مبنای تعیین سهمیه آرد در رعایت زمان پخت نان و نوع استفاده متعارف از دستگاه کارتخوان و تراکنش ها است.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱ 22 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اقتصادی استانداری استان گفت: بعد از اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان و آرد حدود ۴۵۰ تن در ماه از سهمیه استان کم شده است.
رضاپور با بیان اینکه سهمیه آرد استان تا قبل از اجرای طرح هوشمند سازی حدود ۵ هزار تن بود افزود: با مستقر شدن پایانه‌های فروش برای اجرای این طرح بر اساس تعداد فروش نان، سهمیه‌ها تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه این طرح هوشمند است ادامه داد: جلسات متعددی با حضور خبازان استان برگزار شده و همه اطلاعات لازم در مورد طرح به آن‌ها داده شد؛ که همه تراکنش‌های آن‌ها رصد و بر این اساس سهمیه به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.
مدیرکل اقتصادی استانداری گفت: بر اساس پیش بینی ها، یارانه سی درصد آرد، به ازای فروش هر قرص نان به واحد‌های نانوایی تعلق می‌گیرد.
رضاپور با اشاره به اینکه سهمیه آرد واحد‌های نانوایی بر اساس هر کیسه پخت نان به آن‌ها تعلق می‌گیرد افزود: برای پخت یک کیسه آرد برای نان لواش ۴۰۰ قرص در نظر گرفته می‌شود که اگر وزن چونه کم باشد و یا تخلفی در تراکنش‌ها داشته باشند از سهمیه آن‌ها کسر خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سهمیه آرد واحد‌های نانوایی، تراکنش‌های غیرمتعارف است که در سامانه ثبت می‌شود.
مدیرکل اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه در هر ماه تعدادی از نانوایی‌ها سهمیه آن‌ها کم می‌شود ادامه داد: این سهمیه‌ها جدا از سهمیه مناطق روستایی و عشایری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار