استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مواردی را در سخنان نوروزی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور برای تحول در استان احصا کردیم که دستگاه‌های حوزه اقتصادی راهکار مردمی سازی تحول در استان را ارائه دهند.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 25 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب مواردی را برای توسعه استان استنباط کردم که دستگاه‌ها مکلف به اجرای این موارد هستند، گفت: یکی از مباحث مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری مردمی سازی فعالیت‌های اقتصادی است که باید عملیاتی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه مردمی سازی اقتصادی را تدوین کند، نقاط قوت و ضعف را برطرف سازد و کارگروه‌های مختلفی در این زمینه تشکیل شود.
وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال مردمی سازی اقتصادی در دستور کار قرار گیرد، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری هر جایی مردم ورود کردند موفق شدیم، لذا حوزه اقتصادی استانداری راه‌های ورود مردم به حوزه اقتصادی را تبیین و مردم را در جریان آن قرار دهند.
دکتر احمدزاده با بیان اینک، دومین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد تجارت خارجی است، افزود: استان علی رغم برخورداری استعداد در حوزه تجارت خارجی، اما اقدامات قابل قبولی صورت نگرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در حوزه‌هایی مانند آب معدنی و همچنین گیاهان دارویی قابلیت صادراتی دارد که در همین خصوص واحد گیاهان دارویی گچساران وارد مدار می‌شود.
احمدزاده تاکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حوزه اقتصادی در زمینه افزایش صادرات خارجی طرح ارائه دهند.
وی با اشاره به اینکه سومین مسئله‌ای که مورد توجه قرار گیرد توجه به سفره مردم است و جهاد کشاورزی باید در این زمینه ورود کند، افزود: خوشبختانه جهاد کشاورزی با احداث شهرک گلخانه‌ای که در حال بهره برداری است گام خوبی برای بهبود اقتصاد خانوار‌ها و سفره مردم برداشته است.
استاندار بر دانش بنیان کردن فعالیت‌ها در استان تاکید کرد و گفت: نقشه دانش بنیان کردن کار‌ها در استان تدوین شود و باید کار‌ها را ساختارسازی کنیم.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه نباید از کنار شعار سال بی تفاوت بگذریم، افزود: مهار تورم از دیگر مواردی است که موجب تحقق شعار سال می‌شود.
استاندار اعلام کرد: نقش دستگاه‌ها در مهار تورم مشخص شود و حوزه اقتصادی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهکار‌های مشخص و نقش هر دستگاه در مهار تورم را احصاء کنند.
وی کمک به بازاریابی تولیدات استانی را از دیگر موارد مدنظر در استان دانست و گفت: برخی از تولیدات استان بر روی زمین مانده اند و بازاری برای فروش آن‌ها پیش بینی نشده است که دستگاه‌های استانی در این زمینه کمک کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری بیشتر بانک‌ها تاکید کرد و گفت: مردم و رسانه‌ها می‌گویند بانک‌ها خدمات رسانی نمی‌کنند که می‌طلبد بانک‌ها به کار‌ها سرعت دهند.
دکتر احمدزاده بر فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان توسط دستگاه‌های متولی و سیستم بانکی در استان تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت حتما باید موضوع ازدواج جوانان مورد حمایت قرار گیرند.
استاندار تاکید کرد: با توجه به اینکه بحران جمعیت جدی است ازدواج جوانان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: استفاده از کالا‌های تولید استان مورد توجه قرار گیرد، دستگاه‌ها مکلف هستند از تولیدات استان استفاده کنند.
وی تصریح کرد: اگر کالایی در استان تولید می‌شود نیازی به ورود آن‌ها از استان‌های همجوار نیست چرا که کالا‌های تولیدی استان باید مورد حمایت قرار گیرند.
دکتر احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود توصیه‌ای برای گروه‌های سیاسی داشت و گفت: دو قطبی سازی مخرب است و به استان آسیب می‌زند بنابراین توصیه می‌کنم گروه‌های سیاسی از دعوا و نزاع‌های ناشی از این مورد جدا خودداری کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از همه کسانی که در دو قطبی سازی نقش دارند انتظار دارم به خاطر توسعه و رشد استان از دو قطبی سازی بپرهیزند و به جای تخریب انتقاد سازنده داشته باشند.
وی بر ایجاد امیدآفرینی در میان مردم و پرهیز از سستی در کار‌ها تاکید کرد و گفت: بدخواهان به دنبال خالی کردن دل مردم و ایجاد یاس و ناامیدی هستند.
احمدزاده ابراز داشت: رسانه‌ها و صدا و سیمای استان بذر امید را در دل مردم بکارند و آن‌ها را به آینده امیدوار کنند و این سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد امیدآفرینی در میان مردم با بیان عملکرد و دستاورد‌های نظام و دولت عملیاتی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزایش بهره‌وری در دستگاه‌ها مورد تاکید است چرا که جایگاه استان در این زمینه قابل قبول نیست و بهره‌وری در حوزه‌های مختلف باید نمود بیشتری داشته باشد.
دکتر احمدزاده خطاب به دستگاه‌ها با بیان اینکه مولدسازی در دستگاه‌های استان چندان جدی گرفته نشده است، گفت: قانون مولدسازی در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود و بانک‌ها و دستگاه‌ها املاک مازاد خود را اعلام کنند.
وی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست با همکاری سایر دستگاه‌ها مشکلات آینده استان را پیش بینی و در این زمینه برنامه ریزی کنند که دستگاه‌ها در زمان بحران غافلگیر نشوند.
دکتر احمدزاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها از هم اکنون برای ایام تابستان، پاییز و زمستان برنامه ریزی اجرایی و عملیاتی داشته باشند تا برای مثال با یک بارش چند سانتی متری برف دستگاه‌ها غافلگیر نشوند و مردم در سختی و تنگنا قرار نگیرند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مواردی که بیان می‌شود توصیه نیست بلکه تکلیف است و دستگاه‌ها مکلف به اجرای آن هستند، گفت: مدام بر جهادی بودن مدیران تاکید داریم برای کار جهادی باید نگاه انقلابی که یک ضرورت است وجود داشته باشد، مدیران استان بر این اساس ارزیابی شوند.
وی در ادامه بر استفاده از جوانان و نخبگان در انجام کار‌ها تاکید کرد و گفت: کار‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرند و بر روی اقتصاد مقاومتی کار شود و برنامه ریزی صورت گیرد چرا که اگر کار نکنیم استان زمین می‌خورد.
دکتر احمدزاده با بیان اینکه همه نگاه مدیران برای توسعه استان به تهران نباشد، افزود: باید خودمان به فکر ایجاد تحول و رشد در استان باشیم و رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد را معطوف به جای دیگری ندانید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استعداد‌ها و قابلیت‌های فرزندان این استان گفت: بچه‌های دانش آموزان همین استان در هوش مصنوعی که یک علم جدید است موفق شدند در مسابقات جهانی ترکیه مقام اول جهان را کسب کنند که اتفاق بزرگی برای استان به شمار می‌رود.
وی عنوان کرد: استعداد و توان مردم استان در حدی است که فرزندان ما در یک مسابقات در سطح جهان این چنین افتخار آفرینی می‌کنند بنابراین نباید به ما بگویند استان محروم کهگیلویه و بویراحمد.
دکتر احمدزاده به فرموده مقام معظم رهبری که هر جا مردم وارد شدند موفق عمل کردیم اشاره کرد و گفت در جنگ زمانی که مردم پای کار آمدند پیروز شدیم.
وی عنوان کرد: حالا می‌خواهیم استان را به کمک مردم متحول کنیم و اقتصاد استان را سر و سامان بدهیم بنابراین حوزه اقتصادی و سازمان برنامه ریزی و حوزه عمرانی موظف هستند برای مواردی که از سخنان مقام معظم رهبری و رئیس جمهور جهت مردمی سازی تحول در استان احصا کردیم برنامه ارائه دهند چرا مدیران با این موارد ارزیابی می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مدیران گفت: اگر بخواهیم در اذهان ملت باقی بمانیم باید استان را متحول و به مردم خدمت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید در سال انتخابات مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای ترغیب کنیم، زمانی مردم پای صندوق می‌آیند که متوجه شوند خادمان آن‌ها پای کار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار