استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم ایجاد اشتغال، افزایش ازدواج، فرزندآوری و طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت دنبال می کند.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 22 May 2023

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت سرزده از بانک ملی شعبه مرکزی استان بازدید و در جریان آخرین وضعیت جایگاه استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و سایر حوزه‌ها شد.
سید علی احمدزاده در این بازدید سرزده گفت: ایجاد اشتغال، بالا رفتن آمار ازدواج، افزایش فرزندآوری و طرح نهضت ملی مسکن از جمله موارد مهمی است که دولت دنبال می‌کند و ما برای محقق شدن این برنامه‌های دولت در این حوزه‌ها نیازمند همکاری سیستم بانکی در استان هستیم.
وی ادامه داد: سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد است یعنی سالانه باید ۱۰ هزار واحد در استان ساخته شود که برای تحقق تعهد استان در این طرح بانک‌ها بیش از گذشته همکاری کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس در جریان آخرین وضعیت استان به لحاظ پرداختی وام ازدواج که توسط دانش آموز دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان ارائه شد قرار گرفت و گفت: طبق این آمار از مجموعه ۱۳ هزار متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج ۹ هزار و ۴۰۰ نفر تسهیلات دریافت کردند.
دکتر احمدزاده عنوان کرد: طبق آمار استان در پرداخت تسهیلات ازدواج در دی ماه سال گذشته رتبه اول و در پایان همین سال با چهار صدم درصد اختلاف در رتبه دوم کشور قرار گرفت.
وی عنوان کرد: بانک‌های استان به لحاظ پرداخت تسهیلات ازدواج عملکرد خوبی داشتند، اما در آمار وزارت ورزش و جوانان بیان شده که استان وضعیت خوبی ندارد که نامه‌ای به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود که آمار وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداختی وام ازدواج در استان غیرواقعی است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: واحد‌ها و کارخانجات بزرگی صنعتی در استان احداث شده است، اما حساب‌های بانکی آن‌ها در خارج از استان است که آن‌ها را ملزم کردیم در درون استان حساب داشته باشند.
وی با بیان اینکه پتروشیمی گچساران در داخل استان حساب دارد، گفت: اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران منوط به انتقال حساب بانکی به استان است و این مهم در شورای برنامه ریزی نیز مصوب می‌شود.
در این دیدار دبیر شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۲ درصد متقاضیان دریافت وام ازدواج تسهیلات دریافت کردند.
منصور دانش آموز با بیان اینکه بانک‌های استان بیشتر از منابع خود تسهیلات پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان درخواست تفکیک تسهیلات تکلیفی از مصارف بانکی ارائه شود.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار