تشریح برنامه های سالروز سوم خرداد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود، برنامه های گرامیداشت سوم و چهارم خرداد را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱ 22 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ پاسدار آسمند در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت سوم خرداد سالروز ازادی خرمشهر و تبریک دهه کرامت افزود: بسیاری از اتفاقات مهمی که برای انقلاب رخ داد در ماه خرداد بوده و امیدواریم در ادامه هم اتفاقات خوبی برای انقلاب رخ دهد.
وی با اشاره به عملکرد بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس ادامه داد: عملکرد استان در سال گذشته آمار بسیار خوبی را نشان می‌دهد.
آسمند بااشاره به برخی عملکرد‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، افزود: در تولید کتاب تاریخ شفاهی با تولید هشت مورد در کشور رتبه دوم و تولید کتاب اسنادی رتبه یک کشور را داریم.
وی ادامه داد: در خبرگزاری دفاع مقدس در تولیدات رتبه سیزده در فصول سال را به خود اختصاص دادیم، این در حالی است که در جشنواره‌های متعدد هم اثار برتری ارائه کردیم.
آسمند گفت: در تولید کتاب به صورت کلی ۶۱ مورد در قالب‌های مختلف، شعر، زندگی نامه، خاطره و ... داشتیم که در کشور ما در گروه استان‌های ب رتبه اول را کسب کردیم این در شرایطی است که بسیاری از استان‌های برخوردار از ما رتبه پایین تری داشتند.

وی ادامه داد: در حوزه تشییع و تدفین و مراسم استقبال از شهدا جز استان‌های برتر بودیم.
آسمند گفت: هم اکنون ۲۵ نقطه یادمانی داریم که ۲۲ مورد به اتمام رسیده است و برای ساماندهی ۴ مورد المان اعتبارات خوبی گرفته ایم. عملیات احداث ساختمان موزه دفاع مقدس برای رویت نسل جدید و خانواده شهدا در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی با قرارداد ۱۹ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی به دیگر برنامه‌های بنیاد حفظ آثار مقدس اشاره کرد و افزود: همایش‌های مختلفی برای پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا برگزار شد که برخی از آن‌ها ویژگی‌های خاصی داشتند از جمله همایشی که رهبری میهمان آن بود ضمن اینکه ما در یک روز بیش از ۴ هزار نفر را مورد تجلیل قرار دادیم.
آسمند گفت: کارگاه‌های آموزش، نشست‌های تخصصی برای پاسخگویی به نسل جوان، سرکشی از خانواده شهدا، یادواره‌های متعدد، تولیدات فضای مجازی در مناسبت‌های ملی و استانی، کار‌های هنری و آثار تجسمی و نمایشی، برپایی نمایشگاه‌های اسناد و عکس، جلسات نقد کتاب ها، تحلیل از هنرمندان، رسانه‌ها و ده‌ها برنامه دیگر از دیگر اقدامات بنیاد در یک سال گذشته بوده است.

سرهنگ پاسدار امیر عباس آسمند در در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره سالروز آزادی خرمشهر افزود : سوم خرداد یادآور حماسه‌ای بزرگ از مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) در برابر همه قدرت‌های استکباری بود.
وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس خرمشهر نماد ایثار و از خودگذشتی مردم ایران شد و رزمندگان اسلام با توسل بر امام علی علیه السلام با اجرای عملیات بیت المقدس، پس از ۵۶۳ روز خرمشهر را از دست نیرو‌های بعث عراق آزاد کردند.  
آسمند ابراز داشت: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و چهارم خرداد (روز مقاومت مردم دزفول) است و از ۱۰ اردیبهشت که ورود به عملیات بیت المقدس آغاز شده است و برنامه‌های خوب و قابل توجهی این ایام در استان اجرا می‌شود.
وی به تشریح برنامه‌های سالروز سوم خرداد در استان اشاره کرد و گفت: ۱۲۵ عنوان برنامه  متنوع برای اجرا در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.
وی گفت: به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد از ۵ عنوان تاریخ شفاهی و ۵ عنوان کتاب اسنادی رونمایی خواهد شد.
آسمند افزود: صبحگاه یگان‌های نظامی و انتظامی در سپاه فتح با برنامه‌های متنوع از جمله تجلیل از رزمندگان پیشکسوت و ۴۲ خانواده شهدای عملیات بیت المقدس برگزار می‌شود.
آسمند ابراز داشت: تجلیل از نویسندگان ادبی و هنری، آغاز عملیات تولید چندین اثر تاریخ شفاهی، تولید آثار هنری جهت انتشار در فضای مجازی، مسابقات کتابخوانی، فراهم کردن مقدمات جشنواره‌های رسام و ... اجرای نمایش خیابانی و سرود و تولید موشن گرافی و اینفوگرافیک از دیگر برنامه‌های ویژه مناسبت سوم خرداد است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی به صورت منطقه‌ای با حضور اساتید کشوری از ۱۲ خرداد در یاسوج برگزار می‌شود.
وی گفت: نشست‌های تخصصی و میزگرد در صدا و سیما و پخش فیلم و سریال با موضوع سوم خرداد از شبکه استانی دنا از دیگر برنامه‌هایی که به مناسبت سوم خرداد انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار