استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت با شکست دشمن و آزاد سازی خرمشهر برای اولین بار از زمان شروع جنگ، ایران اسلامی در هر دو عرصه نظامی و دیپلماتیک در موضع برتر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 25 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید علی احمدزاده در صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی با گرامیداشت سوم خرداد روز مقاومت گفت: همه توان و اقتدار دشمن در اشغال خرمشهر خلاصه شده بود و طراحی کرده بودند که بعد از خرمشهر، آبادان، اهواز و سایر شهر‌ها را تصرف کنند و به خیال خام خودشان به تهران برسند.
وی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند متعال و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ درعملیات بیت المقدس حماسه‌ای آفریده شد که در طول تاریخ به عنوان نماد ایثار و ایستادگی رزمندگان و مردم ایران اسلامی خواهد ماند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: همه توان و امید و برنامه ریزی‌های دشمنان در عملیات غرور آفرین بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد درهم پیچیده و فرو ریخت.
دکتر احمدزاده گفت: با شکست دشمن درعملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر دشمن از منظر سیاسی نیز نقطه اتکای خود را از دست داد.
وی تصریح کرد: شکوه و عظمت آزادسازی خرمشهر آنقدر مهم بود که با شکست دشمن در خرمشهر آغازی برای شکست‌های پیاپی دشمن بعثی و سایر هم پیماناش بود.
احمدزاده عنوان کرد: آن‌ها در جنگ از اروند رود عبور کردند، اما همچون نیل در اروند غرق شدند و اسلام سربلند شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: سوم خرداد یک رویداد، پیامد، مکتب و فرهنگ است که همه معادلات جنگ در چنین روزی تغییر کرد و شاهد بودیم بعد از این رویداد مهم پیروزی‌های پیاپی و موفقیت‌های بزرگی برای رزمندگان ایران اسلامی حادث شد.
وی با تاکید بر اینکه سوم خرداد را بیش از گذشته گرامی بداریم ابراز داشت: رشادت‌های رزمندگان را برای نسل جوان بازگو کنیم تا این روز به فراموشی سپرده نشود.
خرمشهری که در چهارم آبانماه ۱۳۵۹ پس از مقاومت دلیرانه ۳۵ روزه مردم و رزمندگان بدست رژیم بعث عراق سقوط کرده بود، در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ پس از حدود ۱۹ ماه (۵۷۸ روز) با مقاومت و ایثار رزمندگان اسلام آزاد شد.
اما نتایج این عملیات عظیم حیرت انگیز است:
آزادسازی ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از میهن اسلامی از جمله خرمشهر و تأمین ۱۸۰ کیلومتر خط مرزی، به هلاکت رسیدن ۱۶۰۰۰ متجاوز بعثی و به اسارت درآوردن ۱۹۰۰۰ نفر، انهدام ۶۰ فروند هواپیما، ۳ فروند هلیکوپتر، ۴۱۸ دستگاه تانک و نفربر و …
همچنین به غنیمت گرفتن یک فروند هلیکوپتر، ۱۰۵ دستگاه تانک و نفربر، ۵۶ دستگاه خودرو و مقدار متنابهی اسلحه و مهمات از دیگر دستاورد‌های عملیات آزادسازی خرمشهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار