتقاد کرد.

شهابی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در بازار کار تاسیس شد و نیاز است که تسهیلات اشتغالزایی در اختیار دانشجویان و مهارت آموزان قرار داده شود.

دکتر سهرابی معاون بررسی و تحلیل بسیج اساتید استان نیز گفت: دخالت نمایندگان در امور اجرایی و عزل و نصب‌ها بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: باید نیرو‌های توانمند، متخصص، متعهد و ارزشی و انقلابی شناسایی و در مدیریت‌ها از آن‌ها استفاده شود.

دکتر سید عقیل حسینی معاون فرهنگی بسیج اساتید استان گفت: بسیج اساتیداستان آمادگی دارد کنگره حکمرانی اسلامی را در استان برگزار کند (که استاندار نیز استقبال کرد).

دکتر قائدی از اساتید دانشگاه آزاد گچساران و جزو دو درصد دانشمندان برتر جهان در رشته شیمی نیز گفت: دانشگاه آزاد گچساران ظرفیت و بستر آزمایشگاهی و تجهیزاتی برای عمل به تحقق شعار سال دارد و در حوزه پتروشیمی و گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای فرآوری وجود دآرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تشکیل کارگروه‌های تخصصی توسط بسیج اساتید با هدف رشد و توسعه استان استقبال می‌کنم.

سید علی احمدزاده در نشست با بسیج اساتید دانشگاه‌های استان از پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از اساتید بسیجی به عنوان بازو‌های مشورتی برای توسعه استان استقبال کرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کار گروه‌های تخصصی متشکل از اساتید بسیجی که دارای فکر و اندیشه هستند تشکیل و ایده‌هایی تحول‌زا ارائه شود.

وی با بیان اینکه از پیشنهادات، ایده‌ها و نقطه نظرات بسیج اساتید در سفر دور دوم دولت به استان و جلسه با رئیس جمهور استفاده می‌کنیم، افزود: علاقمند به حضور منتقدین در جلسات و استفاده از صحبت‌های آن‌ها هستم.

استاندار برای توسعه و پیشرفت استان بر استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت نیرو‌های استان از هر طیف و گروه سیاسی تاکید داشت.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: دیدگاه‌های سیاسی به جای خود، اما دلیل نمی‌شود از مطالب سازنده طیف‌های سیاسی برای پیشرفت استان استفاده نکنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای ساخت استان می‌توانیم با هر نوع نگرش سیاسی کنار هم کار کنیم، گفت: به جای تخریب نیرو‌ها به فکر توسعه استان باشیم به این تخریب‌ها و همدیگر را کوبیدن بها ندهیم بلکه از نیرو‌های بومی حمایت کنیم تا استانمان از این شرایط خارج شود.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه از جان و دل مایه می‌گذارم تا کهگیلویه بویراحمد رشد کند، عنوان کرد: تا روزی که به عنوان استاندار استان دارای مسئولیت هستم کار می‌کنم و از هیچ تلاش و کوششی هم دریغ نخواهم کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه من هم یک نیروی بسیجی هستم گفت: افتخار می‌کنم در راهی که برای توسعه استان در پیش گرفته‌ایم از اساتید بسیجی استفاده کنم.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: از نشست با اساتید حتی آن‌هایی که مخالف دولت هستند استقبال می‌کنم چرا که استان با سلام و صلوات رشد نمی‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اساتید دانشگاه‌ها گفت: ممکن است نتوانم از حضور شما در حوزه‌های مدیریتی بهره ببریم، اما می‌توانم از اندیشه‌ها و نقطه نظرات شما استفاده کنم.

وی در پاسخ به دغدغه یکی از اساتید دانشگاه در خصوص استفاده از نیرو‌های انقلابی در مدیریت‌ها عنوان کرد: بخشی از گزینش نیرو‌های انقلابی در دست من است که تلاش کردم نیرو‌های همسو و همراه با دولت را انتخاب کنم البته در مواردی به ایده‌آل‌ها نرسیدیم.

دکتر احمدزاده با بیان اینکه در انتخاب مدیران حاکمیتی عمل کردیم در پاسخ به دغدغه یکی از اساتید بسیجی در خصوص ضعف برخی مدیران گفت: برخی از مدیران انقلابی و جهادی در حال خدمت هستند، برخی‌ها هم طبق ارزیابی که خودمان انجام دادیم نتوانستند انتظارت را برآورده کنند که در لیست تغییر هستند و امیدوارم قبل از سفر دولت به استان تغییر کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد، برگزاری انتخابات حداکثری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابات حداکثری معیار است و برای رسیدن به این معیار از بسیج اساتید می‌خواهیم به ما کمک کند.

دکتر احمدزاده با اشاره به انتقاد یکی از اساتید دانشگاه در خصوص وابستگی شهرداران به شورا‌های شهر عنوان کرد: شهردارانی داریم که نیاز شهر و جامعه را برآورده نکردند، راهکار قانونی برای برداشتن این افراد نیست و باید توسط شورای شهر استیضاح شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ایرادات در شهر‌ها زیاد است، گفت: اعتباری که برای حوزه عمران شهری در اختیار شهرداری یاسوج قرار داده می‌شود صرف حقوق کارکنان می‌شود و در تلاش هستیم از محل ارزش افزوده به شهرداری‌هایی که امکانات ندارند کمک کنیم.

احمدزاده در خصوص مسکن اساتید گفت: لیست اساتید و کارکنان دانشگاه‌های استان که فاقد مسکن هستند در اختیار استانداری قرار گیرد ضمن اینکه تاکید ما بر احداث خوابگاه‌های متاهلی و جوان‌سازی جمعیت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به دغدغه یکی دیگر از اساتید بسیجی مبنی بر اینکه در سند آمایش برخی اقدامات متناسب با زیست استان نیست گفت: در حال اصلاح این موارد و تعریف صنایع متناسب با هر شهرستان هستیم.

دکتر احمدزاده عنوان کرد: ایجاد صنایع بزرگ بخش پتروشیمی و فولاد در دستور کار است، اما از حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و سایر حوزه‌ها غافل نشدیم.

وی بیان کرد: ۵ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در دست احداث است، ضمن اینکه در تلاش هستیم کارخانه تولید رب گوجه فرنگی را در گچساران یا کهگیلویه به نتیجه برسانیم.

به گفته دکتر احمدزاده، کهگیلویه و بویراحمد مطالبه‌گر دانشگاه صنعتی است و قصد داریم با احداث این دانشگاه قطب جدید صنعتی راه‌اندازی کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مطالب مطرح شده یکی از اساتید دانشگاه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در روستا‌ها پاسخ داد و گفت: کار‌هایی در این حوزه‌ها در حال انجام است، اما نیازمند کار بیشتر هستیم و آمادگی داریم که با بسیج اساتید کار فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم.

احمدزاده در خصوص دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها که مورد اشاره یکی از اساتید دانشگاه بود عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی در همه استان‌ها بر دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها نظارت دارند در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص توجه بیشتر به دانشگاه‌های آزاد به خصوص در شهرستان‌ها گفت: روسا دانشگاه‌های آزاد در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها دعوت و از نقطه نظرات آن‌ها استفاده شود.

وی در پاسخ به مطلب یکی از اساتید دانشگاه که جزء دو درصد دانشمندان جهان است، پیرامون توجه به حوزه گیاهان دارویی گفت: کارخانه گیاهان دارویی در گچساران در حال احداث است و معتقدیم اگر در حوزه گیاهان دارویی بیشتر کار کنیم اقتصاد خانوار‌های استان رشد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تحول‌زای بزرگی در سطح استان پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: برای به نتیجه رساندن این برنامه‌ها باید کنار هم همراه و همدل باشیم چرا که تحول با کنار هم بودن میسر می‌شود.

دکتر احمدزاده خاطرنشان کرد: از نشست با اساتید و جامعه دانشگاهی استان استقبال کرده و مجددا تاکید می‌کنم کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف توسط بسیج اساتید تشکیل شود تا با معاونین استانداری و سایر مدیران، مرتبط شوند و گام‌های اساسی در جهت پیشرفت استان برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار