در آیین باشکوهی با حضور مسئولان استانی:
درآئینی با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل حوزه استاندار، مدیرکل آموزش وپرورش استان، رئیس پارک علم وفناوری و جمعی از فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان از ۵ عضو کهگیلویه و بویراحمدی تیم هوش مصنوعی ایران که توانستند رتبه نخست مسابقات جهانی در کشور ترکیه را کسب کنند تجلیل شد.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 24 May 2023

شگفتی سازان کهگیلویه و بویراحمدی تجلیل شدند

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: دانش آموزان نخبه هم استانی افتخار کل ایران هستند و حتما در سطوح مختلف نسبت به پشتیبانی و رفع مشکلات و دغدغه آن‌ها تلاش تلاش خواهیم کرد.
عیسی شهامت با ابلاغ پیام استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه فقط احداث راه چهار بانده و بیمارستان چند هزار تختی نیست بلکه توسعه پرورش دادن نخبگان است و این امر در حوزه آموزش و پرورش است که محل عبور قطار توسعه است . نگاه همه مسیولین برای توسعه، به آموزش و پرورش است.
وی خطاب به نخبگان و مسئولان آموزش وپرورش گفت: این موفقیت را یک فرصت بدانید و پیشنهاد می‌کنم، دپارتمان هوش مصنوعی را در استان راه اندازی و کهگیلویه و بویراحمد را پایلوت قرار دهید. ما هم با تمام توان کنار شما خواهیم بود.
معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد: از الان تیم هوش مصنوعی را به شورای برنامه ریزی استان دعوت می‌کنیم تا ضمن تجلیل و معرفی آن‌ها به مدیران، زمینه همیاری بیشتر مهیا شود.
شهامت افزود: باید در توسعه آموزش حتما به مقوله پرورشی نیز توجه داشته باشیم. این پیروزی بسیار ارزشمند است، اما نباید کار را تمام شده بدانیم.
وی گفت: شهرک‌های صنعتی، پارک علم و فناوری و هر مجموعه‌ای که به این موضوع ارتباط دارند پای کار بیایند و از این به بعد هر درخواستی که از طرف آموزش و پرورش باشد، ما با همه توان پیگیری کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمدی در این آئین گفت: اطمینان داریم که هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور دنیا را متحول می‌کند بنابراین در این زمینه از همه ظرفیت خود برای ارتقاء جایگاه این حوزه در مدارس استفاده خواهیم کرد.
حسنعلی عزت خواه افزود: در مناطق مختلف استان نخبگانی وجود دارند که نیازمند سازماندهی و حمایت هستند، اما در آموزش و پرورش منابع محدود است که در این زمینه دستگاه‌های دیگر مانند پارک علم و فناوری می‌توانند همکاری داشته باشند.
عزت خواه در ادامه ضمن تشکر از مدیر و کادر اجرایی مدرسه توحیدی شهر یاسوج که در زمینه هوش مصنوعی اقدامات خوبی انجام داده اند افزود: مجموعه معاونت اموزش متوسطه در مدتی که مسئولیت در این حوزه را بر عهده گرفته اند خصوصا آقای جمالی معاون متوسطه، افتخار آفرینی‌های زیادی داشته اند که از ان‌ها تشکر می‌کنم.
مدیر کل آموزش و پرورش در پایان خطاب به نخبگان گفت: در کنار بخش آموزش، پرورش را فراموش نکنید ضمن اینکه برخی از رفتن نخبگان از ایران سخن می‌گویند و من از این عزیزان می‌خواهم که هیچ وقت ایران را فراموش نکنند.
رئیس پارک علم و فناوری استان در ادامه گفت: پارک علم و فناوری تنها مرجع در حوزه‌های علم و فناوری و اختراعات است و ما هم با همه توان در کنار نخبگان و فناوران هستیم.
فرزین گفت: من نماینده دولت در این حوزه هستم و وظیفه ما ایجاد زیرساخت است و هر کمکی از دستمان براید کوتاهی نخواهیم کرد.
فرزین با ابراز خوشحالی از موفقیت دانش آموران استان در مسابقات هوش مصنوعی در ترکیه گفت:پژوهش سرا‌های اموزش و پرورش باید ساماندهی شوند که در این زمینه پارک علم و فناوری هیچ محدودیتی برای حمایت از نوآوران، پزوهشگران و مخترعان ندارد.
احمد رضا افشاری، مسئول آموزش تیم هوش مصنوعی استان هم با اشاره به برنامه‌های خاص کشور‌های پیش رفته در زمینه هوش مصنوعی گفت: این علم در حال فراگیر شدن است و اگر ما یک بار در بحث انقلاب صنعتی از دنیا عقب افتادیم نباید در انقلاب هوش مصنوعی هم دوباره از دنیا عقب بمانیم.
وی از مسئولین خواست که از این به بعد هوش مصنوعی را جدی بگیرند و اجازه ندهند که این دانش آموزان و نخبگان برای پیمودن مسیر موفقیت، سختی‌های زیادی را تحمل کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان نیز با تبریک این موفقیت ارزشمند در سطح بین المللی گفت: ۲۴تیم از سراسر دنیا در مسابقه معتبر بین المللی اختراع، نوآوری و استارت آپ تحت عنوان یک ایده یک دنیا (۱i۱w) دراستانبول ترکیه آخرین اختراعات خود را در زمینه هوش مصنوعی ارائه دادند.
محمد جمالی آرند افزود: اختراع دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در در صنعت خودرو سازی می‌باشد که با نظر هیئت داوران مدال طلا و جایزه ویژه ایننوپا (INNOPA) را در میان تیم‌های شرکت کننده کسب کرد.
وی بیان کرد: اعضای تیم اعزامی استان شامل، دکتر احمدرضا افشاری مربی تیم اختراعات جمهوری اسلامی ایران، دکتر محمد دارابی سرپرست از دانشگاه صنعتی شریف و دانش آموزان، ماهان بیژن پور، آرتان آریانفر، رضا برازش از دبیرستان پسرانه توحیدی و آتنا شجاعی فر و پارسا سی سختی از دیگر مدارس بودند.
جمالی افزود: در بیانه هیئت داوران در خصوص این اختراع آمده است: این جایزه معتبر نشان از کار سخت، تعهد و خلاقیتی است که تیم شما از ایران نشان داده است. نوآوری شما نه تنها تأثیر عمیقی بر هیئت داوران گذاشته، بلکه سهم مؤثری در زمینه هوش مصنوعی خواهد داشت.
در ادامه این آئین، مدیر آموزشگاه توحیدی شهر یاسوج که پرچمدار آموزش و پژوهش در حوزه هوش مصنوعی در استان است گفت: برای سربلندی ایران و توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد، لازم است نخبگان را حمایت کنیم که پایه و اساس آن در آموزش وپرورش است.
صفادوست، از دکتر افشاری مسئول و آموزش دهنده تیم هوش مصنوعی استان تقدیر وتشکر کرد و گفت: انتظار داریم که مسئولان ارشد استان، نسبت به آموزش و پرورش و نخبگان توجه ویژه‌ای داشته باشند.
در پایان این آیین از مربی و اعضای تیم هوش مصنوعی استان تجلیل شد.

برچسب ها: هوش مصنوعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار