در دیدار‌های مردمی چهارشنبه‌های امام رضایی، ادارات و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان و سازمان‌های همکاری مانند بسیج حقوقدانان و کانون وکلای قوه قضاییه حضور می‌یابند و مشکلاتی که احیاناً مردم در این حوزه‌ها دارند را مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 25 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در چهارشنبه امام رضایی این هفته که به مناسبت دهه کرامت و سوم خداد روز ملی مقاومت و فتح خرمشهر برگزار شد، دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان، با همراهی معاونین شان در مسجد امامزاده حسن روستای مهریان یاسوج حضور یافتند.

در این برنامه سازمان بسیج حقوقدانان و کانون وکلای قوه قضاییه نیز به عنوان سازمان همکار حضور داشتند.

دکتر نگین تاجی در این نشست ضمن تبریک میلاد با سعادت کریمه‌ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (ع) و میلاد امام رضا (ع) در سخنانی اظهار داشت: موضوع چهارشنبه‌های امام رضایی از سال‌های گذشته در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته و در این نشست‌ها مشکلات حقوقی مردم بررسی می‌شود.

وی گفت: بعضاً درباره اینکه رسیدگی به پرونده‌ها طولانی و باعث اطاله دادرسی شوند یا احیاناً رأیی صادر شده که به نظر ارباب رجوع رأی صحیحی نیست و مدعی این هست که حق او ضایع شده، در قالب ماده ۴۷۷ آیین دادرسی مدنی رأی قطعی شده و مردم مراجعه می‌نمایند و معترض هستند که رأی خلاف قانون صادر شده و به دلایل آن‌ها توجه نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: علاوه بر اینکه در دادگستری استان روز‌های دوشنبه هر هفته، برای ملاقات‌های مردمی و رو در رو با مردم، برای پاسخگویی و بررسی مشکلات آنان تعیین شده است، در مساجد و مصلی‌های نماز جمعه نیز، برخی مواقع این برنامه اجرا می‌شود.

دکتر نگین تاجی گفت: چهارشنبه‌های امام رضایی در تمام حوزه‌های قضایی استان برگزار و همه ادارات و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، دادسرا‌ها و دادگاه‌های تجدیدنظر و شورا‌های حل اختلاف همه حضور یافته و درخواست‌های مردم بررسی و به مبادی ذیربط ارجاع داده شده و بررسی می‌شوند.

مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اظهار اینکه در ملاقات‌های مردمی برخی مواقع مشکلاتی که جنبه قضایی ندارند نیز مطرح می‌شوند، افزود: مواردی همچون پیشگیری از وقوع جرم، تهدید علیه بهداشت عمومی مطرح که پیگیری می‌شوند.

قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار داشت: ارتباط با مردم آثار بسیار مثبتی دارد که احیاناً چنانچه ایرادی در نحوه رسیدگی همکاران از قبیل اطاله دادرسی و یا اینکه آرای آراء ضعیفی صادر شده باشد، ما می‌توانیم این‌ها را جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار