کرمی : در برخی از روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد، سختی کار آنچنان بالاست که چهره افراد جوان همچون کهنسالان است و در حالی که سن بازنشستگی در کشور ۶۵ سال است، اما ما در پی آن هستیم در این مناطق سن بازنشستگی را به ۵۰ سالگی برسانیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹ 24 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعید کرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سوم خرداد روز بیمه صندوق اجتماعی عشایری و روستایی است، گفت: این صندوق تنها صندوق مولود انقلاب اسلامی است و فلسفه وجودی برگرفته آن برگرفته از انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه این صندوق با هدف بسط و گسترش عدالت اجتماعی، رفع فقر و تبعیض، و بهبود رشد و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأسیس شده است، افزود:هدفگذاری این بیمه، روستائیان، عشایر، کشاورزان و جمعیت ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر است.
کرمی در ادامه به شاخص‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح کشوری پرداخت و گفت: دو میلیون و ۶۶۳ هزار نفر در کشور عضو این صندوق هستند که یک میلیون نفر از این افراد با توجه به راه‌اندازی قرارگاه کرامت در دولت سیزدهم، به این صندوق پیوستند.
کرمی گفت: ۱۷۵ هزار نفر مستمری‌بگیر و هزار و ۷۰۰ نفر کارگزار صندوق در سطح کشور هستند.
وی در خصوص آمار‌های این بیمه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ هزار و ۹۱۹ نفر عضو (۱۸ هزار و ۱۵ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر زن)، هزار و ۱۵۷ نفر مستمری‌بگیر و ۲۵ کارگزار در استان وجود دارد.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان فعال ۱۳ هزار و ۸۳۰ نفر، مستمری ازکارافتادگان ۱۹۳ نفر و مستمری‌بگیر بازنشستگی پیش از موعد نیز ۹۷ نفر هستند.
وی بیان کرد: از مجموع بیمه شدگان سه هزار و ۶۳۹ نفر مددجو و معرفی شده از سوی بهزیستی و دو هزار و ۶۸ نفر نیز مددجوی کمیته امداد هستند.
کرمی با بیان این‌که با رویکرد جهادی عمل می‌کنیم تا بتوانیم افراد بیشتری را دعوت کنیم، گفت: هزینه بیمه در صندوق به این صورت است که دو سوم آن را دولت و یک سوم را افراد پرداخت می‌کنند و طرح‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد.
این مسئول ابراز داشت: دولت صندوق را موظف کرده زنان غیرشاغل دارای سه فرزند را به صورت رایگان بیمه کند و از سوی دیگر، به ازای فرزند چهارم و پنجم دو سال به سنوات بیمه آن‌ها اضافه می‌شود.
وی گفت: خانواده‌ای در گچساران چهارقلو به دنیا آوردند که از طرف صندوق هدایایی به آن‌ها اعطا شد.
کرمی با بیان این‌که انتقال از بقیه صندوق‌های بیمه‌ای به بیمه کشاورزان مقدور است، گفت: این بیمه برای افراد غیرشاغل و افرادی که در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند در دسترس است.
وی در ادامه به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: در برخی از روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد، سختی کار آنچنان بالاست که چهره افراد جوان همچون کهنسالان است و در حالی که سن بازنشستگی در کشور ۶۵ سال است، اما ما در پی آن هستیم در این مناطق سن بازنشستگی را به ۵۰ سالگی برسانیم.
گفتنی است صندوق بیمه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۲۷ را در سطح کشوری به خود اختصاص داده است.
مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در بحث قرارگاه کرامت که جذب یک میلیون نفر در این صندوق می‌باشد کارگزاری شهر سرفاریاب از توابع شهرستان چرام توانست رتبه نخست را از آن خود کند.
وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر جزو صندوق‌های پرسود و پربازده کشور به شمار می‌رود و ۲۰ درصد سهم پتروشیمی شازند و سهام برخی شرکت‌های معتبر از جمله فولاد را به منظور پشتوانه خود خریداری کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار