برنامه های مطالعاتی، شخصی هستند مثلا در حالی که برخی از دانش آموزان شب ها درس می خوانند، برخی دیگر ممکن است در ساعات اولیه صبح به طور موثر مطالعه کنند. داشتن عادات خوب مطالعه همیشه می تواند به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از تحصیل خود ببرید.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 22 May 2023

به گزارش «تابناک»، پیدا کردن بهترین زمان برای مطالعه ممکن است به کمی زمان و صبر نیاز داشته باشد، اما ارزش وقت گذاشتن را دارد. پیدا کردن بهترین زمان برای مطالعه می‌تواند بهره وری و عملکرد شما را افزایش دهد.

مطالعه در صبح
مطالعه در صبح زود در میان بسیاری از دانش آموزان در سراسر جهان بسیار محبوب است. مغز ما در صبح بعد از یک خواب خوب و یک صبحانه مقوی بیشترین کارآمدی و هوشیاری را دارد. صبح اغلب بهترین زمان برای یادگیری تئوری‌های جدید و درک مفاهیم پیچیده است.

مقدار کافی نور طبیعی موجود در صبح نیز می‌تواند به شما کمک کند هوشیار و متمرکز بمانید. این نور طبیعی هنگام خواندن اطلاعات زیاد یا نگاه کردن به صفحه کامپیوتر برای چشمان شما نیز بهتر است. برنامه مطالعه صبحگاهی نیز احتمالاً مطابق با ریتم شبانه روزی شما است و به شما کمک می‌کند تا برنامه خواب خود را حفظ کنید.

مطالعه در بعد از ظهر
مطالعات متعدد ثابت می‌کند که مهارت‌های تحلیلی شما بین ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۵ بعد از ظهر کاملاً مؤثر است. در این مدت، مغز شما می‌تواند در یکپارچه سازی و پردازش اطلاعات جدیدی که به دست آورده اید بسیار کارآمد باشد.

بعد از ظهر‌ها همچنین زمان بسیار خوبی برای یادگیری خلاقانه است. مغز شما می‌تواند بین آنچه آموخته‌اید و آنچه می‌خواهید سریع‌تر حفظ کنید، ارتباط برقرار کند و در نتیجه شما را تحلیلگرتر کند.

درس خواندن در شب
اگر تمایل دارید که سطح انرژی بالاتری در روز یا عصر داشته باشید، یک برنامه مطالعه در شب می‌تواند به خوبی برای شما مناسب باشد. اگر مطالعه در شب را انتخاب می‌کنید، احتمالاً حواس پرتی کمتری خواهید داشت و به شما فرصتی می‌دهد که بهتر تمرکز کنید.

علاوه بر حواس پرتی کمتر، مطالعه در شب مزایای دیگری نیز دارد. ثابت شده است که مطالعه در شب به شما کمک می‌کند تا یادگیری خود را تثبیت کنید و یادآوری خود را بهبود بخشید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مطالعه در شب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های جدیدی مانند یادگیری یک زبان جدید را یاد بگیرید. مطالعه قبل از خواب می‌تواند تضمین کند که فرآیند تثبیت حافظه شما در اوج است. با این حال، اگر در شب مطالعه می‌کنید، مطمئن شوید که حداقل ۸ تا ۹ ساعت می‌خوابید.
پیدا کردن زمان مفید برای خود
توانایی‌های یادگیری شما مانند حافظه، هوشیاری یا مهارت‌های تفکر می‌تواند در زمان‌های مختلف روز در سطوح مختلف باشد. به عنوان مثال، احتمالاً صبح‌ها حافظه بصری بهتری دارید در حالی که بعد از ظهر هوشیاری شما به اوج خود می‌رسد.

بنابراین، ایجاد یک جدول زمانی مطالعه برای مطالعات شما تا حد زیادی به ماهیت برنامه درسی شما بستگی دارد. ممکن است مجبور شوید چند آزمایش مطالعه را در زمان‌های مختلف انجام دهید تا بفهمید کدام زمان برای شما مناسب‌تر است. با این حال، هنگامی که بهترین زمان برای مطالعه را مشخص کردید، ضروری است که با روال مطالعه خود سازگار باشید.

سازگاری با برنامه مطالعه شما می‌تواند به بدن و ذهن شما کمک کند تا با برنامه روزانه خود سازگار شود و شما را در بهترین چارچوب ذهنی برای مطالعه خود نگه دارد. در نهایت، می‌توانید روال مطالعه خود را سازماندهی کنید تا موثرتر و کارآمدتر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار