سردار حمید خرم دل در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های کنگره‌ ملی شهدا ۱۴۰۳ و سوم خرداد (سالروز آزاد سازی خرمشهر ) را تشریح کرد .
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 23 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار حمید خرم دل در نشست تشریح و تبیین برنامه های کنگره‌ ملی شهدا ۱۴۰۳ و تشریح برنامه های سوم خرداد (سالروز آزاد سازی خرمشهر ) با تبریک فرا رسیدن حماسه سوم خرداد اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و عملیات های مختلف و پیروزی‌های متعدد داشتیم که فتح خرمشهر متفاوت از همه بود و به همین خاطر سالروز آن را جشن می گیریم زیرا نقطه عطفی در دفاع مقدس بود که رهبری انقلاب می فرمایند خرمشهرها در پیش داریم یعنی اینکه کارهای سختی در پیش رو داریم و به پیروزی منجر خواهند شد.

وی افزود: در سراسر استان ۱۲۵ برنامه در هر حوزه و محور اجرا خواهد شد که تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت را داریم، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران عملیات بیت المقدس، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران از برنامه‌های مهم این روز خواهد بود.

این فرمانده افزود: محور دوم برنامه‌ها جهاد خدمت رسانی است که اعزام گروه های جهادی را به نقاط محروم استان خواهیم داشت جهادگران پزشکی ویزیت رایگان دارند اهدای ۱۰۰ جهیزیه به زوجین نیازمند و همچنین واکسیناسیون گسترده دام‌ها در مناطق عشایری و روستایی را داریم.

فرمانده سپاه فتح به محور سوم برنامه‌های سالروز حماسه سوم خرداد در استان اشاره کرد و گفت: برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح صبحگاه مشترک از ساعت ۶ و نیم صبح در محل ستاد سپاه استان برگزار خواهد شد که رژه نیروهای مسلح را با حضور همه نیروهای نظامی و انتظامی خواهیم داشت.

وی افزود: مسابقات متعدد فرهنگی، ورزشی، انجام رزمایش های دفاعی برای حفظ آمادگی و برنامه های دیگری نیز برگزار خواهد شد که در حوزه رسانه نیز تولیداتی برای انتشار در فضای مجازی داریم.

خرمدل به سایر برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: فرماندهان دفاع مقدس در صدا و سیما حضور پیدا خواهند کرد و خاطرات عملیات بیت المقدس را بازگو می‌کنند، ۱۹ نشست بصیرتی در استان خواهیم داشت در روز جمعه هم بسیجیان با لباس بسیجی در مصلاها حضور پیدا خواهند کرد و سخنران پیش از خطبه ها نیز فرماندهان دفاع مقدس خواهند بود.

وی افزود: برای مراسم سالگرد رحلت حضرت امام هم برنامه های خوبی داریم که در استانداری با همفکری استاندار تدارک خوبی برای این روز دیده شده است تا بتوانیم بعد از پنج تا شش سال، تعداد 1100 نفر از مردم استان را به این مراسم معنوی اعزام کنیم.

برگزاری کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۳

خرم دل با بیان اینکه در سال ۹۵ اولین کنگره ملی سرداران شهید کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، افزود: امسال هم این کنگره با کیفیت تر برگزار می شود و باید از ظرفیت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان استفاده کنیم .
فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه کنگره ارکانی دارد، گفت: نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس این کنگره، استاندار نائب رئیس و فرمانده سپاه دبیرکل این کنگره است.
وی با بیان اینکه این کنگره ۲۵ کمیته دارد، ادامه داد: مهمترین کمیته ها فضای مجازی، فرهنگی و هنری، پژوهش و علمی، رسانه و روابط عمومی است.
فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه پیش بینی شد که ۶ اجلاسیه در مرکز استان و ۸ اجلاسیه در سایر شهرستان ها برگزار شود، افزود: تمثال شهدا به صورت تابلو فرش طراحی و تقدیم خانواده معظم شهدا می شود همچنین به تعداد شهدای استان جهیزیه تامین و به زوج های نیازمند اهداء می شود.
وی با بیان اینکه رزمندگان می توانند آثار خود را تحویل کمیته های این کنگره دهند تا از آنها در موزه دفاع مقدس استفاده شود اضافه کرد: همه صنوف می توانند ما را در برگزاری کنگره حمایت کنند.
سردار خرم دل با اشاره به اینکه این کنگره آبروی استان است و در مهر سال ۱۴۰۳ برگزار می شود، گفت: تلاش می شود در اجلاسیه نهایی مقامات کشوری و لشکری حاضر شوند.

کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ آبروی استان است/ ۳۰ هزار برنامه اجرا می شود

برگزاری بیش از ۳۰ هزار برنامه در کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۴۰۳

سرهنگ عبدالصفا نجاتی؛ دبیر کنگره شهدای ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: ۳۰ هزار برنامه در قالب ۱۲۳ عنوان فعالیت در حوزه‌های مختلف برای برگزاری کنگره ۱۴۰۳ استان پیش‌بینی شده است.

دبیر کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۳ اجلاسیه برای کنگره شهدای استان برنامه‌ریزی شده که ۸ مورد از این اجلاسیه‌ها در مرکز استان پیش‌بینی شده است.

نجاتی افزود: ۶۰ درصد این ۳۰ هزار برنامه تا قبل از انتخابات سال جاری باید برگزار شود و ۶۰ درصد این برنامه‌ها هم تا زمان برگزاری کنگره عملیاتی شود.

وی بیان اینکه در مسیر برگزاری این کنگره ملی از حوزه سازندگی غافل نشدیم و جزء ملزومات است، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان بسیج سازندگی پیشنهاد داده شده است که در حوزه‌های مختلف راه‌سازی،  تامین مسکن، تامین مخزن آب و سایر موارد برنامه‌ریزی شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌ها به آمارهای واقعی بپردازند، گفت: تعداد شهدای استان یک هزار و ۸۹۳ شهید است.

نجاتی خاطرنشان کرد: رسانه‌های استان از فردا وارد موضوع شهید و شهادت شوند و فضایی استان به سمت کنگره سوق داده شد چرا که مغز جمهوری اسلامی بحث ایثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار