هدایتخواه در جمع اصحاب رسانه
هدایت خواه : شانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید در آستانه دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها آغاز و تا روز میلاد امام رضا علیه السلام ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲ 21 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ستار هدایت خواه در نشست خبری ویژه برنامه‌های دهه کرامت و شانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید اظهار کرد: در آستانه دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها آغاز و تا روز میلاد امام رضا علیه السلام ادامه پیدا می‌کند.

هدایتخواه در ادامه با بیان اینکه هم اکنون شانزدهمین جشن‌های زیر سایه خورشید در استان و در کشور در تدارک برگزاری است گفت: خدام وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند و تا پایان دهه کرامت به مدت ۱۱ روز پرچم متبرک امام رضا علیه السلام در استان حضور دارد در این دهه به مناطق مختلف می‌روند و دیدار‌هایی با اقشار مختلف مردم دارند و زمینه را برای زیارت ازبعید فراهم می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه عطر و بوی رضوی در استان منتشر می‌شود یادآور شد: به همان سیره امام رضا علیه السلام نیازمندان جامعه اکرام می‌شوند و اقلام متبرکی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین دیدار با بیماران و معلولان و حضور در جشن‌های عمومی مردم از دیگر برنامه‌های این کاروان در استان کهگیلویه و بویراحمد است این جشن‌ها از فردا ۳۱ اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد آغاز می‌شود و اولین آن روز دختر خواهد بود.

هدایتخواه افزود: روز ۳۱ اردیبهشت به نام روز دختر و بهترین دختر دنیا نامگذاری شده در این روز گذشته از دیدار با اقشار مختلف مردم، جشن روز دختر در پارک ولایت یاسوج را داریم که خدام هم در آنجا حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: در روز دوشنبه دومین روز از دهه کرامت به نام شادی و نشاط مومنانه گره‌گشایی کریمانه است که خدام در منطقه محروم زیلایی حضور پیدا می‌کنند و در روز سوم روز کرامت اجتماعی و رفتار نیکوکارانه است که در شهر پاتاوه حضور پیدا می‌کنند و دیدار‌هایی با روستاییان تمنک و کریک و امیر آباد دارند.

هدایت‌خواه گفت: در روز چهارم خیرخواهی و نوع دوستی در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در روز سوم خرداد حضور پیدا می‌کنند و همچنین به روستا‌هایی از بخش پاتاوه مثل باگ و سادات محمودی می‌روند و سپس عازم لوداب می‌شوند و روز پنجشنبه روز بقاع متبرکه است که به شهر دهدشت مشرف می‌شوند قبل از ظهر در دهدشت و بعد از ظهر نیز در چرام شرکت می‌کنند و در جشن بزرگی در بی بی رشیده حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: در روز ششم در جشن بزرگ مردم دهدشت در عصر جمعه شرکت خواهند کرد و در روز هفتم روز شنبه خدام در مناطق محروم دیشموک و قلعه رئیسی با مردم این شهر و به خصوص بانوان و دختران دیدار می‌کنند در روز هشتم به عنوان مساجد امید آفرین در شهرستان لنده و بعد از ظهر و شب در بهمئی دیدار دارند.

وی افزود: در روز نهم در شهر گچساران حضور پیدا می‌کنند بعد از ظهر به باشت می‌روند و همان شب در جشن بزرگ در گچساران حضور دارند.

هدایتخواه گفت: در روز دهم در شهر یاسوج دیدار با اقشار مختلف مردم و همچنین جشن بزرگی در پارک ولایت برگزار می‌شود و سپس در برنامه زنده تلویزیونی حضور پیدا خواهند کرد.

این مسئول افزود: در روز یازدهم در روز دهم خرداد با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنن در مناطق حاشیه شهر یاسوج مثل مادوان خواهند رفت و جشن بزرگی آنجا برگزار می‌شود.

وی به سایر برنامه‌ها هم اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها دیدار با زندانیان است که تعدادی از زندانیان در این روز آزاد می‌شوند.

هدایتخواه افزود: شعار محوری این دهه خدمت کریمانه همدلی و امیدآفرینی است و همزمان با این حضور بسته‌های ارزاق بین نیازمندان توزیع می‌شود همچنین در همه شهرستان‌ها در شب میلاد سفره کرامت رضوی را داریم و افراد نیازمند با کارت دعوت در این مهمانی شرکت خواهند کرد که تعداد آن‌ها ۷ هزار نفر خواهد بود همچنین تعدادی جهیزیه بین افراد نیازمند در دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.

وی گفت: نزدیک به ۱۰۰ عنوان برنامه در این ایام در کل استان برگزار می‌شود که دیدار با خانواده شهدا غبارروبی گلزار شهدا دیدار با سالمندان عیادت افراد بیمار تجلیل از کارآفرینان نیرو‌های مسلح حضور در زندان‌ها دیدار در جمع جوانان و نوجوانان و دختران و حضور در روستا‌ها نیز پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار